Οικονομία

"Μαγική εικόνα" ο πληθωρισμός: Πέφτει, ενώ οι τιμές τροφίμων κινούνται στα ύψη!


Στα ύψη βρίσκονται οι τιμές των τροφίμων, με την ακρίβεια να σαρώνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, την ίδια ώρα που η ΕΛΣΤΑΤ δείχνει μείωση του πληθωρισμού!

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο υποχώρησε στο 8,5% έναντι 9,1% που ήταν τον Νοέμβριο.

Σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2022, ο πληθωρισμός του Νοεμβρίου, δεν παρουσίασε καμία μεταβολή, ενώ ο μέσος πληθωρισμός του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2021 – Νοεμβρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2020 – Νοεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 9,5%, έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2020 - Νοεμβρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Δεκεμβρίου 2019 - Νοεμβρίου 2020.

Διπλάσιες οι ανατιμήσεις τροφίμων

Από τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει, πως, η μείωση του πληθωρισμού είναι μαγική εικόνα και οφείλεται στην αποκλιμάκωση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου, συγκρινόμενες, με τις περυσινές υψηλές τιμές.

Οι υψηλότερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν στα αεροπορικά εισιτήρια κατά 42,3%, στα κόμιστρα των ταξί κατά 32,9%, στο φυσικό αέριο κατά 27,8%, στα εισιτήρια των πλοίων κατά 26,7%, στα γαλακτοκομικά και αυγά κατά 25,3%, στα στερεά καύσιμα (καυσόξυλα, κάρβουνα) 23,2%, στα έλαια και λίπη 20,4%, στο ψωμί και δημητριακά 18,7%, στα καύσιμα και λιπαντικά 17,6%, στα κρέατα 16,7% και τα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού ανατιμήθηκαν κατά 16,7%.

Οι τιμές των τροφίμων, αυξήθηκαν με ρυθμό σχεδόν διπλάσιο του δείκτη του πληθωρισμού. Ειδικότερα η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε ανατιμήσεις:

  • 15,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. 
  • 2,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 10,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 4,8% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
  • 11,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 14,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 8,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 4,9% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας. 

Μείωση, 21,%, παρουσίασε μόνο ο δείκτης της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Διαβαστε επισης