Χρηστικά

Τα πάνω κάτω στις ΔΟΥ Αττικής και Θεσσαλονίκης!


Ανατροπές στις σχέσεις των φορολογουμένων με την εφορία επέρχονται με τον οργανωτικό μετασχηματισμό της φορολογικής διοίκησης, που υλοποιεί η ΑΑΔΕ.

Η αναδιοργάνωση του φορολογικού μηχανισμού προβλέπει το κλείσιμο και τις συγχωνεύσεις δεκάδων ΔΟΥ, την ίδρυση νέων φορολογικών υπηρεσιών και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε κέντρα εξυπηρέτησης.

Βασική αλλαγή της φιλοσοφίας της ΑΑΔΕ είναι πως όλες οι συναλλαγές με την εφορία θα γίνονται εξ αποστάσεως μέσω του ίντερνετ, και αν χρειάζεται προσέλευση στην Εφορία θα γίνεται μέσω ραντεβού και σε συγκεκριμένες υπηρεσίες ανάλογα με το αντικείμενο.

Παράδειγμα, για υποθέσεις ακινήτων, οι φορολογούμενοι θα απευθύνονται μόνο στα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου που λειτουργούν ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, η ΑΑΔΕ συνεχίζει τον οργανωτικό μετασχηματισμό της φορολογικής διοίκησης, με την έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) Αττικής την προσεχή Δευτέρα 17 Ιουνίου, και ταυτόχρονα αρχίζει και η μετάβαση των ΔΟΥ Αττικής στις νέου τύπου Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).

Ειδικότερα, στο ΚΕΦΟΔΕ σταδιακά μεταφέρονται αρμοδιότητες για θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών και μητρώου, καθώς και για θέματα εφαρμογής των διατάξεων περί τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων.

Αρχικά, στις 17 Ιουνίου μεταφέρονται οι αρμοδιότητες της ΔΟΥ Ελευσίνας και στις 21/6 οι αρμοδιότητες των ΔΟΥ ΙΒ Αθηνών, ΙΖ Αθηνών και Γλυφάδας.

Στο πλαίσιο αυτό η λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ διαμορφώνεται ως εξής:

  • Πέμπτη 13/6, από τις 16:00 έως 00:00 δεν θα είναι διαθέσιμες οι εφαρμογές Φόρου Εισοδήματος ΦΠ, ΝΠ, Πλοίων Α’ Κατηγορίας, ΕΦΑ, ΦΠΑ, εισφοράς συναλλάγματος, απόδοσης παρακρατούμενων φόρων, λοιπών και έμμεσων φόρων και «Ο Λογαριασμός μου» για τις λειτουργίες Οφειλές εκτός Ρύθμισης - Πληρωμή, Οφειλές σε Ρύθμιση - Πληρωμή και Ρυθμίσεις Οφειλών.
  • Πέμπτη 13/6 από τις 16:00 έως 00:00 και την Κυριακή 16/6 από 23:55 έως τη Δευτέρα 17/6 στις 09:00, δεν θα είναι διαθέσιμη η υπηρεσία διαλειτουργικότητας προς φορείς για τη βεβαίωση εσόδων υπέρ δημοσίου και τρίτων και τη μείωση εσόδων.
  • Παρασκευή 14/6 από τις 14:30 έως τη Δευτέρα 17/6 στις 09:00 δεν θα είναι διαθέσιμες για τους φορολογούμενους της ΔΟΥ Ελευσίνας, οι εφαρμογές «Τα Αιτήματα μου» και «Τα Ραντεβού μου».
  • Κυριακή 16/6 από 23:55 έως τη Δευτέρα 17/6 στις 09:00 δεν θα είναι διαθέσιμες για τους φορολογούμενους της ΔΟΥ Ελευσίνας, οι εφαρμογές Φόρου Εισοδήματος ΦΠ, ΝΠ, Πλοίων Α’ Κατηγορίας, ΕΦΑ, ΦΠΑ, εισφοράς συναλλάγματος, απόδοσης παρακρατούμενων φόρων, λοιπών και έμμεσων φόρων και «ο Λογαριασμός μου» για τις λειτουργίες Οφειλές εκτός Ρύθμισης - Πληρωμή, Οφειλές σε Ρύθμιση - Πληρωμή και Ρυθμίσεις Οφειλών.

