Μπροστά στον κίνδυνο κατάρρευσης βρίσκεται η εταιρεία Tripsta,που διαχειρίζεται τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά οnline ταξιδιωτικά γραφεία - τα Airtickets και Travelplanet24, μέσω των οποίων γίνεται περίπου το 40% των κρατήσεων αεροπρικών εισιτηρίων. Εαν αναγκασθεί τελικά να διακόψει τη λειτουργία τους, οι επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα και βρίσκεται σε αδιέξοδο, καθώς οι υποχρεώσεις της προς αεροπορικές εταιρείες ανέρχονται σε 70 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό αποτελεί οφειλή προς το ελληνικό γραφείο (BSP) της ΙΑΤΑ (διεθνούς ένωσης αεροπορικών εταιρειών), το οποίο συγκεντρώνει και κατανέμει τα έσοδα από τις onlineπωλήσεις εισιτηρίων. Επιπλέον άνοιγμα υπάρχει στη Γερμανία, όπου λειτουργεί παράρτημά της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Tripsta είχε επιτύχει συμφωνία για τμηματική εξόφληση των οφειλών προς το BSP, εξασφαλίζοντας "παράταση ζωής" τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο, καθώς τα διαδικτυακά πρακτορεία airtickets και travelplanet24 συνεχίζουν να λειτουργούν με την συναίνεση της ΙΑΤΑ.
Η εταιρεία ανήκει στον Ελληνογερμανό Ph. Brinkmann και είναι η πρώτη που επένδυσε στο online travel στην Ελλάδα. Επί δύο δεκαετίες επέτυχε μεγάλη ανάπτυξη και βρέθηκε να απσχολεί πάνω από 420 άτομα στην Ελλάδα.
Λόγω των οικονομικών προβλημάτων της απέλυσε πρόσφατα πάνω από 180 εργαζομένους της στην Ελλάδα, ενώ έκλεισε τα γραφεία της στη Ρουμανία.
Η ανακοίνωση του Ομίλου Εταιρειών Tripsta
H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.
Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.
Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.
Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.
Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.
Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.