Ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) Ρόμπερτ Σάμγουολτ δήλωσε χθες, Δευτέρα, ότι η βλάβη ενός πτερυγίου του στροβίλου στον κινητήρα της Pratt & Whitney που αποκολλήθηκε από ένα αεροσκάφος Boeing 777-200 της αεροπορικής εταιρίας United Airlines, είναι συμβατή με κόπωση του μετάλλου, σύμφωνα με μία προκαταρκτική εκτίμηση.
Σε συνέντευξη Τύπου, ο Σάμγουολτ δήλωσε ότι δεν είναι ξεκάθαρο, αν η αστοχία του κινητήρα PW4000 αμέσως μετά την απογείωση του αεροσκάφους είναι συμβατή, με μία άλλη αστοχία σε κινητήρα αεροσκάφους της United με προορισμό τη Χαβάη τον Φεβρουάριο του 2018, που αποδόθηκε σε ρηγμάτωση ενός πτερυγίου του στροβίλου.
Το πτερύγιο του στροβίλου θα εξεταστεί σήμερα, αφού μεταφέρθηκε σε ένα εργαστήριο της Pratt & Whitney, όπου και θα ελεγχθεί υπό την επίβλεψη μελών της NTSB.
O Σάμγουολτ δήλωσε ότι το περιστατικό δεν θεωρείται καταστροφική αστοχία του κινητήρα, καθώς ο ειδικός δομικός δακτύλιος του κινητήρα συγκρατούσε τα εξαρτήματά του, όταν εκδηλώθηκε η αστοχία.
Σε ένα άλλο περιστατικό με ίδιο τύπου κινητήρα σε αεροσκάφος 777 της αεροπορικής εταιρίας Japan Airlines, το Δεκέμβριο του 2020, η Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών στην Ιαπωνία ανέφερε ότι εντόπισε δύο κατεστραμμένα πτερύγια του στροβίλου του κινητήρα, ενώ στο ένα από αυτά υπήρχε μία ρωγμή εξαιτίας κόπωσης του μετάλλου.
«Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πραγματικά τα γεγονότα, τις καταστάσεις και τις συνθήκες γύρω από αυτό το συγκεκριμένο περιστατικό, πριν μπορέσουμε να το συγκρίνουμε με οποιοδήποτε άλλο περιστατικό» δήλωσε ο Σάμγουολτ.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) προγραμματίζει να εκδώσει έκτακτη οδηγία για την καταλληλότητα πτήσης των αεροσκαφών 777 που φέρουν τους συγκεκριμένους κινητήρες, επισπεύδοντας τις τεχνικές επιθεωρήσεις των πτερυγίων των στροβίλων για τον εντοπισμό κόπωσης του μετάλλου.