Στην αναπτυξιακή διάσταση της τουριστικής δραστηριότητας ως βασικό μοχλό για την περιφερειακή ανάπτυξη αναφέρθηκε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, από το βήμα του 10ου Regional Growth Conference, που λαμβάνει χώρα στην Πάτρα.
Ο κ. Κικίλιας έκανε ξεχωριστή μνεία στις αναπτυξιακές δυνατότητες της Δυτικής Ελλάδας και ανέδειξε τις στρατηγικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο Τουρισμού και η κυβέρνηση, συνολικά, προκειμένου να αναδειχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι εναλλακτικοί προορισμοί σε όλη τη χώρα και να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος.
«Η Δυτική Ελλάδα, η Αχαΐα, η Αιτωλοακαρνανία και η Ηλεία μπορούν να αποτελέσουν ένα τεράστιο project με πολύ μεγάλα περιθώρια κέρδους, τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για τους επαγγελματίες του κλάδου του τουρισμού. Και θα δουλέψουμε όλοι μαζί για αυτό», σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού, αναφερόμενος στην προστιθέμενη αξία που δίνει το τουριστικό προϊόν στις τοπικές κοινωνίες, με την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων από το εξωτερικό και την ανάπτυξη βασικών έργων υποδομής.
«Με πολύ μεγάλη χαρά άκουσα για την αναβάθμιση της οδικής οδού μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, για το έργο Πάτρα-Πύργος, αλλά και για όλες τις υπόλοιπες προσπάθειες που γίνονται. Είναι τεράστιο πλεονέκτημα για μία πόλη, όπως η Πάτρα, να βρέχεται από λιμάνι και αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξή της», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στη δυναμική καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού για το «Greekend», το «ζωντανό» city-break, η οποία ξεκίνησε με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και ήδη έχει αποφέρει τους πρώτους καρπούς με αύξηση των απευθείας πτήσεων από νέους προορισμούς του εξωτερικού, περισσότερες αφίξεις τουριστών, για περισσότερο χρονικό διάστημα και με υψηλότερη μέση δαπάνη. Όπως προανήγγειλε, δε, ο Υπουργός Τουρισμού, η επόμενη καμπάνια του «Greekend» θα έχει επίκεντρο την πόλη της Πάτρας.
«Στοχεύουμε να αναδείξουμε τη γαστρονομία, τον οινοτουρισμό, τη διασκέδαση, τον πολιτισμό, την ακτογραμμή που εκτείνεται από την Πάτρα μέχρι την Ηλεία, μεγάλες αλλά και μικρότερες οικογενειακές ξενοδοχειακές και εμπορικές επιχειρήσεις. Όλο αυτό το concept θα είναι η αιχμή του δόρατος για εμάς, στρατηγικά, για την επόμενη χρονιά, προκειμένου -μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη- και η Πάτρα να γίνει πόλος έλξης για τους επισκέπτες του Σαββατοκύριακου», τόνισε ο κ. Κικίλιας.
Ο υπουργός Τουρισμού στάθηκε ιδιαίτερα στη διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τους βασικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας: από τον πρωτογενή τομέα και τη μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση, μέχρι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στα ξενοδοχεία, τα καταλύματα, τις παραλίες και σε όλους τους κλάδους που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών γύρω από τον τουριστικό τομέα.
«'Απαντες καταναλώνουν από το τουριστικό προϊόν», σημείωσε, προσθέτοντας: «Όταν μιλάμε για τουρισμό, μιλάμε για το 25% του ΑΕΠ της χώρας, δηλαδή -έμμεσα ή άμεσα- ένα στα τέσσερα ευρώ στην ελληνική οικονομία -άρα και στις τσέπες των Ελλήνων- προέρχονται από τον τουρισμό. Είναι η βασική μας πηγή εσόδου. Είναι το "βαρύ πυροβολικό" της οικονομίας μας».
Παράλληλα, ο κ. Κικίλιας ανέδειξε τον κομβικό ρόλο του θεματικού τουρισμού στην περιφερειακή ανάπτυξη. Όπως είπε -ειδικά για την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας- υπάρχουν ακόμη πολλά που μπορούν να γίνουν, μέσα από τις πολιτιστικές διαδρομές, την ενίσχυση του οινοτουρισμού, του ιαματικού τουρισμού και του τουρισμού της κρουαζιέρας. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Τουρισμού εξήρε την πρωτοβουλία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την προβολή των προϊόντων της αχαϊκής γης στο εξωτερικό και σε αγορές, όπως η Ιαπωνία και η Κορέα.