Τι συμβαίνει με άλλες Δ.Ο.Υ. της Αττικής

Η σταδιακή μεταφορά αρμοδιοτήτων των υπολοίπων ΔΟΥ Αττικής και η ενσωμάτωσή τους στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής θα συνεχισθεί ως εξής:

  • 1/7: ΔΟΥ Χολαργού, Ψυχικού, Αιγάλεω, Περιστερίου και Αγίων Αναργύρων
  • 8/7: ΔΟΥ ΦΑΕ Αθηνών, Κορωπίου, Παλλήνης, Αμαρουσίου, Κηφισιάς και ΙΓ’ Αθηνών
  • 15/7: ΔΟΥ Α’ Αθηνών, Δ’ Αθηνών, Ηλιούπολης, Καλλιθέας και Νέας Ιωνίας
  • 22/7: ΔΟΥ Πλοίων, Κατοίκων Εξωτερικού, ΦΑΕ Πειραιά, Α’ Πειραιά, Ε΄ Πειραιά και Νίκαιας.

Συγχρόνως, με τη  μεταφορά αρμοδιοτήτων στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής προχωρά και η σταδιακή ενοποίηση των ΔΟΥ Αττικής και η μετεξέλιξή τους σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).  Συγκεκριμένα, από:

  • 17/6 η ΔΟΥ Ελευσίνας μετεξελίσσεται στη 15η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, που στεγάζεται στη διεύθυνση: Εθνικής Αντιστάσεως 104, Ελευσίνας, ΤΚ 19200 (πρώην ΔΟΥ Ελευσίνας)
  • 21/6  η ΔΟΥ ΙΒ Αθηνών ενοποιείται με τη ΔΟΥ ΙΖ Αθηνών και η ενοποιημένη Υπηρεσία μετεξελίσσεται στη 2η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, που στεγάζεται στη διεύθυνση: Δαμάρεως 175, ΑΘΗΝΑ 11632 (πρώην ΔΟΥ ΙΖ Αθηνών)
  • 21/6 η ΔΟΥ Γλυφάδας μετεξελίσσεται στην 11η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, που στεγάζεται στη διεύθυνση: Γούναρη 227, Γλυφάδα 16674 (πρώην ΔΟΥ Γλυφάδας).

Τι θα προσφέρουν οι νέες φορολογικές δομές

Οι  βασικές αρμοδιότητες των Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης είναι οι ακόλουθες:

  • Παραλαβή κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για τις περιπτώσεις που οι φορολογούμενοι επιλέγουν την ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία)
  • Εξυπηρέτηση/καθοδήγηση των φορολογουμένων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ
  • Θέματα σχετικά με την ακινησία των οχημάτων (επιβατικών και δίκυκλων ΙΧ), όπως παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώρηση αναγκαστικών ακινησιών. 

Η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων στις ΥΦΕ θα γίνεται με ραντεβού, που θα κλείνουν ψηφιακά στην εφαρμογή “Τα Ραντεβού μου”, μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή από το myAADEapp, καθώς και με απευθείας φυσική παρουσία.

 Θεσσαλονίκη

Επίσης ανακαθορίζεται ο χρόνος έναρξης λειτουργίας του ΚΕΦΟΔΕ Θεσσαλονίκης και προσδιορίζεται για τις 18 Νοεμβρίου, όπου σταδιακά θα μεταφέρονται αρμοδιότητες των ΔΟΥ του Νομού στο ΚΕΦΟΔΕ και ταυτόχρονα θα μετεξελίσσονται οι ΔΟΥ, σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ). Ειδικότερα, στο ΚΕΦΟΔΕ Θεσσαλονίκης μεταφέρονται:

  • 18/11: οι ΔΟΥ Καλαμαριάς, Ιωνίας Θεσσαλονίκης, Λαγκαδά και ΦΑΕ Θεσσαλονίκης 
  • 25/11: ΔΟΥ Ε΄ Θεσσαλονίκης, Δ΄ Θεσσαλονίκης, Ζ΄ Θεσσαλονίκης και Αμπελοκήπων
  • Στις 25/11 θα πραγματοποιηθεί και η ενοποίηση της  ΔΟΥ Δ΄ Θεσσαλονίκης με τη ΔΟΥ  Ε΄ Θεσσαλονίκης.
Διαβαστε επισης