Επιχειρήσεις

Public- Media Markt: Και οι Γερμανοί θέλουν τον… Γερμανό τους


Χωρίς να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για εξαγορές και επεκτατικές κινήσεις, ο όμιλος Olympia του Πάνου Γερμανού γίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, προσθέτει στον ετήσιο κύκλο εργασιών του πωλήσεις της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ  και διευρύνει το πεδίο εργασιών του, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές προοπτικές.

Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, ανακοινώθηκε χθες η επίτευξη συμφωνίας με το γερμανικό γκρουπ Media Markt Saturn, για την συγχώνευση της εδώ θυγατρικής του με την εταιρεία των καταστημάτων Public. Στο νέο επιχειρηματικό σχήμα που δημιουργείται, η Olympia Group θα  έχει 75% των μετοχών και οι Γερμανοί το 25%.

Ουσιαστικά ο όμιλος Πάνου Γερμανού παραχωρεί το 25%  των Public για να εντάξει στο δυναμικό του την αλυσίδα Media Markt, η οποία διαθέτει 12 μεγάλα καταστήματα στην Ελλάδα και πραγματοποιεί ετήσιες πωλήσεις περίπου 190 εκατ. ευρώ.

Σημαντικότερη και από τα τρέχοντα οικονομικά μεγέθη της Media Markt που θα «παντρευτούν» με εκείνα των Public, είναι η δυναμική του εγχειρήματος: Η συγχώνευση και η λειτουργική διασύνδεση των εργασιών των δύο αλυσίδων εκτιμάται ότι θα αποφέρει πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη, συμβάλλοντας στην αύξηση των πωλήσεων, στην επίτευξη συνεργειών και οικονομικών κλίμακας και στη διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους.

Παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν ότι παρά τον μεγάλο τζίρο, η αλυσίδα Media Markt δεν εμφανίζει  θετικά οικονομικά αποτελέσματα.  Η διοίκηση του γερμανικού μητρικού ομίλου εκτιμά μάλιστα ότι η ελληνική θυγατρική του εξάντλησε τα περιθώρια και δεν είχε δυναμική περαιτέρω ανάπτυξης, ούτε προοπτικές ικανοποιητικής κερδοφορίας.

Γι αυτό αποφάσισε να εμπιστευθεί την «τύχη» της στα «έμπειρα χέρια» του ομίλου Π. Γερμανού, που γνωρίζει καλύτερα την ελληνική αγορά και μπορεί να επιτύχει  πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τη σύζευξη Public- Media Markt.

Το νέο επιχειρηματικό σχήμα ξεκινά με ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 450 εκατ. ευρώ (256,4 εκατ. ευρώ είχαν πέρυσι τα Public και 188 εκατ. τα Media Μarkt). Οι προοπτικές του είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς οι δραστηριότητες του εκτείνονται σε μια μεγάλη και αναπτυσσόμενη  αγορά ηλεκτρονικών, ειδών τεχνολογίας, κινητής και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών.

Ο όμιλος Πάνου Γερμανού αποκτά μεγάλο μερίδιο στην λιανική αγορά οικιακών  ηλεκτρικών συσκευών, καθετοποιώντας εν μέρει τις δραστηριότητες του σ’ αυτόν τον τομέα, όπου είναι ήδη παρών μέσω της θυγατρικής Westnet, που ασχολείται με εισαγωγές, αντιπροσώπευση και χονδρική εμπορία.

Μετά το deal και τη συγχώνευση των εταιρειών Public –Media Markt, οι δύο αλυσίδες θα συνεχίσουν να λειτουργούν ξεχωριστά. Επόμενη κίνηση η αναβάθμιση και η επέκταση των δικτύων τους, με επενδύσεις εκσυγχρονισμού άνοιγμα νέων καταστημάτων.

 

Διαβαστε επισης