Ποια θα είναι τα στοιχεία που θα χαρακτηρίζουν τη νέα εποχή της Γνήσιας Οδηγικής Απόλαυσης; Αυτό είναι το ερώτημα που καλείται να απαντήσει το BMW Vision M NEXT, το οποίο παρουσιάζεται στο Μόναχο σε λίγες ημέρες.
Σε συνεργασία με το BMW Group, ο Thomas Demand δημιούργησε μία σειρά από φωτογραφίες που αποκαλύπτουν πολύ διακριτικά κάποιες πρώτες λεπτομέρειες του αυτοκινήτου. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Demand συνεργάζεται με το BMW Group. Ήδη το 2000, το BMW Group ζήτησε τη δημιουργική συνδρομή του Demand για την περίοπτη συλλογή AutoWerke, στην οποία συμμετείχαν 28 καλλιτέχνες διεθνούς φήμης – Candida Höfer, Wolfgang Tillmans, Thomas Struth και Demand – με δημιουργίες τους που είχαν θέμα τα αυτοκίνητα και τη μετακίνηση. Τώρα, ο Demand επιστρατεύει εκ νέου τη δημιουργική φαντασία και τα υλικά της επιλογής του – χαρτί, χαρτόνι και φωτογραφία – για ένα νέο θέμα: τη μετακίνηση του μέλλοντος.
«Όπως οι περισσότεροι καλλιτέχνες, γοητεύομαι από πράγματα που δεν έχω ξαναδεί, εικόνες που δεν έχω ανακαλύψει ακόμα. Γι’ αυτό, με χαρά αποδέχτηκα την πρόσκληση του Adrian van Hooydonk και της ομάδας του. Πιστεύω ότι η φωτογραφική κουλτούρα μου με βοηθά να αναδεικνύω θεμελιώδη, αφηρημένα στοιχεία. Η μελέτη M NEXT είναι ένα ιδιαίτερα περίπλοκο όχημα με επαναστατική σχεδίαση που έχει πολύ περισσότερες απαιτήσεις από ένα καθημερινό μοντέλο. Μία τέτοια αυτοκινητιστική φιλοσοφία μου προσφέρει τη μοναδική ευκαιρία να μυήσω το κοινό σε νέες σχεδιαστικές τάσεις και μελλοντικές φόρμες», σχολίασε ο Thomas Demand.
Η νέα εποχή της Γνήσιας Οδηγικής Απόλαυσης.
Η μορφή και η ουσία της μελλοντικής μετακίνησης οδηγούν την εξέλιξη του BMW Vision iNEXT και του τελευταίου Vision μοντέλου της BMW: του BMW Vision M NEXT. Ενώ το BMW Vision iNEXT μας αποκαλύπτει τις αλλαγές που θα επιφέρει η αυτόνομη οδήγηση μέσα στο αυτοκίνητο, το BMW Vision M NEXT αξιοποιεί την τεχνολογία για αύξηση της οδηγικής απόλαυσης. Σε μία νέα εποχή μετακίνησης, ευφυείς τεχνολογίες θα τροφοδοτούν τη σπορ οδήγηση μεταμορφώνοντας τον οδηγό σε απόλυτο κυρίαρχο του παιχνιδιού.
Είτε οδηγώντας αναπαυτικά το BMW Vision iNEXT σε EASE mode είτε απολαμβάνοντας δυναμική οδήγηση στο τιμόνι του BMW Vision M NEXT μέσω του BOOST mode, οι άνθρωποι – μαζί με τα συναισθήματα και τις ανάγκες τους – βρίσκονται στο επίκεντρο, με το ντιζάιν και την τεχνολογία να προάγουν την οδηγική εμπειρία.
«Όποτε αποκαλύπτουμε ένα νέο όχημα, μπορούμε να το δείξουμε μέσα από χιλιάδες οπτικές γωνίες. Αυτή τη φορά υιοθετήσαμε μία νέα μέθοδο και παρουσιάζουμε μία σειρά έργων τέχνης πριν την αποκάλυψη του αυτοκινήτου. Οι φωτογραφίες είναι γεμάτες μυστήριο και αφηγούνται τη δική τους ιστορία. Απεικονίζουν πολύ κοντινά πλάνα από το BMW Vision Vehicle που εντυπωσιάζουν ως έργα αφηρημένης τέχνης. Αποκτούν υλική υπόσταση μόνο σε συνάρτηση με το ίδιο το Vision Vehicle», δήλωσε ο Adrian van Hooydonk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος του BMW Group Design.
Έμφαση στις λεπτομέρειες
Ο Thomas Demand και ο Adrian van Hooydonk τρέφουν μεγάλο σεβασμό ο ένας για τον άλλον και βρίσκουν χρόνο να συζητούν κάθε τι που έχει σχέση με την αστική και τη μελλοντική μετακίνηση. Επόμενο ήταν, λοιπόν, το BMW Group να εμπιστευθεί στον Demand μερικά στοιχεία για το BMW Vision M NEXT προκειμένου να διεγείρει την φαντασία του. Ο καλλιτέχνης επέλεξε κάποιες λεπτομέρειες, από τις οποίες εμπνεύστηκε και δημιούργησε μοντέλα από χαρτί και χαρτόνι, όπου και εστίασε στη συνέχεια το φωτογραφικό φακό του. Η φιλοσοφία του Demand βασίζεται σε πραγματικούς χρωματικούς συνδυασμούς και φόρμες του BMW Vision M NEXT. Ωστόσο, ο καλλιτέχνης ζουμάρει τόσο κοντά στην επιφάνεια του οραματικού αυτοκινήτου, ώστε τα μοντέλα από χαρτί και χαρτόνι να εξαφανίζονται από το πλάνο. Η φωτογραφική του ματιά καθρεπτίζεται σε τέσσερις εικόνες που, αν και αποτυπώνουν λεπτομέρειες του BMW Vision M NEXT, εν τούτοις είναι καθαρά αφηρημένη φωτογραφική τέχνη. Το κοινό θα πρέπει να περιμένει μέχρι την παρουσίαση του BMW Vision M NEXT στο Μόναχο σε λίγες ημέρες, για να το δει με σάρκα και οστά σε μία απτή πραγματικότητα.