Επιχειρήσεις

Παγώνουν λόγω κορονοϊού τρεις ιδιωτικοποιήσεις


Ποσό της τάξης των 2,4 δισ. από τρεις ιδιωτικοποιήσεις υπολόγιζε να εισπράξει η Αθήνα για το 2020, όμως η κρίση της πανδημίας αναγκάζει την κυβέρνηση να αλλάξει στρατηγική και να κατεβάσει τον πήχη στα 350 - 400 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, η κυβέρνηση αναμένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιοποίησης του Ελληνικού, όμως δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο με το «Ελ. Βενιζέλος» και με τη ΔΕΠΑ Υποδομών και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Ο λόγος είναι πως η παγκόσμια οικονομική κρίση φέρνει αβεβαιότητα στο κατά πόσο η Αθήνα θα μπορέσει να εξασφαλίσει τα ποσά στα οποία στόχευε.

Η κυβέρνηση ήλπιζε να λάβει φέτος δεσμευτικές προσφορές για το 30% του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, για τον πλήρη έλεγχο της ΔΕΠΑ Υποδομών και για το πλειοψηφικό πακέτο της ΔΕΠΑ Εμπορίου.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα ρίσκο στην αγορά που θα φανεί και στις προσφορές που ενδεχομένως να είχαμε. Δεν θα ενεργήσουμε βιαστικά εάν πρόκειται να λάβουμε προσφορές πολύ χαμηλότερες από τις τιμές στις οποίες στοχεύουμε», δηλώνει ο Άρης Ξενόφος, πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, προσθέτοντας ότι εκτός από την οικονομική αβεβαιότητα, σημασία έχουν και τα μέτρα κοινωνικής απόστασης, καθώς δυσχεραίνουν την πιθανότητα επισκέψεων και συναντήσεων.

Ο κ. Ξενόφος αναφέρει, ακόμη, ότι δεν υπήρχε συγκεκριμένο δεσμευτικό πλαίσιο για την κατάθεση προσφορών για το «Ελ. Βενιζέλος». Σημειώνεται ότι στην επόμενη φάση έχουν περάσει εννέα υποψήφιοι επενδυτές και οι προσφορές αναμένονταν στο δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Αντίστοιχα εννέα υποψήφιοι αγοραστές έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών και άλλοι εννέα για τη ΔΕΠΑ Εμπορίου.

Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ανακοινώσει τον Ιούνιο τους επενδυτές που προκρίνονται στη δεύτερη φάση και για τις δύο ΔΕΠΑ.

Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει επισκέψεις, συναντήσεις και δεσμευτικές προσφορές και συνήθως διαρκεί έξι με οκτώ μήνες.

Μένει, φυσικά, να απαντηθεί το ερώτημα: Πού θα βρεθούν τα λεφτά για να καλυφθεί το κενό που δημιουργεί στον προϋπολογισμό η καθυστέρηση αυτή.