Πολιτική

Κίνα: Γκρεμίζεται το οχυρό της Apple


Παρόλο που η Κίνα αποτελεί ίσως το βασικότερο στήριγμα της Apple εδώ και πολλά χρόνια, η επιβράδυνση της οικονομίας της χώρας φέρεται πως έχει άμεσο αντίκτυπο στον τεχνολογικό κολοσσό. 

Οι πωλήσεις, παρόλο που άρχισαν να περιορίζονται σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ιαπωνία, στην Κίνα κατάφεραν να παραμείνουν ισχυρές, καταγράφοντας άνοδο σχεδόν 84% στα 58,7 δισ. δολάρια μόνο μέσα στο 2015 στην περιοχή της Ευρύτερη Κίνας (Κίνα, Ταϊβάν και Χονγκ Κονγκ), καθιστώντας την Κίνα την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Apple. 

Μετά όμως από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Apple για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο του έτους, οπότε και ανακοινώθηκε πως οι πωλήσεις είχαν την βραδύτερη ανάπτυξη από το 2007 που κυκλοφόρησε την πρώτη της συσκευή, έγινε εμφανές ότι η κυριαρχία της Apple στην Κίνα έχει αρχίσει και εξασθενεί. 

Ο διευθύνων σύμβουλος Tim Cook ωστόσο διατηρεί την αισιοδοξία του για την Κίνα. Δεδομένων των πόρων της εταιρίας και εκμεταλλευόμενος την τρομερή επιτυχία της εταιρίας τα προηγούμενα έτη, έχει την πολυτέλεια να παραμείνει στο παιχνίδι για πολλά ακόμα χρόνια, παρά τα απογοητευτικότατα αποτελέσματα. “Ευτυχώς είμαστε αρκετά δυνατοί για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε τις επενδύσεις μας”, δήλωσε μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. 

Σύμφωνα με τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, σχεδόν το 80% του πληθυσμού της Κίνας κατέχει συσκευές που τρέχουν με δίκτυο 3G, πράγμα το οποίο σημαίνει πως σύντομα θα πρέπει να το αναβαθμίσουν. Ο Cook εκτιμά πως δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή λιγότεροι από 50 εκατ. κάτοικοι της Κίνας θεωρείται ότι ανήκουν στην “μεσαία τάξη”, μέχρι το 2020 ο αριθμός αυτός θα ανέλθει σε 500 εκατ. επομένως η Apple μπορεί ακόμα να ελπίζει. 

Ακόμα κι έτσι όμως, δεν αναιρείται το γεγονός ότι ο πάλαι ποτέ τεχνολογικός κολοσσός που αναπτύχθηκε ραγδαία έχει χάσει κάτι από την αίγλη του, εξαιτίας της επιβράδυνσης της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας παγκοσμίως που έχει περιορίσει δραματικά τη ζήτηση. 

Παρόλο που η εταιρία συγκέντρωσε 31 δισ. δολάρια από τις υπηρεσίες App Store, Apple Music, iCloud, Apple Pay και άλλες, οι επενδυτές παραμένουν σκεπτικοί όσον αφορά την εταιρία, και για τον λόγο αυτό υποβάθμισαν τη μετοχή της σχεδόν κατά 20% μέσα στο τελευταίο εξάμηνο. 

Επί της ουσίας, όταν κάποιος θέλει να υπολογίσει την αξία της Apple, θα πρέπει να κοιτάξει αποκλειστικά την πορεία των iPhone. Χωρίς το στήριγμα της Κίνας, η εταιρία θα πρέπει να επικεντρωθεί σε κάποιο άλλο καινοτόμο προϊόν προκειμένου να κερδίσει εκ νέου το μερίδιο της αγοράς της. Τα περισσότερα πονταρίσματα είναι στο Apple Car.