Λαμβάνοντας την σκυτάλη από την φθίνουσα εγχώρια οικονομία και του εντεινόμενου ανταγωνισμού, η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας επίσης παρουσίασε επιβράδυνση κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, επιβράδυνση η οποία είχε αντίκτυπο στις παγκόσμιες αγορές.
Ειδικότερα, η Κίνα πούλησε 21,1 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα - sedan, sport οχήματα και μίνι βαν – το 2015, σημειώνοντας αύξηση 7,3% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, όπως ανακοίνωσε η κυβερνητική οργάνωση του Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Κίνας (CAAM). Υπενθυμίζεται ότι το 2014 είχε σημειωθεί αύξηση κατά 10% στις πωλήσεις και το 2013 σημαντική άνοδος 16%.
Οι πωλήσεις στο σύνολο των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των επιβατηγών και των εμπορικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 4,7% στα 24,6 εκατ. αυτοκίνητα το 2015.
Αντίστοιχα, οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοίνωσαν συρρίκνωση των πωλήσεων. Η General Motors Co. σημείωσε αύξηση 5,2% στις πωλήσεις της στην Κίνα, αρκετά κάτω από το 12% το 2014. Κατά την ίδια περίοδο, το κέρδος της Toyota Motor Corp στην Κίνα υποχώρησε στο 8,7% από 12,5%, και της Ford Motor Co συρρικνώθηκε σε μόλις 3% από 19%.