Στον «πάγο» μπήκαν οι αλλαγές που ετοίμαζε το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας 2017. Η λύση που προκρίθηκε και αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα-εκτός συγκλονιστικού απροόπτου-προβλέπει ότι παραμένουν αμετάβλητα τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας για τα καινούργια αυτοκίνητα, ενώ διατηρούνται τα υψηλά τεκμήρια διαβίωσης που υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και πλήττουν κυρίως τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Η μόνη ουσιαστικά διαφοροποίηση από τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, είναι θα υπάρξουν κάποιες μειώσεις στα παλαιότερα αυτοκίνητα, που ωστόσο απέχουν παρασάγγας από τον αρχικό σχεδιασμό που περιλάμβανε «περικοπές» των τελών κατά 40%.
Επί της ουσίας εγκαταλείφθηκε η λογική του βασικού σεναρίου που επεξεργάζονταν στο ΥΠΟΙΚ εδώ και καιρό και έκανε λόγο για παροχή… «ανάσας» στους ιδιοκτήτες ΙΧ μεγάλης ηλικίας και κυβισμού, με παράλληλη προσφορά κινήτρων προκειμένου να άρουν την ακινησία των οχημάτων τους,. Εκτός από τις «περικοπές» στα τέλη κυκλοφορίας που τελικώς θα είναι μικρές, το ΥΠΟΙΚ σχεδίαζε να μειώσει και το ετήσιο τεκμήριο των ΙΧ μεγάλου κυβισμού, άνω των 10 ετών, κάτι που επίσης δεν θα γίνει πράξη.
Πως διαμορφώνονται τα τέλη ανά ηλικία αυτοκινήτων, ρύπους, κυβισμό
Οι συντελεστές των τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010, θα παραμείνουν αμετάβλητοι, ενώ δεν πρόκειται τελικώς να υπάρχει αύξηση των ποσών, για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω 180 γρ.CO2.
Ειδικότερα για τα εν λόγω αυτοκίνητα, που κυκλοφόρησαν μετά την 1/1/2010, τα τέλη κυκλοφορίας θα κυμαίνονται από 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο Co2 έως και 3,72 ευρώ. Επιπρόσθετα το ΥΠΟΙΚ αποφάσισε να προχωρήσει σε μικρές αυξήσεις σε ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Σε ότι αφορά στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια από 1/1/2006, δεν θα υπάρξουν αλλαγές. Η εξήγηση που δίνουν οι ιθύνοντες του υπουργείο Οικονομικών, είναι τεχνικής φύσεως και εδράζεται στην αδυναμία μετατροπής-τουλάχιστον στην παρούσα φάση-του τρόπου υπολογισμού του κινητήρα στις εκπομπές ρύπων. Οπότε τα τέλη κυκλοφορίες των εν λόγω αυτοκινήτων, θα κινηθούν στα περυσινά επίπεδα.
Αναφορικά με τα αυτοκίνητα που πήραν πρώτη άδεια από την 1/1/2001, κερδισμένα θα είναι τα οχήματα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ και άνω, όπου θα υπάρξουν μειώσεις, μικρότερες ωστόσο από τον αρχικό σχεδιασμό.
Τέλος για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν στους δρόμους πριν τις 31/12/2000, θα υπάρξουν επίσης μειώσεις, όπως συνέβη και πέρυσι.