Επιχειρήσεις

Insuranceforum για την Ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης


Μήπως σήμερα θα έπρεπε να είναι ημέρα προβληματισμού και ενημέρωσης, όχι «γιορτής»; καταλήγει το άρθρο

Ο προβληματισμός δεν είναι τυχαίος, αφού ο κλάδος συμμετέχει ελάχιστα στο ΑΕΠ της χώρας, δεν έχει καταφέρει να πείσει για την αναγκαιότητα του, αλλά πρωτίστως να κάνει γνωστό το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης και τα οφέλη της στους πολίτες.

Ο θεσμός επιτελεί οικονομικό και κοινωνικό ρόλο. Ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης, τον γνωρίζει, είναι ενημερωμένος. Ο μέσος Ελληνας πολίτης, όχι. Βλέπει εχθρικά το θεσμό. Ισως, έχοντας βιώσει μία κακή εμπειρία στο παρελθόν και σίγουρα γιατί η προπαγάνδα που υπήρξε στην Ελλάδα υπέρ του δημοσίου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης ήταν τεράστια.

Το ζήτημα τώρα είναι ότι ο μέσος πολίτης στην Ελλάδα δεν είχε ποτέ πλήρες κοινωνικό σύστημα υγείας, ενώ δαπανά περισσότερο από κάθε Ευρωπαίο γι αυτό το σύστημα και παράλληλα δεν γνωρίζει τα οφέλη της ιδιωτικής ασφάλισης.

Διαβάστε παρακάτω το ρεπορτάζ της  Insuranceforum το οποίο επιμελήθηκε η Εύη Λαζάρου

Σήμερα,  ημέρα εορτασμού της Ιδιωτικής Ασφάλισης θα ακούσουμε πολλά. Θα ακούσουμε για τον απαραίτητο αυτό θεσμό, τα οφέλη της ιδιωτικής ασφάλισης, την αξία ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου αλλά και το πόσο αξιόπιστη είναι η αγορά μας.

Εμείς αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε αυτή την τόσο σημαντική ημέρα από μία άλλη οπτική γωνία.

Ίσως κάποιους να τους απογοητεύσουμε, ίσως κάποιους απλά να τους επιβεβαιώσουμε για όσα πιστεύουν.
Η σκέψη ήταν απλή.

Αν θέλουμε να χαρτογραφήσουμε την Ιδιωτική Ασφάλιση θα μπορούσαμε να ορίσουμε πως αποτελείται από τους καταναλωτές, τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Τις τελευταίες τις αφήνουμε μιας και θα διαβάσουμε πολλά σήμερα από τα υπόλοιπα κλαδικά ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα.
 Επίσης υπάρχουν και οι καταναλωτικές οργανώσεις που είναι ουσιαστικά οι αποδέκτες παραπόνων που αφορούν εκτός των άλλων και την ασφαλιστική αγορά.

- Με λίγα λόγια αποφασίσαμε φέτος να μην ασχοληθούμε με το τι πιστεύουμε εμείς που εμπλεκόμαστε άμεσα με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση αλλά να προσεγγίσουμε τους ανθρώπους, τους απλούς καταναλωτές οι οποίοι είναι οι χρήστες των προγραμμάτων της ασφαλιστικής αγοράς.Να αφουγκραστούμε τις ανησυχίες τους, τους προβληματισμούς τους, τις ανάγκες τους. Να ακούσουμε ποια είναι τελικά η άποψη των καταναλωτών για την Ιδιωτική Ασφάλιση που σήμερα γιορτάζουμε.

- Από την πλευρά των καταναλωτών.

Την προηγούμενη εβδομάδα βγήκαμε στον δρόμο και μιλήσαμε με απλούς καταναλωτές. Σκοπός μας ήταν να θέσουμε ερωτήματα σχετικά με το αν οι ίδιοι είναι ενημερωμένοι για την ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης αλλά και να μας απαντήσουν σε ερωτήματα όπως «αν έχουν στην κατοχή τους κάποιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο πλην αυτοκινήτου που θεωρείται υποχρεωτικό» , «αν σκέφτονται μελλοντικά να συνάψουν κάποιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο νοσοκομειακής περίθαλψης δεδομένης της κατάστασης στην δημόσια περίθαλψη» και «ποια είναι η γενική στάση τους απέναντι στην ιδιωτική ασφάλιση»

- Αν και είχαμε αίσθηση των απαντήσεων που θα λαμβάναμε ομολογουμένως δεν περιμέναμε τα ποσοστά της δυσαρέσκειας να είναι τόσο υψηλά. Σε κάθε περίπτωση, τα συμπεράσματα ήταν άκρως ενδιαφέροντα.
Η έρευνα έλαβε χώρα στο διάστημα 1-2 Νοεμβρίου στην Θεσσαλονίκη και ερωτήθηκαν 80 άτομα, η ηλικία εκ των οποίων ήταν από 21 έως 55 ετών.

