Η Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) στις ΗΠΑ εξέδωσε σήμερα τα συμπεράσματα της έρευνας της για τον πρώτο θάνατο που καταγράφηκε με αυτόματο όχημα.
Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα πως η κατασκευάστρια εταιρεία Uber ευθύνεται για το ατύχημα εξαιτίας των κατασκευαστικών λαθών και ελλείψεων κατά τη δημιουργία του αυτόματου αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, κατέληξε στο συμπέρασμα οτι το μοντέλο της Uber δεν διέθετε αρκετά ανεπτυγμένο σύστημα ασφαλείας, και οτι ο τρόπος λειτουργίας του οχήματος διευκόλυνε την εκδήλωση του ατυχήματος.
Σύμφωνα με την έρευνα, το όχημα που ενεπλάκη στο δυστύχημα απέσπασε την προσοχή και του εφεδρικού ανθρώπου-οδηγού που επιτηρεί την κίνησή του στον δρόμο, επειδή δεν είχαν ληφθεί επίσης όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος αυτού.
Η NTSB επεσήμανε ότι τα νομοθετικά όργανα τόσο σε πολιτειακό, όσο και σε ομοσπονδιακό επίπεδο πρέπει να κάνουν περισσότερα για την ασφάλεια των οδηγών, καυτηριάζοντας την απουσία ομοσπονδιακών κριτηρίων για τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης.
Στο δυστύχημα που συνέβη τον Μάρτιο του 2018 έχασε την ζωή της η 49χρονη Ελεάν Χέρζμπεργκ η οποία βρισκόταν πάνω σε ένα ποδήλατο κατά μήκος ενός δρόμου στο Τέμπε της πολιτείας Αριζόνα.
Το συμβάν αυτό προκάλεσε σοβαρές ανησυχίες για το επίπεδο ασφάλειας των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης, αλλά και το γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας της αναδυόμενης βιομηχανίας που τα παράγει.
“Η σύγκρουση ήταν το τελευταίο στάδιο μιας μακράς σειράς ενεργειών και αποφάσεων που ελήφθησαν από έναν οργανισμό, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε η ασφάλεια ως κορυφαία προτεραιότητα,” σύμφωνα με τον πρόεδρο της NTSB Ρόμπερτ Σαμγουάλτ.
Οι άνθρωποι της NTSB, που είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των μεταφορών στις ΗΠΑ άσκησε κριτική για μία σειρά αποφάσεων που έλαβε η Uber, οι οποίες προέκυψαν από “μία αναποτελεσματική κουλτούρα ασφάλειας” την οποία η εταιρεία είχε υιοθετήσει.
Η NTSB ψήφισε (3-0) ότι η πιθανή αιτία του δυστυχήματος ήταν η αποτυχία της εφεδρικής οδηγού ασφάλειας να επιτηρήσει αποτελεσματικά το περιβάλλον κίνησης του αυτόνομου οχήματος “καθώς η προσοχή της αποσπάστηκε οπτικά από προσωπικό κινητό της τηλέφωνο στην διάρκεια της κίνησης του οχήματος που επιτηρούσε”.
Ο μηχανισμός εφεδρικής ασφάλειας κυβερνούσε το αυτοκίνητο από το τιμόνι και υποτίθεται ότι θα ενεργούσε σε μία περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Τον Μάρτιο, οι εισαγγελείς στην Αριζόνα υποστήριξαν ότι η Uber δεν ήταν ποινικά υπεύθυνη για το δυστύχημα που προκλήθηκε με την εμπλοκή του οχήματος αυτόνομης οδήγησης.
Η αστυνομία από την πλευρά της, δήλωσε ότι το δυστύχημα θα μπορούσε να είχε “αποφευχθεί συνολικά,” ενώ το σενάριο σύμφωνα με το οποίο ο οδηγός ασφαλείας παρακολουθούσε το τηλεοπτικό σόου “The Voice” την στιγμή του δυστυχήματος τελεί ακόμη υπό έρευνα.
Ο Νατ Μπιουζ που είναι υπεύθυνος ασφάλειας στο πρόγραμμα ανάπτυξης των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης της Uber δήλωσε ότι η εταιρία παραμένει “δεσμευμένη στην βελτίωση της ασφάλειας για το πρόγραμμα των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης” αφού έγιναν σημαντικές βελτιώσεις.
Η Uber από την πλευρά της, έλαβε μια σειρά αποφάσεων που σχετίζονται με την ανάπτυξη του οχήματος και οι οποίες συνέβαλαν στο αναφερόμενο δυστύχημα, σύμφωνα με την NTSB.
Το λογισμικό του οχήματος δεν αναγνώρισε την Χέρζμπεργκ ως πεζή, δεν αξιολόγησε ικανοποιητικά τους κινδύνους ασφάλειας, ενώ δεν ανταποκρίθηκε στις προδιαγραφές αυτόματης ανάληψης δράσης.
Επίσης, το λογισμικό απενεργοποίησε το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης του μοντέλου Volvo XC90, στο όχημα των δοκιμών αποτρέποντας την χρήση του συστήματος φρένων ανάγκης, αφήνοντας έτσι, την ανάληψη ενεργειών στην εφεδρική οδηγό του οχήματος.
Η Volvo εντόπισε ότι σε 17 από τις 20 δοκιμές εξομοίωσης που πραγματοποίησε ότι το δυστύχημα αποφεύχθη, σύμφωνα με την NTSB.
Η επιτροπή τόνισε επίσης, ότι η πεζή που ήταν το θύμα του δυστυχήματος κινούνταν εκτός πεζοδρομίου, ενώ η επιτήρηση των δοκιμών για τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης στην Αριζόνα κρίθηκε ως μη ικανοποιητική.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