Πολιτική

Σπίρτζης: «Η παραγωγική ανασυγκρότηση της Κρήτης να αποτελέσει πρότυπο»


 Τα μεγάλα έργα υποδομών και ανάπτυξης στην Κρήτη βρέθηκαν σήμερα "επί τάπητος" στις συσκέψεις και συναντήσεις στο Ηράκλειο που είχε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με τον περιφερειάρχη, βουλευτές, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορείς της Κρήτης.

Ειδικότερα, συζητήθηκαν το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, όπως και θέματα υποδομών και ανάπτυξης που στοχεύουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση του νησιού.

«Η Κρήτη έχει ανάγκη και άλλων υποδομών, όπως είναι ο Νότιος Οδικός Άξονας (ΝΟΑΚ), έλλειμμα υπάρχει σε υποδομές ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης -υποδομών που βοηθούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της Κρήτης που θέλουμε να αποτελέσει και πρότυπο, και της το χρωστάμε». τόνισε ο κ. Σπίρτζης και επισήμανε:

«Έχουμε ένα συνολικό σχεδιασμό ως κυβέρνηση για την εξεύρεση ανταποδοτικών για τους αυτοκινητόδρομους. Αυτό προβλέπει τη μη ιδιωτικοποίηση και την καλύτερη αξιοποίηση της ”Εγνατίας” και των δημόσιων δρόμων. Αυτό που προέχει αυτή την στιγμή για τον ΒΟΑΚ είναι να υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός και να γίνει ο δρόμος. Δεν μπορεί η Κρήτη να περιμένει αποσπασματικά και επιμέρους έργα, μετά από δεκαετίες, πότε θα γίνει ο ΒΟΑΚ».

Στη συνέχεια, ο υπουργός και αναφέρθηκε στις συναντήσεις που είχε σε Λασίθι και Ηράκλειο, ενώ θα ακολουθήσουν, όπως είπε, ανάλογες σε Ρέθυμνο και Χανιά. «Έχουμε πολύ στενή συνεργασία με τον περιφερειάρχη, προκειμένου το υπουργείο και η Περιφέρεια από κοινού να αποφασίσουν πώς θα γίνει ολοκληρωμένα το έργο του ΒΟΑΚ, να ενημερωθούν και οι πολίτες για ποια τμήματα έχουν ανατεθεί εδώ και δεκαετίες οι μελέτες -που δεν έχουν παραδοθεί-, και σε ποια τμήματα -που είναι και η πλειοψηφία- δεν υπάρχει τίποτα, ούτε πρόταση» ανέφερε ο υπουργός.

Ακόμη, διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση επιβολής διοδίων, ενώ σύντομα το υπουργείο θα είναι σε θέση να πει το πώς και ποιοι θα αναλάβουν το έργο κατασκευής του ΒΟΑΚ. «Πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός για όλο το έργο, να καταλήξουμε στον τρόπο που θα χρηματοδοτηθεί το έργο και από πού, ποιες υπηρεσίες θα ασχοληθούν με το έργο, για να ξέρουν όλοι ποια υπηρεσία και ποιος είναι υπεύθυνος για κάθε τι που κάνουμε», είπε.

Αναφερόμενος στα αεροδρόμια Ηρακλείου και Καστελίου, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «σχεδιασμός μας είναι να πάμε στον οριστικό διαγωνισμό του Καστελίου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σήμερα έγινε σύσκεψη με τον αερολιμενάρχη Ηρακλείου, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων -και πολύ σύντομα θα κατέβει στη Κρήτη κλιμάκιο της ΥΠΑ για να εισηγηθεί τις βέλτιστες λύσεις που μπορούν να δοθούν για το αεροδρόμιο Ηρακλείου».

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε ότι «είναι μια δικαίωση της Περιφέρειας και αποδεικνύουμε ότι ο ΒΟΑΚ μπορεί να γίνει χωρίς διόδια. Δυστυχώς δικαιωνόμαστε για άλλη μια φορά ότι δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες, πρέπει να δούμε τις ευθύνες όλων, όπως επίσης να τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα εκ μέρους του υπουργείου πώς ολοκληρώνονται αυτές οι μελέτες οι οποίες υπάρχουν, πώς προετοιμάζονται οι νέες μελέτες και ποιο θα είναι το νέο κόστος»

Ο ίδιος, εξάλλου, ανέφερε ότι μπορεί να γίνει αυτό το μεγάλο έργο από την στιγμή που υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες και θα μπορεί να κατασκευαστεί με ρήτρα διαθεσιμότητας, εξηγώντας: «Με αυτό εννοούμε ότι, κάθε χρόνο το κράτος θα πληρώνει σε ένα ανάδοχο του έργου ένα ποσό από το ΠΔΕ».

Για τα αεροδρόμια Καστελίου και Ηρακλείου, ο περιφερειάρχης είπε ότι αναμένονται στις 23 Φεβρουαρίου τα τεύχη δημοπράτησης, ενώ υποστήριξε την άποψη ότι «μέχρι να βρεθεί ο ανάδοχος και να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρέπει στο αεροδρόμιο Ηρακλείου να υπάρξει λειτουργική, αισθητική αναβάθμιση».