Η Καρδίτσα και το Ρέθυμνο αναδείχθηκαν "πρωταθλήτριες", ανάμεσα σε 3.135 ευρωπαϊκές πόλεις που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019, με τη χώρα μας να σημειώνει εθνικό ρεκόρ με 86 συμμετοχές.
Ειδικότερα, η Καρδίτσα κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Βραβείο στην κατηγορία των μικρών πόλεων και το Ρέθυμνο -μία από τις τρεις φιναλίστ πόλεις- κατέκτησε τη 2η θέση στην κατηγορία των μεγάλων πόλεων. Το θέμα της εκστρατείας του 2019, για το οποίο ξεχώρισαν οι δύο ελληνικές πόλεις, ήταν «Ασφαλές περπάτημα-ασφαλής ποδηλασία».
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε το 2002 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σκοπό να προάγει τη βιώσιμη κινητικότητα και την αστική ανάπτυξη.
Πραγματοποιείται κάθε χρόνο με στόχο να ενθαρρύνει τους κατοίκους των πόλεων να επιλέγουν βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο, η ποιοτική κυκλοφοριακή σύνδεση με ταυτόχρονη εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση καθαρότερης ενέργειας, η ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος μεταφορικού δικτύου, οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης, καθώς και η δημιουργία ποιοτικής «ατμόσφαιρας» στις πόλεις.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε ότι «δεν είναι μικρό πράγμα το επίτευγμα της Καρδίτσας και του Ρεθύμνου σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στις πρωτοβουλίες τους για το ασφαλές περπάτημα και την ασφαλή ποδηλασία» και εξέφρασε τη βεβαιότητα πως «και άλλοι ελληνικοί δήμοι θα ακολουθήσουν».
«Συγχαίρω την Καρδίτσα για την πρωτιά της, αλλά και το Ρέθυμνο, την πόλη της καταγωγής μου, για την ευρωπαϊκή διάκριση, με την προσθήκη ότι αναγνωρίζεται πλέον ως μεγάλη πόλη», υπογράμμισε ο υπουργός.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με ανακοίνωσή του, συγχαίρει τους δύο νικητές δήμους. Παράλληλα, όπως σημειώνει, συνεχίζει την προώθηση της εκστρατείας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, που ξεκίνησε στην Ελλάδα από το 2002.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο συμβάλει, με συνεχή ενημέρωση και καθοδήγηση, με προβολή των βέλτιστων ευρωπαϊκών και διεθνών πρακτικών, με συνεχή επικοινωνία με τα στελέχη των δήμων μέσω του network, «Δίκτυο των Τοπικών Συντονιστών για την Βιώσιμη Κινητικότητα», εκσυγχρονίζοντας τη νομοθεσία του και εξασφαλίζοντας χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα υποστήριξης μελετών και έργων.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΕΝ έχει ήδη καταθέσει σχετική τροπολογία για τη δημιουργία προσωρινών πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο και το Εθνικό Σχέδιο για την προσβασιμότητα με έμφαση στην Κλιματική Αλλαγή.