Ελλάδα

Στο σκοτάδι για τον αριθμό των αγνοουμένων! Το "μαύρο κουτί" της τραγωδίας


Απροσδιόριστος έως τώρα ο αριθμός των επιβαινόντων - Στο... περίπου η ενημέρωση από την Hellenic Train

Ενώ η χώρα παραμένει σε κατάσταση σοκ από την ανείπωτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη και γιγαντώνονται τα «γιατί» για τον όλεθρο που προκάλεσαν οι αστοχίες του σιδηροδρομικού συστήματος, αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχει ασάφεια, θολή εικόνα για τον πραγματικό αριθμό των αγνοουμένων.

Ουδείς αρμόδιος γνωρίζει με ακρίβεια τον αριθμό των επιβαινόντων, όπως επίσης και τον αριθμό των ανθρώπων που απομακρύνθηκαν μετά από τη φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Η προσέγγιση γίνεται στο περίπου, κάτι που προφανώς δεν είναι διόλου τιμητικό για τις αρμόδιες αρχές και δη για την Hellenic Air, η οποία στην πρώτη ανακοίνωση που εξέδωσε χθες, μιλούσε για περίπου 350 επιβάτες. Ουδέν νεώτερο και κυρίως σαφέστερο από εκείνη την ώρα από την Hellenic Train, η οποία βρίσκεται και αυτή στο επίκεντρο σκληρής κριτικής. 

«Τυφλά» τρένα

Στο στόχαστρο, βεβαίως, «εδράζονται» όλες οι αστοχίες και αδράνειες της πολιτείας και των κυβερνήσεων εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, που δεν κατάφεραν να θέσουν σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα τηλεματικής και σηματοδότησης. Αυτό έχει ως συνέπεια τα τρένα να πηγαίνουν στα τυφλά, σε πλείστα σημεία του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Το σύστημα που αγοράστηκε το 2000, δεν λειτούργησε ποτέ, ενώ το έργο αποκατάστασης και αναβάθμισής του, που ξεκίνησε το 2014, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, έχοντας ήδη λάβει επτά παρατάσεις.

Το «μαύρο» κουτί της τραγωδίας εμπεριέχει και τα λάθη-αστοχίες του σταθμάρχη Λάρισας. Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα σιδηροδρομικών ατυχημάτων κ. Αναστάσιο Δέδε που μίλησε στην ΕΡΤ, τρία ήταν τα μοιραία λάθη που έγινα στον σταθμό της Λάρισας.
Όπως επεσήμανε:

  1. 1. Tο πρώτο λάθος ήταν η αλλαγή κατεύθυνσης του σιδηροδρόμου, που κατευθύνθηκε αντί για την άνοδο στην πορεία καθόδου».
  2. 2. Το δεύτερο ότι δεν ελέγχθηκε από την στιγμή που ξεκίνησε και έφυγε, σε ποια γραμμή κινείται, και αυτό ήταν υποχρέωση του σταθμάρχη».
  3. 3. Το τρίτο λάθος από την στιγμή που έχεις μπροστά σου το πάνελ που ρυθμίζεις τα κλειδιά και το συγκεκριμένο 118, από την στιγμή που έφυγε το τρένο με μία απλή παρατήρηση θα μπορούσες να δεις ότι στην γραμμή ότι έφυγε στην ανάποδη γραμμή και να ειδοποιήσεις τον μηχανοδηγό να σταματήσει».

Ο τελευταίος διάλογος σταθμάρχη - μηχανοδηγού

Ντοκουμέντο από τον μοιραίο διάλογο μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, λίγο πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων, παρουσίασε το ΣΚΑΙ. Ο σταθμάρχης έδωσε εντολή στον μηχανοδηγό να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του στις ίδιες ράγες όπου εκινείτο ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία. Μάλιστα, ο μηχανοδηγός δεν παραξενεύτηκε με το κόκκινο φωτόσημο καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί.

Ο επίμαχος διάλογος:

  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
  • Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
  • Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
  • Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
  • Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
  • Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.


 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα
Ετικέτες τρένο