Το μήνυμα ότι "ο τομέας της πληροφορικής πληρώνει καλά, δημιουργεί συνεχώς νέες θέσεις εργασίας και μπορεί να εξασφαλίσει μια πολύ καλή επαγγελματική διαδρομή" έστειλε απόψε στους νέους ανθρώπους της χώρας ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης, χαιρετίζοντας ημερίδα για την εισαγωγή καινοτόμων ειδικοτήτων στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και για τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, την οποία διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω της Αντιπεριφέρειας Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στην ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη και τον συναρπαστικό χώρο που διαμορφώνεται "από την κυβερνοασφάλεια, που οι μηχανικοί της αυτή τη στιγμή είναι δυσεύρετοι και προφανώς όταν βρεθούν πληρώνονται πανάκριβα, μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και την ανάπτυξη εφαρμογών που μπορούν να βοηθήσουν τόσο πολύ και τη δημόσια διοίκηση αλλά και την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, ως τους τεχνικούς δικτύων που πολλές φορές τους υποτιμούμε αλλά χωρίς την υποδομή, χωρίς τα θεμέλια μιας ψηφιακής υποδομής μιας ψηφιακής εφαρμογής δεν μπορεί να λειτουργήσει απολύτως τίποτε".
Απευθυνόμενος στους νέους ανθρώπους τόνισε: "αξίζει να το σκεφτείτε σοβαρά, αξίζει να μπείτε σε προγράμματα κατάρτισης, αξίζει να αναπτυχθεί, να πολλαπλασιαστεί αυτή η δυνατότητα για τις νέες γενιές γιατί θα είναι μια αναγκαία δεξιότητα, ένα αναγκαίο σετ ικανοτήτων για να μπορέσει κανείς να πετύχει στην επαγγελματική του πορεία, ό,τι και να κάνει. Ακόμη και δικηγόρος να είσαι και γιατρός να είσαι αν δεν έχεις καλές γνώσεις πληροφορικής θα είσαι πάντα ένα βήμα πίσω από τον ανταγωνισμό. Αυτό είναι το μήνυμα. Νομίζω είναι πεντακάθαρο".
Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ιωάννα Λυτρίβη χαρακτήρισε σημαντικό κοινωνικό θέμα την απασχόληση των νέων ανθρώπων και την παραμονή τους στον τόπο τους για να επενδύσουν σε αυτόν. "Ένα από τα μεγάλα ζητούμενα που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και το σύστημα κατάρτισης είναι ακριβώς αυτό: πώς θα μπορέσουν δηλαδή να συνδεθούν αυτοί οι δύο πυλώνες και να αποδώσουν τα μέγιστα" είπε και πρόσθεσε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια μετά από τη σχετική στρατηγική επιλογή που έγινε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Καλωσορίζοντας τους παρευρισκόμενους στην ημερίδα, ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Νίκος Τζόλλας, τόνισε ότι η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι ένας από τους πιο κρίσιμους πυλώνες για την ανάπτυξη και την πρόοδο της κοινωνίας. Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι απαιτείται εγρήγορση ώστε οι φορείς να ανταποκριθούν επαρκώς στους μετασχηματισμούς που έρχονται με ταχύτητα και αλλάζουν δομές, υποδομές και την ίδια την καθημερινότητα του πολίτη. Χαιρετισμούς στην ημερίδα απηύθυναν, άλλωστε, ο συντονιστής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη Γιάννης Παπαγεωργίου και ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σταύρος Καλαφάτης.
Στον θεσμό της μαθητείας και την αναβάθμισή του αναφέρθηκε ο περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης. "Είναι ένα μεταδευτεροβάθμιο πρόγραμμα που συνδυάζει κυρίως εκπαίδευση στο σχολείο και κατάρτιση στον εργασιακό χώρο. Ξεφεύγουμε πια από τα στεγανά όρια του γνωσιοκεντρικού σχολείου και πάμε στο χώρο εργασίας. Αυτός είναι ο σκοπός: η παροχή υπηρεσιών επαγγελματικής κατάρτισης σε αποφοίτους κατόχους πτυχίου του ΕΠΑΛ", τόνισε.
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης εκπρόσωποι φορέων της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας ενώ η ημερίδα άνοιξε με μουσική από το EyeHarp, το πρώτο μουσικό όργανο που επιτρέπει σε άτομα με κινητική αναπηρία να μαθαίνουν και να παίζουν μουσική με το βλέμμα ή με τις κινήσεις του κεφαλιού. Στη μουσική με τα μάτια αλλά και σε ένα νέο πρόγραμμα εκμάθησης γραφής με τα μάτια αναφέρθηκε η εκπαιδευτικός Μαρία Βαρσαμά, Διδάκτωρ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.