Η στάση των πολιτών απέναντι στην ιδιωτική ασφάλιση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική κατάσταση της χώρας αλλά και από το εισόδημα τους. Το ποσοστό των ατόμων που διαθέτουν κοινωνική ασφάλιση είναι αρκετά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο εκείνων που έχουν κάποιο είδος ιδιωτικής ασφάλισης. Από την άλλη, από όσους διαθέτουν κάποιο είδος ιδιωτικής ασφάλισης, αυτό αφορά την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους.

Οι πολίτες δηλώνουν δυσαρεστημένοι με την κοινωνική ασφάλιση, χαρακτηρίζοντάς την ως ανεπαρκή λόγω της μικρής σύνταξης και της ελλιπούς νοσοκομειακής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Μέρος των ερωτηθέντων δήλωσε πως θα ήθελε να πραγματοποιήσει κάποιο είδος ιδιωτικής ασφάλισης, όπως συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης ή και ασφαλίσεις πυρός και ζωής. Επίσης μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων δήλωσε πρόθυμο να συνάψει ένα ασφαλιστήριο σύνταξης αλλά το αποφεύγει διότι θεωρεί πως το μεγαλύτερο μέρος των ασφαλιστικών εταιρειών είναι αναξιόπιστο.

Βέβαια, στο ερώτημα για το αν γνωρίζουν την ημέρα που εορτάζεται η Ιδιωτική Ασφάλιση ούτε λόγος!
Οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν πιο συνειδητοποιημένοι και απαιτητικοί στην επιλογή της ασφαλιστικής εταιρείας και του ασφαλιστικού συμβολαίου που καλύπτει τις ανάγκες τους. Κάνουν έρευνα αγοράς σύμφωνα με αυτά που χρειάζονται και αποφασίζουν με γνώμονα τις καλύψεις αλλά και το κόστος του αντίστοιχου προϊόντος.

- Οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί και καχύποπτοι απέναντι στα προσφερόμενα ασφαλιστικά προϊόντα και αυτή η καχυποψία έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί ,όπως πχ με τις εκκρεμείς αποζημιώσεις που άφησε πίσω της το λουκέτο της ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ αλλά και γενικότερα όσων ασφαλιστικών εταιρειών έκλεισαν ξαφνικά αφήνοντας απλήρωτους ή ανασφάλιστους χιλιάδες πολίτες.
Κυρίαρχο ρόλο στην ενημέρωση των καταναλωτών κατέχει ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος ο οποίος όμως πρέπει να εκτελεί σωστά το επάγγελμα του με ορθή, πλήρη και αξιόπιστη  πληροφόρηση. Σημαντικοί παράγοντες για τον καταναλωτή αποτελούν  η φήμη της εταιρείας, η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα που συνεπάγονται εμπιστοσύνη στον ασφαλιστή, οι οικονομικότερες τιμές ασφαλίστρων και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών από τις εταιρείες.

Λίγα λόγια για την καθιέρωση της ημέρας ιδιωτικής ασφάλισης.

Η Ημέρα της Ιδιωτικής Ασφάλισης γιορτάζεται από το 2004 κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου, με πρωτοβουλία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) για να τονισθεί η συμβολή του ασφαλιστικού κλάδου στην οικονομική, ψυχολογική και σωματική υγεία του σύγχρονου ανθρώπου.

Μήπως τελικά σήμερα θα έπρεπε να είναι ημέρα προβληματισμού και ενημέρωσης, όχι «γιορτής»; Μήπως θα έπρεπε σήμερα να είναι η ημέρα έναρξης ουσιαστικών δράσεων εξωστρέφειας της αγοράς; Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.


Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις