ΕΥΖην

Virtual Reality πίνακες του Ρέμπραντ


Οι επισκέπτες στο μουσείο Mauritshuis (Μαουρίτσχουις) στη Χάγη μπορούν, χάρη στο ολλανδικό στούντιο ντιζάιν CapitolaVR, να χρησιμοποιήσουν το smartphone τους για να έχουν μια εμπειρία διευρυμένης πραγματικότητας του πίνακα «Το Μάθημα Ανατομίας του δρος Νικολάες Τουλπ» του Ρέμπραντ.

Για να αποτίσει φόρο τιμής στα 350 χρόνια από τον θάνατο του Ολλανδού μαιτρ της ζωγραφικής του 17ου αιώνα, το CapitolaVR δημιούργησε την εφαρμογή Rebrandt Reality, η οποία μέσω διευρυμένης πραγματικότητας επιτρέπει στους φιλότεχνους και φιλοπερίεργους «να μπουν μέσα» σε έναν από τους πιο διάσημους πίνακες του Ρέμπραντ.

Οι επισκέπτες αποκτούν εμπειρία της ανατομίας ενός πτώματος η οποία έγινε το 1632, όπως την απεικόνισε ο ζωγράφος. Αλληλεπιδρούν με εικονικά, ολογραφικά, τρισδιάστατα αντικείμενα που έχουν σκαναριστεί από πραγματική ανασύσταση του πίνακα ζωγραφικής, χρησιμοποιώντας συσκευές που είναι συμβατές με τις πλατφόρμες διευρυμένης πραγματικότητας ARKit της Apple ή ARCore της Google.

«Επιθυμία μας ήταν να δώσουμε στον κόσμο την ευκαιρία να περπατήσει, στην κυριολεξία, μέσα στο έργο τέχνης και να εξερευνήσει τον πίνακα και την ιστορία που "αφηγείται", με καινοτόμα τεχνολογία» τόνισε ο David Robustelli, επικεφαλής του τμήματος ψηφιακών εφαρμογών στην CapitolaVR.

«Αυτός είναι ένας καινούργιος τρόπος να βλέπεις τέχνη, ο οποίος εξακοντίζει στο μέλλον την εμπειρία να βλέπουμε τέχνη» υπογράμμισε, από την πλευρά της, η διευθύντρια του Μαουρίτσχουις, Emilie Gordenker. «Ο Ρέμπραντ ήταν πρωτοπόρος ζωγράφος. Χρησιμοποιούσε καινούργιες τεχνικές για να φτάσει σε μια καινούργια εικαστική γλώσσα» εξήγησε.

«Τριακόσια πενήντα χρόνια μετά, εξακολουθεί να μας ενθαρρύνει να καινοτομούμε. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία διευρυμένης πραγματικότητας, μπορείς να μπεις, από μιαν είσοδο, στο αμφιθέατρο ανατομίας, είτε είσαι σπίτι σου είτε έξω. Γίνεσαι μάρτυρας ενός μαθήματος ανατομίας του 17ου αιώνα και κοιτάς πάνω απ' τον ώμο του Ρέμπραντ», τόνισε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, η διευθύντρια του μουσείου.

Διαβαστε επισης