Επιχειρήσεις

Καρέλιας: Αυξημένα κέρδη και μέρισμα 12,4 ευρώ


Βελτιωμένες οικονομικές επιδόσεις επέτυχε  στη χρήση 2023 η καπνοβιομηχανία "Καρέλιας, κερδίζοντας μερίδια αγοράς σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος. Η υψηλή κερδοφορία και η μεγάλη ρευστότητα δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να διανείμει στους μετόχους της μέρισμα 12,4 ευρώ ανά μετοχή, που αντιστοιχεί σε απόδοση 3,6% επί της τρέχουσας τιμής της μετοχής.

Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της μεγάλης ελληνικής καπνοβιομηχανίας διαμορφώθηκαν ως εξεής:

• Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,6%, από 1,265 δισ. ευρώ σε 1,324 δισ. ευρώ.

• O ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών χωρίς Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 8,3% και ανήλθε σε 278 εκατ. ευρώ.

• Το EBITDA υποχώρησε από 110,1 σε 104,9 εκατ. ευρώ.

• Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διευρύνθηκαν από 85,3 σε 86,8 εκατ. ευρώ (+1,78%)

• Στις 31/12/2023 τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 713,4 εκατ. ευρώ.

• Το καθαρό ταμείο διαμορφώθηκε στα 695,84 εκατ. ευρώ, αν προσμετρηθούν οι επενδύσεις του Ομίλου σε χρηματοοικονομικά προϊόντα βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης διάρκειας.

Ο όμιλος χαρακτηρίζει ιδιαίτερα θετικά αυτά τα αποτελέσματα, που επιτεύχθηκαν «μέσα σε  ιδιαίτερα ευμετάβλητο επιχειρηματικό περιβάλλον, με γεωπολιτικές εντάσεις, έντονες πληθωριστικές πιέσεις, αστάθεια στα κόστη ενέργειας και μεταφορών, αλλά και αυξήσεις της φορολογίας καπνού στις σημαντικότερες διεθνείς μας αγορές.

Στην ελληνική αγορά και παρά τον εντονότατο ανταγωνισμό από προϊόντα εναλλακτικής παροχής νικοτίνης, επέτυχε αύξηση του όγκου πωλήσεων στα τσιγάρα 8,5% περίπου, με ενίσχυση των μεριδίων των περισσοτέρων σημάτων του.

Στις διεθνείς αγορές, ο όγκος πωλήσεων στα τσιγάρα παρουσίασε ελαφρά αύξηση 2% περίπου, ενώ στον καπνό για στριφτό τσιγάρο η αύξηση ήταν της τάξεως του 14%. Ειδικότερα στην αγορά της Βουλγαρίας, ο όγκος πωλήσεών του "Καρέλια" αυξήθηκε 5% στα τσιγάρα, ενώ ελαφρά πτωτικά κινήθηκαν οι όγκοι στον καπνό για στριφτό τσιγάρο.

Στη Σερβία, το Κόσσοβο και τη Βοσνία, η εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεών αντιστάθμισε πλήρως τη μείωση των φορτώσεων προς την Αλβανία και την Κροατία.

Ανοδικά (+6%) κινήθηκαν οι όγκοι πωλήσεων προς τις λοιπές χώρες της Ε.Ε. με αξιοσημείωτη την πορεία των σημάτων στην Ισπανία (+6%), τη Σλοβακία (+3,5%) και το Λουξεμβούργο (+11%), πετυχαίνοντας αύξηση όγκου 6% και αντισταθμίζοντας τις μειωμένες πωλήσεις στη Γαλλία, όπου η δραματική αύξηση της φορολογίας καπνού οδήγησε σε συρρίκνωση της αγοράς.

Στις υπόλοιπες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένου του Ην. Βασιλείου, ο όγκος πωλήσεων κινήθηκε πτωτικά, κυρίως λόγω των αυξήσεων στη φορολογία καπνού ή νομοθετικά θεσμοθετημένων αυξημένων λιανικών τιμών των καπνικών προϊόντων.

Εντυπωσιακά αποτελέσματα πέτυχε ο Όμιλος στις αγορές ταξιδιωτικής λιανικής της Άπω Ανατολής, της Μέσης Ανατολής και κυρίως της Τουρκίας (τσιγάρα +24%, καπνός +64%), αποτέλεσμα της επιστροφής της ταξιδιωτικής κίνησης στα επίπεδα του 2019, αλλά και της αυξημένης αναγνωρισιμότητας των σημάτων του.

Αντίθετα, στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου το γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον υφίσταται τις επιπτώσεις από την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία, οι όγκοι κινήθηκαν πτωτικά με εξαίρεση την αγορά της Μολδαβίας.