Ο πρόεδρος της ένωσης που εκπροσωπεί τους ομοσπονδιακούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ανακοίνωσε χθες ότι η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) είναι αναγκαίο να κάνει μία καλύτερη δουλειά, προκειμένου να διασφαλίσει τον απαραίτητο αριθμό προσωπικού για την αποτελεσματική εποπτεία του εναέριου χώρου των ΗΠΑ.
Ο Ριτς Σάντα, που ηγείται της Εθνικής Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι η FAA είχε συνολικά περισσότερους από 15.000 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2011, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 11.750 που ήταν πλήρως πιστοποιημένοι, αλλά στην αρχή του 2022 “οι πλήρως πιστοποιημένοι ελεγκτές είχαν μειωθεί κατά περισσότερους από 1.000, ενώ ο συνολικός αριθμός των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας είχε μειωθεί κατά 1.500”.
Ο Σάντα ανέφερε σε μία ομιλία του στην Ουάσινγκτον, “Δυστυχώς, το προσωπικό της FAA δεν διατηρείται ανάλογα με το ποσοστό των αποχωρήσεων... Θα έπρεπε να υπάρχουν 1.000 περισσότεροι ελεγκτές, όχι 1.000 λιγότεροι, σε σύγκριση με τον αριθμό των ελεγκτών πριν από μία δεκαετία”.
Ο υπηρεσιακός διοικητής της FAA, Μπίλι Νόλεν, δήλωσε στο Reuters την προηγούμενη εβδομάδα ότι η FAA “έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία πρόσληψης ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας αυτή τη χρονιά”. Για την προκήρυξη 1.500 κενών θέσεων εργασίας η FAA δέχτηκε 57.956 αιτήσεις, πρόσθεσε ο ίδιος.
Οι ομοσπονδιακοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εργάζονται συνήθως στους πύργους ελέγχου, αλλά και σε υπηρεσίες ελέγχου της προσέγγισης των αεροσκαφών, ή σε κέντρα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, ενώ ο ρόλος τους είναι καθοριστικός για τον συντονισμό της εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ των αεροδρομίων στις ΗΠΑ.
Οι αεροπορικές εταιρίες στις ΗΠΑ κατηγορούν για μεγάλο μέρος των προβλημάτων που προκαλούνται στις καλοκαιρινές πτήσεις, επηρεάζοντας δεκάδες χιλιάδες πτήσεις, τις ελλείψεις προσωπικού στις υπηρεσίες ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας. Η FAA ανακοίνωσε χθες από την πλευρά της ότι “τα στοιχεία των αεροπορικών εταιριών” δείχνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των καθυστερήσεων δεν οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. “Όπου αυξάνεται η ζήτηση, η FAA τοποθετεί επιπλέον ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας,” πρόσθεσε η FAA, δίνοντας έμφαση σε προβλήματα εκπαίδευσης που προκλήθηκαν από την πανδημία COVID-19.
“Όπως συνέβη την περίοδο της απομόνωσης και της παύσης λειτουργίας των υπηρεσιών της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για 35 ημέρες, η πανδημία ανάγκασε πάλι την FAA να αναστείλει τις προσλήψεις και να κλείσει προσωρινά την ακαδημία εκπαίδευσής της. Αυτό επηρέασε αρνητικά το επίπεδο του προσωπικού,” δήλωσε ο Σάντα.
Οι Αεροπορικές Εταιρίες για την Αμερική, η εμπορική ένωση που εκπροσωπεί την Delta Air Lines, την United Airlines, την American Airlines, αλλά και άλλες αεροπορικές εταιρίες ανακοίνωσαν τον Ιούνιο ότι οι προκλήσεις με το προσωπικό του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, προκαλούν προβλήματα στις πτήσεις ακόμη και σε καλές καιρικές συνθήκες, ειδικότερα στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής στο Τζάκσονβιλ της πολιτείας Φλόριντα, “πλήττοντας τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας για το σύνολο της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ”.
Ο Σάντα δήλωσε ότι το κέντρο στο Τζάκσονβιλ, που διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο που καλύπτει τμήματα της Φλόριντας, της Τζόρτζιας, της Αλαμπάμας, της Νότιας και της Βόρειας Καρολίνας, χρειάζεται περισσότερο προσωπικό. Η FAA ανακοίνωσε τον Μάιο ότι συμφώνησε στην “άμεση αύξηση του αριθμού του εξουσιοδοτημένου προσωπικού στο Κέντρο Ελέγχου του Τζάκσονβιλ”.
Ο ίδιος είπε ότι η ένωσή του και η FAA συμφώνησαν σε έναν στόχο στελέχωσης του κέντρου στο Τζάκσονβιλ στους 275 πιστοποιημένους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, αλλά μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν μόνο 205 πιστοποιημένοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Στους αριθμούς αυτούς, δεν συμπεριλαμβάνονται οι 50 ελεγκτές που εκπαιδεύονται την περίοδο αυτή.
Ο Σάντα δήλωσε ότι οι πρόσφατες καθυστερήσεις στον εναέριο χώρο του Τζάκσονβιλ που ελέγχεται από το αναφερόμενο κέντρο ελέγχου προκλήθηκαν από την πρωτοφανή κακοκαιρία, τη σημαντική αύξηση των διαστημικών εκτοξεύσεων εμπορικής χρήσης, αλλά και προκλήσεις που σχετίζονται με τη λειτουργία των αεροπορικών εταιριών “αλλά οι προκλήσεις που σχετίζονται με τα επίπεδα προσωπικού της FAA, αποτελούν επίσης, ένα κομμάτι αυτού του περίπλοκου παζλ”.
πηγή: ΑΠΕ