Πολιτική

Καρτέλ στην αγορά ακριβών καλλυντικών


Την ύπαρξη καρτέλ που διαμορφώνουν τις λιανικές τιμές στην αγορά καλλυντικών διαπίστωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά τη  διενέργεια πολύμηνης έρευνας και επισταμένων ελέγχων σε επιχειρήσεις του κλάδου. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Επιτροπής, οι πρακτικές που εντοπίσθηκαν εντάσσονται σε ένα «συνολικό σχέδιο νόθευσης του ανταγωνισμού».

Η έρευνα ξεκίνησε μετά από καταγγελίες του ομίλου Notos Com, στον οποίο ανήκουν οι επιχειρήσεις εισαγωγής-εμπορίας καλλυντικών του παλιού Ομίλου Παπαέλληνα. Πραγματοποιήθηκε σε δύο σκέλη και αφορούσε αφ' ενός μεν πέντε εταιρείες χονδρικής εμπορίας επώνυμων καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής, αφ' ετέρου επιχειρήσεις λιανικής εμπορίας των ίδιων προϊόντων (υψηλής ποιότητας και τιμής).
 
Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού διαπίστωσε ότι υπάρχαν μεταξύ χονδρεμπόρων καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής υπήρχαν συμφωνίες για κοινές πρακτικές και ενιαία τιμολογιακή πολιτική, με στόχο τη διαμόρφωση των τελικών τιμών λιανικής. Οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις κα΄θοριζαν από κοινού τις εκπτώσεις προς τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης καλλυντικών, καταστρατηγώντας τους κανόνες ανταγωνσιμού.

Στη δεύτερη περίπτωση, διαπιστώθηκε ότι εισαγωγικές, χονδρεμπορικές και λιανεμπορικές εταιρείες συμφερόντων των αδελφών Χόντου (Hondos Center κλπ) συνήπταν μεταξύ τους συμφωνίες και ακολουθούσαν πρακτικές "χειραγώγησης" των λιανικών τιμών  στην αγορά καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής.

Οι παραβάσε πους διαπιστώθηκαν καλύπτουν διάστημα από δύο έως και έξι χρόνια για τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις.

Η υπόθεση θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ), η οποία θα συνεδριάσει στις 13 Οκτωβρίου για να εξετάσει την εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού και να αποφανθεί εάν υπάερχει πράγματι παράβαση των κανόνων του ανταγωνισμού στην αγορά καλλυντικών προϊόντων υψηλής ποιότητας και τιμής.