Μπορεί οι εταιρείες λιανικών πωλήσεων να απολύουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο λόγω της πανδημίας, αλλά προσλαμβάνουν ειδικούς για το ηλεκτρονικό εμπόριο, για να τους βοηθήσουν να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους, καθώς επιδιώκουν να κεφαλαιοποιήσουν τη μεγάλη διαδικτυακή ζήτηση των καταναλωτών.
Ορισμένες φίρμες, όπως η Ralph Lauren και η Pandora, θέτουν σε εφαρμογή φιλόδοξα σχέδια, όπως τα τρισδιάστατα ηλεκτρονικά καταστήματα, που θα προσομοιάζουν με τη φυσική εμπειρία αγορών.
Η αμερικανική ιστοσελίδα προσλήψεων προσωπικού για το ηλεκτρονικό εμπόριο Ecommercejobs.com είδε τις αιτήσεις να αυξάνονται κατά περίπου 30% από την έναρξη της πανδημίας, ενώ η εταιρεία 24 Seven με έδρα το Λονδίνο βλέπει επίσης περισσότερες αναζητήσεις για ειδικούς στο ηλεκτρονικό εμπόριο από τον Μάρτιο.
Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για ειδικούς που κοιτάζουν τα στοιχεία των αγοραστών και 'σκαλίζουν' τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δουν τις τάσεις, να εντοπίσουν τι προτιμούν οι καταναλωτές και πώς να κάνουν τις ιστοσελίδες των καταστημάτων και των εταιρειών πιο ελκυστικές. Οι δεξιότητες αυτές έχουν γίνει πιο σημαντικές καθώς οι εταιρείες λιανικών πωλήσεων δεν έχουν τις διαπροσωπικές επαφές με τους αγοραστές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Ένας ειδικός στο πώς σκέφτονται οι καταναλωτές θα πληρώνεται έως και 600 στερλίνες την ημέρα στο Λονδίνο», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της 24 Seven για την Ευρώπη, Πήτερ Γκίρι. Στις ΗΠΑ, ο μέσος μισθός για τους επικεφαλής των ειδικών αυτών είναι υψηλότερος από 150.000 δολάρια ετησίως, ενώ οι διευθυντές για το ηλεκτρονικό εμπόριο πληρώνονται πάνω από 130.000 δολάρια, σύμφωνα με την Glass Door.
Για τους ειδικούς στο ηλεκτρονικό marketing που ξέρουν πώς να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις μέσω τρίτων site, όπως της Amazon, υπάρχει επίσης ζήτηση, σύμφωνα με τις εταιρείες πρόσληψης προσωπικού. Τα καταστήματα λιανικής στρέφονται σε αυτές τις πλατφόρμες για να διευρύνουν το βεληνεκές τους.
«Το να γνωρίζεις πώς να πουλάς μέσω της Amazon είναι πολύ σημαντικότερο σε σχέση με το παρελθόν», δήλωσε ο πρόεδρος του Ecommercejobs.com Χάρι Τζόινερ.
Παρά τις προσλήψεις των ψηφιακών ειδικών, τα νέα για την απασχόληση στο λιανικό εμπόριο δεν είναι καλά. Σχεδόν μισό εκατομμύρια εργαζόμενοι σε αυτό έχασαν τις θέσεις τους από τον Φεβρουάριο, με τις περισσότερες απώλειες να καταγράφονται στον κλάδο της ένδυσης. Στην ΕΕ χάθηκαν πάνω από 400.000 θέσεις εργασίας στο τρίμηνο από τα τέλη Μαρτίου έως τα τέλη Ιουνίου.
Η δανέζικη εταιρεία κοσμημάτων Pandora είπε στο Reuters ότι έχει 120 ειδικούς που εργάζονται σε έναν «ψηφιακό κόμβο» κοντά στα κεντρικά της γραφεία στην Κοπεγχάγη, οι 80 από τους οποίους προσλήφθηκαν φέτος, ενώ πρόσθεσε ότι σχεδιάζει και άλλες προσλήψεις.
Στην ιστοσελίδα της εταιρείας υπάρχουν ορισμένα προϊόντα, όπως δαχτυλίδια και βραχιόλια, στα οποία υπάρχει ένα κουμπί που γράφει «δοκίμασέ τα». Οι πελάτισσες μπορούν να δουν το προϊόν στη φωτογραφία του χεριού ενός μοντέλου ή μπορούν να ανεβάσουν μία φωτογραφία του δικού τους χεριού για να δουν πώς φαίνεται στις ίδιες.
Η διαδικτυακή εκδοχή του κορυφαίου καταστήματος της Ralph Lauren στο Μπέβερλι Χιλς επιτρέπει στον πελάτη να κινείται γύρω από μία τρισδιάστατη προσομοίωση του πραγματικού αντικειμένου. Μπορεί κανείς να κάνει κλικ σε είδη που κρέμονται στα ράφια για να βρει περιγραφές, τιμές και το αν είναι διαθέσιμα.
Η εταιρεία, που είχε ανακοινώσει τον Σεπτέμβριο ότι θα μείωνε το προσωπικό της κατά 15%, σχεδιάζει να προχωρήσει σε διαδικτυακές εκδοχές των καταστημάτων της στη Νέα Υόρκη, το Παρίσι και το Χονγκ Κονγκ τις επόμενες εβδομάδες.