«Ο θεματικός τουρισμός ενισχύει τη στόχευσή μας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, γεγονός που μεταφράζεται σε ακόμη περισσότερο εισόδημα για τη μέση ελληνική οικογένεια και τη μέση ελληνική επιχείρηση», σημείωσε. Επιπροσθέτως, ο κ. Κικίλιας ανέπτυξε τις δράσεις που έχουν αναληφθεί, έτσι ώστε να «φωτιστούν» ολοένα και περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί, προκειμένου -όπως είπε- το μέρισμα από τον τουρισμό να διαχέεται σε όλους τους Έλληνες, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
«Για πρώτη φορά, φέτος, ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια δώδεκα μήνες τον χρόνο. Και τα αποτελέσματα είναι ορατά. Ενισχύσαμε τον χειμερινό τουρισμό, ο οποίος ήταν σχεδόν άγνωστος στη χώρα μας», δήλωσε, φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, το οποίο φέτος -όπως είπε- είχε σχεδόν 100% πληρότητα μέχρι και τα μέσα Μαρτίου. «Ελάτε να οραματιστούμε έξω από τα τετριμμένα και τα συνήθη. Και να δούμε όλα τα μαγικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, από το Achaia Clauss μέχρι την παραλία της Κουρούτας στην Ηλεία και από την πόλη της Πάτρας μέχρι την Αιτωλοακαρνανία. Να αναβαθμίσουμε ακόμη περισσότερο το brand μιας περιοχής με απίστευτα συγκριτικά αποτελέσματα», επισήμανε.
Από το βήμα του συνεδρίου, ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε επίσης στα θετικά -όπως τα χαρακτήρισε- πρώτα στοιχεία της φετινής σεζόν, επαναλαμβάνοντας ωστόσο ότι «ταμείο» θα γίνει στο τέλος χρονιάς.
«Ελάτε να δούμε, στο τέλος του 2022, πόσοι Γερμανοί τουρίστες θα έχουν έρθει στην Ηλεία, καθώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε έχουμε 50% αύξηση στις τουριστικές ροές από την TUI. Ελάτε να δούμε πόσοι Γάλλοι θα έχουν έρθει στην Αχαΐα, στην Αιτωλοακαρνανία και την Ηλεία, καθώς η Ελλάδα είναι, φέτος, στην πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Γάλλων τουριστών. Ελάτε να δούμε πόσοι Ρουμάνοι θα έρθουν δια της Ιόνιας Οδού στη χώρα μας -ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα είναι πρώτη στις προτιμήσεις των Ρουμάνων, όσον αφορά στον οδικό τουρισμό. Αλλά και πόσοι Σέρβοι θα έρθουν στις περιοχές μας -ένας στους δύο Σέρβους που ταξιδεύει φέτος στο εξωτερικό, προτιμά την Ελλάδα για τις διακοπές του. Πόσοι Αμερικάνοι τουρίστες θα έρθουν μέχρι εδώ και θα ανακαλύψουν την Αχαΐα, την Αιτωλοακαρνανία και την Ηλεία, όπως ανακάλυψαν προηγουμένως τη Λακωνία. Ελάτε να δούμε τι σημαίνουν οι ιαματικές πηγές. Τι σημαίνει ο ορεινός τουρισμός. Τι σημαίνει γαστρονομία και τι ιδιαίτερο παράγει αυτή η γη, την οποία αξίζει να διαφημίσουμε απ' άκρη σ' άκρη», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ο κ. Κικίλιας δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον τρόπο με τον οποίο το ελληνικό τουριστικό brand βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα της παγκόσμιας κατάταξης, κεφαλαιοποιώντας την επιτυχή διαχείριση της πανδημίας που κατέστησε τη χώρα μας ως έναν από τους πλέον πιο ασφαλείς προορισμούς για τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
«Οφείλω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους, οι οποίοι εργαστήκαμε -από κοινού- τα τελευταία δύο χρόνια, προκειμένου να μπορέσουμε να σώσουμε ανθρώπινες ζωές. Για κάτι το οποίο ίσως φάνταζε ανυπέρβλητο. Για κάτι το οποίο έδειξε πώς μία τεράστια υγειονομική κρίση μπορεί να υπερβεί ακόμη και τις ανθρώπινες δυνάμεις. Και είμαι πολύ υπερήφανος που καταφέραμε, μαζί, να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Γιατί η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι -και πρέπει να είναι- η πρώτη και η απόλυτη προτεραιότητα», κατέληξε.