TECHin

Στις τηλεοπτικές παραγωγές μπαίνει και η Apple


Μετά το facebook, στον κόσμο των τηλεοπτικών παραγωγών μπαίνει και η Apple. Ο τεχνολογικός κολοσσός ανακοίνωσε επένδυση ενός δισ. δολαρίων για παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου και όχι για αγορά δικαιωμάτων αναπαραγωγής από υφιστάμενες σειρές ή ταινίες.

Προ ημερών η Wall Street Journal είχε αποκαλύψει ότι η Apple σκοπεύει να χρηματοδοτήσει με ένα δισ. δολάρια «έως και 10 τηλεοπτικές παραγωγές» στη διάρκεια του 2018. Θα διαθέσει τα περισσότερα κεφάλαια σε μία ή δύο παραγωγές υψηλών προδιαγραφών, όπως είναι η σειρά «House of Cards» του συνδρομητικού διαδικτυακού καναλιού Netflix.

Οι απόπειρες της Apple να αναπτύξει δραστηριότητα στον κλάδο της ψυχαγωγίας και ειδικότερα την παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου δεν ήταν επιτυχείς έως τώρα.

Σήμερα φαίνεται να κάνει μια νέα προσπάθεια, έχοντας προσλάβει δύο βετεράνους του Χόλιγουντ. Πρόκειται για τον Τζέιμι Ερλιχ και τον Ζαν βαν Αμπουργκ, οι οποίοι ήταν προηγουμένως στελέχη της Sony. Παρότι ο προϋπολογισμός του ενός δισ. δολαρίων είναι υψηλός, οι παραδοσιακοί παίκτες της αμερικανικής τηλεόρασης δαπανούν περισσότερα χρήματα για την εκτέλεση πολυδάπανων παραγωγών.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο περιεχομένου του Netflix, Τεντ Σαράντος, το συνδρομητικό διαδικτυακό κανάλι σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 7 δισ. δολάρια το επόμενο έτος.

Ο προϋπολογισμός της Apple είναι κατά το ήμισυ μικρότερος από τα δύο δισ. δολάρια που δαπανά ο πάροχος συνδρομητικών καναλιών ΗΒΟ, σύμφωνα με στοιχεία του 2016. Νωρίτερα φέτος η JPMorgan ανακοίνωσε πως προβλέπει από την Amazon δαπάνες 4,5 δισ. δολαρίων σε βιντεοσκοπημένες παραγωγές κατά τη διάρκεια του 2018.

Ο κλάδος της ψυχαγωγίας είναι αρκετά δαπανηρός αλλά και κερδοφόρος όταν υπάρξει κάποια επιτυχία. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το κόστος παραγωγής ενός επεισοδίου της σειράς «Game of Thrones» κυμαίνεται στα έξι εκατ. δολάρια και μια σειρά επεισοδίων «Game of Thrones» μπορεί να κοστίσει έως και 60 εκατ. δολάρια. Αυτό όμως αύξησε τους συνδρομητές του καναλιού HBO από 53 εκατ. άτομα σε 81 εκατ. άτομα. Το πρώτο τρίμηνο του 2017, τα έσοδα της ΗΒΟ, θυγατρικής της Time Warner, διαμορφώθηκαν σε 1,6 δισ. δολάρια και τα κέρδη στα 583 εκατ. δολάρια.