Media

Το μέλλον της διαφήμισης -και της επικοινωνίας- βρίσκεται... στον ουρανό!


 Πως θα σας φαινόταν εάν μπορούσατε να διαφημίσετε την επιχείρησή σας, ή να στείλετε προσωπικά μηνύματα αναρτώντας κείμενα, φωτογραφίες και σκίτσα… στον ουρανό; Μη βιαστείτε να πείτε «καλό, αλλά αδύνατον», γιατί το μέλλον της διαφήμισης –αλλά και της online επικοινωνίας- βρίσκεται ακριβώς εκεί: στον ουρανό! 

Η νέα εφαρμογή Skrite δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να γράφουν εικονικά κείμενα ή να αναρτούν φωτογραφίες και σκίτσα στον ουρανό σε πραγματικό χρόνο και το καλύτερο: χωρίς να χρειάζονται τις παραμικρές γνώσεις προγραμματισμού!

Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality - AR), που επιτρέπει στον καθένα να «γράφει» μόνος του διαφημιστικά μηνύματα στον ουρανό.

Όποιος έχει εγκαταστήσει την εφαρμογή στο smartphone του, μπορεί να το σηκώσει ψηλά και να δει τι έχουν αφήσει άλλοι στον ουρανό προς κοινή θέα.

Είναι επίσης δυνατό να δει κάποιος ιδιωτικά μηνύματα που έχουν ανεβάσει –κυριολεκτικά- στον ουρανό άλλοι χρήστες ειδικά γι' αυτούς. Και ο καθένας μπορεί να κάνει like σε ένα skrite και να το μοιραστεί σε κοινωνικά δίκτυα.

«Ο ουρανός στην πραγματικότητα δεν είναι το όριο, αλλά ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπερασθεί», δήλωσε η αμερικανική εταιρεία και περηφανεύθηκε ότι επιτρέπει στους χρήστες «να κατέχουν τον ουρανό». «Θέλαμε να φέρουμε την επαυξημένη πραγματικότητα στο ευρύ κοινό. Κανείς δεν πρέπει να νιώθει ότι η AR είναι πέρα από τις δυνατότητές του, επειδή του φαίνεται πολύ πολύπλοκη ή απρόσιτη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Skrite Ρισάμπ Τζάιν.

Όπως ανέφερε η συνεργάτιδά του και συνιδρύτρια 'Αρσια Σιντίκ, η επαυξημένη πραγματικότητα είναι «ένας τρίτος χώρος, μετά τον φυσικό κόσμο και το διαδίκτυο, που απλώς περιμένει να γεμίσει με περιεχόμενο».

Κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργήσει και να «ανεβάσει» έως 25 μηνύματα (skrites) σε μια ζώνη του ουρανού. Ο πρώτος που «ανεβάζει» μήνυμα σε κάποια ζώνη, παίρνει το δικαίωμα να δώσει σε αυτή τη ζώνη το όνομά του. Συνεπώς -κατά την εταιρεία- «κατέχει εικονικά ένα κομμάτι του ουρανού, είτε πρόκειται για τον εναέριο χώρο πάνω από το σπίτι του, την επιχείρησή του ή οποιονδήποτε άλλο χώρο που θέλει να χρησιμοποιήσει για διαφήμιση».

Προς το παρόν, οι μόνες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την εφαρμογή ως διαφημιστικό εργαλείο, είναι μικρές εταιρείες στο Ορλάντο της Φλόριντα, αλλά είναι μάλλον θέμα χρόνου να μπουν στο παιγνίδι και μεγαλύτερα «ονόματα».

Η «ουρανογραφή» της Skrite είναι η τελευταία εξέλιξη σε ένα πεδίο που μόλις τώρα άρχισε να αναπτύσσεται. Η εταιρεία επαυξημένης πραγματικότητας Blippar με έδρα το Λονδίνο, σύμφωνα με το "New Scientist", ανέπτυξε μια εφαρμογή, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν κριτικές και συστάσεις που έχουν αφήσει εικονικά άλλοι χρήστες πάνω σε καταστήματα, αξιοθέατα κ.α.

Με άλλα λόγια, περνάς έξω από ένα εστιατόριο, αναρωτιέσαι αν είναι καλό και έχεις αμέσως την απάντηση από άλλους που το επισκέφθηκαν πριν από σένα. Αρκεί να γυρίσεις την κάμερα του τηλεφώνου σου ή τα ειδικά γυαλιά σου πάνω στο κατάστημα και στην οθόνη θα μπορείς να διαβάσεις τι έχουν γράψει οι άλλοι.

Κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα, καθώς ο καθένας θα μπορεί να δυσφημήσει εύκολα τον καθένα - ιδίως αν είναι ανταγωνιστής του. Σύμφωνα με τη διεθνή νομική εταιρεία Reed Smith, οι δικηγόροι ήδη προετοιμάζουν τους πελάτες τους για την επερχόμενη νέα πραγματικότητα, που -προς μεγάλη χαρά των νομικών- «υπόσχεται» ατελείωτες δικαστικές διαμάχες.