Οικονομία

Καραμανλής: Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, θα εγκαινιάσουμε Μετρό


Επίσκεψη στο Μέτρο Θεσσαλονίκης και στα γραφεία του ΟΑΣΘ, πραγματοποίησε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Νίκο Σταθόπουλο.

Ο κ. Καραμανλής επισκέφθηκε τα γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, όπου ενημερώθηκε από τον πρόεδρο κ. Γιώργο Σκόδρα, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός. 

Όπως ανακοίνωσε σήμερα από τα γραφεία του ΟΑΣΘ, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, οπότε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στην πόλη για την 84η Διεθνή Έκθεση, θα παρουσιάσει το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών.

Παράλληλα, έκανε την εξής δήλωση: «Ήλθαμε εδώ με τον υφυπουργό και τους δύο Γενικούς Γραμματείς, 20 – 25 ημέρες αφότου έχει αναλάβει η νέα διοίκηση, ο Γιώργος Σκόδρας και είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση και μια πολύ καλή ενημέρωση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός, τα οποία νομίζω ότι οι Θεσσαλονικείς τα γνωρίζουν καλύτερα. 

Διότι η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση ειδικά στον ΟΑΣΘ ήταν τραγική. Ήταν μια κατάσταση της απόλυτης διάλυσης. Μέσα σε δύο χρόνια τα έσοδα του Οργανισμού μέσα σε 4 χρόνια από 50 εκατ. έχουν πέσει στα 24 εκατ. 

Αυτό σημαίνει ότι οι υπηρεσίες που προσφέρει ο ΟΑΣΘ στους πολίτες της Θεσσαλονικείς είναι τραγική. Τι σκεφτόμαστε και τι πρέπει να κάνουμε εμείς. Καταρχήν πρέπει να πω ο ΟΑΣΘ ήταν ο πρώτος Οργανισμός που άλλαξε μετά την ψήφιση για το επιτελικό Κράτος. Η πρώτη διοίκηση που άλλαξε ήταν ο ΟΑΣΘ. Αυτό είναι απάντηση, γιατί πολλά έχουν γραφτεί ότι καθυστερήσαμε να αλλάξουμε τον Οργανισμό. 

Το δεύτερο το οποίο θα κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε από εδώ και πέρα πως θα αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση η οποία θέλει διαχείριση κρίσης. 

Σήμερα, από τι μας ενημέρωσε και ο Πρόεδρος έχουμε στις 07:00 – 08:00 το πρωί 273 λεωφορεία, από τις 19 Αυγούστου που είχαμε 213 λεωφορεία. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πανηγυρίσουμε. Διότι 60 – 70 λεωφορεία παραπάνω – αν και αυτό δείχνει ότι γίνεται μια σημαντική δουλεία – δεν είναι αρκετά. Εγώ αυτό που μπορώ να πω είναι ότι ο Πρωθυπουργός ο ίδιος στη ΔΕΘ θα ανακοινώσει ένα πρόγραμμα διάρθρωσης για τον ΟΑΣΘ. 

Επομένως θα πρέπει να περιμένουμε να ακούσουμε το πρόγραμμα και τις προτάσεις που θα κάνει ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση σε κεντρικό επίπεδο για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε άμεσα τα προβλήματα που έχουν οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης», τόνισε.

Σε ερώτηση του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ, ο κ. Κ. Καραμανλής απάντησε: «Σε αυτήν τη φάση θα μείνει κρατικός. Όπως έχουμε εξηγήσει και ως αντιπολίτευση, εμείς δεν ερχόμαστε εδώ για να αποδομήσουμε και να διαλύσουμε. Οι Θεσσαλονικείς χρειάζονται αξιόπιστες συγκοινωνίες και δεν τους ενδιαφέρει εάν θα είναι κρατικές ή ιδιωτικές σε αυτήν τη φάση. Εκκρεμεί η εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ, υπάρχουν ζητήματα στα διοικητικά δικαστήρια με πρώην μετόχους και πριν ξεκαθαρίσουν όλα αυτά θα ήταν ανώριμο εκ μέρους της ηγεσίας να πάρει μία απόφαση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως αυτό του ιδιοκτησιακού καθεστώτος». 

«Ζητάμε λίγη πίστωση χρόνου. Το Σαββατοκύριακο, ο Έλληνας πρωθυπουργός θα προβεί σε ανακοινώσεις για τον ΟΑΣΘ», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Τέλος για τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη υπογράμμισε ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν επιπλέον 1.000 καινούρια λεωφορεία.

Η επίσκεψη στο Μετρό

Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, επισκέφθηκε τον σταθμό Βενιζέλου και τον, υπό κατασκευή, σταθμό Αγ. Σοφία. 

Ο κ. Καραμανλής τόνισε: «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει περάσει από χίλια κύματα. Αυτό το οποίο μπορούμε να διαπιστώσουμε είναι ότι το έργο έχει καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια. Οι Θεσσαλονικείς το περιμένουν να ολοκληρωθεί προσεχώς. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση δεν μίλησε με ειλικρίνεια. Εμείς σήμερα ήρθαμε εδώ να διαπιστώσουμε μερικά ζητήματα και να πούμε στη ΔΕΘ την απόλυτη αλήθεια στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. 

Αυτό λοιπόν που είδαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν επικοινωνιακά τεχνάσματα και μια – αν θέλετε – φτηνή επιθεώρηση. Διότι σήμερα βρισκόμαστε στον περιβόητο Σταθμό «Βενιζέλου» και αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι δεν υπάρχουν εργοτάξια και όχι απλώς δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή στου σταθμού, αλλά όπως μας ενημέρωσαν οι ειδικοί, δεν έχει καν ολοκληρωθεί η μελέτη για να ξεκινήσει. 

Επομένως, νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το διαπιστώσουν και να το καταλάβουν όλοι. Πρέπει να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμα γιατί ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ, θα ανακοινώσει τα σχέδια που έχει για την επιτάχυνση του έργου. Πρέπει να ξέρουμε ότι το έργο αυτό είναι ένα έργο που έχει στοιχίσει πάρα πολλά χρήματα και πρωταρχικός στόχος για εμάς είναι να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον και το δημόσιο χρήμα. Εμείς, δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, θα εγκαινιάσουμε Μετρό», κατέληξε.