Το πέμπτο ετήσιο Βαρόμετρο του Ιnternet ο Τhings (ΙοΤ Barometer), την κορυφαία, διεθνή έρευνα επιχειρηματικού κλίματος αναφορικά με τις επενδύσεις και την καινοτομία στο Internet of Things δημοσιοποίησε η Vodafone. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω συνεντεύξεων με σχεδόν 1.300 στελέχη επιχειρήσεων σε 13 χώρες (ΗΠΑ, Βραζιλία, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Νότια Αφρική, Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία).
Σύμφωνα με την έρευνα IoT Barometer:
• Το 84% των επιχειρήσεων που υιοθέτησαν λύσεις IoT αναφέρουν ότι η αξιοποίηση του ΙοΤ ενισχύθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος
• Το 51% των εταιριών που χρησιμοποιούν υπηρεσίες IoT σημειώνουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία αυξάνει τα έσοδά τους ή δημιουργεί νέες πηγές εσόδων
• Το 66% του συνόλου των εταιριών συμφωνεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αδύνατος χωρίς το IoT
• Το ποσοστό των εταιριών που διαθέτουν περισσότερες από 50.000 διασυνδεδεμένες συσκευές διπλασιάστηκε τους τελευταίους 12 μήνες, σε διεθνές επίπεδο.
Οι χρήστες μεγάλης κλίμακας καταγράφουν επίσης ορισμένα από τα σημαντικότερα επιχειρηματικά οφέλη, με το 67% εξ αυτών να επισημαίνουν ότι έχουν αξιόλογες αποδόσεις από την χρήση του ΙοΤ. Οι εταιρίες ενέργειας και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των μεγαλύτερων έργων ΙοΤ διεθνώς, με εφαρμογές όπως η «έξυπνη» μέτρηση (smart metering) και η παρακολούθηση της λειτουργίας αγωγών (pipeline monitoring).
Παράλληλα, το εύρος των πλεονεκτημάτων, τα οποία οι χρήστες απολαμβάνουν από την χρήση του ΙοΤ, διευρύνεται όσο η υιοθέτησή του αυξάνεται. Η μεγαλύτερη επιχειρηματική γνώση, το μειωμένο κόστος και η αυξημένη παραγωγικότητα των εργαζομένων βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστας διεθνώς.
Στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού το 53% όσων απάντησαν, ανέφεραν την αυξημένη ανταγωνιστικότητα στην αγορά ως το κορυφαίο πλεονέκτημα του ΙοΤ, έναντι 35% στην Αμερικανική ήπειρο και 33% στην Ευρώπη. Στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το 51% των εταιριών υπογραμμίζουν ότι το ΙοΤ τις βοηθά να διαφοροποιηθούν ενισχύοντας την εμπορική τους μάρκα.
Το ζήτημα της ασφάλειας στο ΙοΤ παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο για την υιοθέτησή του από τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, σε εταιρίες με 10.000 ή και περισσότερες διασυνδεδεμένες συσκευές σε λειτουργία, μόλις το 7% αναφέρει ότι τους προβληματίζει η ασφάλεια . Οι επιχειρήσεις κάνουν περισσότερα βήματα για την αντιμετώπιση των θεμάτων ασφαλείας, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες όπως είναι η αύξηση της εκπαίδευσης γύρω από την ασφάλεια για το προσωπικό τους, η συνεργασία με εξειδικευμένους παρόχους ασφαλείας και η πρόσληψη περισσότερων ειδικών γύρω από την ασφάλεια των τεχνολογιών πληροφορικής.
Η έκθεση αναδεικνύει επίσης ότι όσο αυξάνεται η κλίμακα των έργων ΙοΤ παρατηρείται μία άνοδος των απαιτήσεων διασύνδεσης. Οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν ένα μείγμα τεχνολογιών από σταθερές ευρυζωνικές γραμμές έως χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης ευρυζωνικά δίκτυα (LP-WAN), ανάλογα με την εφαρμογή ΙοΤ που αξιοποιούν. Συνήθως, τα έργα μεγάλης κλίμακας χρησιμοποιούν τέσσερις διαφορετικές επιλογές διασύνδεσης, με τις ασύρματες επικοινωνίες και το Wi-Fi να είναι οι πιο δημοφιλείς από αυτές. Επίσης, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για νεότερες τεχνολογίες όπως είναι το Narrowband IoT, με το 28% των εταιριών να το εξετάζουν, παράλληλα με άλλα χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης ευρυζωνικά δίκτυα (LP-WAN) για να υποστηρίξουν νέα έργα ΙοΤ.
Ο Erik Brenneis, διευθυντής του Ομίλου Vodafone για το IoT δήλωσε: «Στα πέντε χρόνια αυτής της έκθεσης έχουμε δει τον αριθμό των εταιριών που έχουν υιοθετήσει λύσεις ΙοΤ να διπλασιάζεται, αλλά και έργα ΙοΤ να έχουν διευρυνθεί από μικρά πιλοτικά έργα σε έργα παγκόσμιας ανάπτυξης δεκάδων χιλιάδων διασυνδεδεμένων συσκευών. Ξεκάθαρα βλέπουμε ότι το IoT ήρθε για να μείνει. Το μέλλον φαντάζει συναρπαστικό, καθώς το 79% των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν λύσεις ΙοΤ, διαπιστώνουν ότι το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things) θα έχει τεράστια επιρροή στο σύνολο της οικονομίας τα επόμενα πέντε χρόνια. Πιστεύω ότι πλέον μπορούμε να πούμε ότι το IoT έχει ωριμάσει και αποδεικνύει τις δυνατότητές του σε όλες τις οικονομίες, σε διεθνές επίπεδο».
Η κ. Κάτια Σταθάκη, εμπορική διευθύντρια εταιρικών πελατών της Vodafone Ελλάδας δήλωσε: «Το ΙοΤ είναι ένα κορυφαίο εργαλείο για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, καθώς υπόσχεται αυξημένη ανταγωνιστικότητα , βελτιωμένη λειτουργία και μείωση του λειτουργικού κόστους. Επίσης, αποτελεί μία από τις καλύτερες σύγχρονες, ψηφιακές τεχνολογίες και η χρήση του μπορεί να προσφέρει ισχυρό πλεονέκτημα σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, καθιστώντας την δραστηριοποίησή τους στο διεθνές περιβάλλον, ευκολότερη. Η Vodafone Ελλάδας, επενδύοντας στις καλύτερες ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες, διασφαλίζει την ομαλή μετάβαση όλων των επιχειρήσεων στην κοινωνία των Gigabit».