Εμπορικός στρατηγικός σχεδιασμός, εξειδίκευση, εκπαίδευση και συνεχής ενημέρωση, εισαγωγή νέων προϊόντων, αναβάθμιση του ασφαλιστικού προϊόντος, νομιμότητα – διαφάνεια – ήθος είναι μεταξύ των ενεργειών που συντελούν στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στο Broker’s Time η Μαρία Τσιλιμπάρη Μεσίτης Ασφαλίσεων – Διαχειρίστρια Nobilis Insurance Brokers & Μέλος ΔΣ του ΣΕΜΑ.
Η ασφαλιστική αγορά δεν δικαιούται να «ελπίζει» σε ανάπτυξη. Η ασφαλιστική αγορά, αν επιθυμεί ανάπτυξη, οφείλει να εργαστεί με όραμα, στόχο και ορθολογισμό υπογραμμίζει η Μ. Τσιλιμπάρη, προσθέτοντας ότι η «ανάπτυξη μας αφορά και ενδέχεται να επιτευχθεί μέσα από την εκπόνηση ρεαλιστικών στόχων και εστιασμένων ενεργειών» που είναι :
«Εμπορικός Στρατηγικός Σχεδιασμός, αν επιθυμούμε να ξεπεράσουμε το 2% του ΑΕΠ, αν επιθυμούμε να παύσει ο κανιβαλισμός των υφιστάμενων πελατών, τότε θα πρέπει να δούμε την αγορά ανοικτά και σύγχρονα και να ακούσουμε τις πραγματικές ανάγκες των πελατών.
Εκπαίδευση και συνεχής ενημέρωση, εστιασμένη όμως σε συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος, η οποία ταυτόχρονα θα στοχεύει στην εξειδίκευση και θα εκπληρώνει τους εμπορικούς μας στόχους, αλλά θα αναβαθμίζει παράλληλα και τους συνεργάτες, εσωτερικούς και εξωτερικούς.
Αναδιαμόρφωση των όρων των ασφαλιστικών συμβάσεων με σύγχρονες εύληπτες και ξεκάθαρες προσεγγίσεις που διευκολύνουν τον μηχανισμό ασφάλισης και αναβαθμίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών στο θεσμό, δεδομένου ότι θα εστιάζουν στην ποιότητα της παρεχόμενης κάλυψης, στην ταχύτητα της ανταπόκρισης και όχι απαραίτητα στην φτηνή τιμολόγηση.
Εισαγωγή νέων ασφαλιστικών προϊόντων από το εξωτερικό με σκοπό την κάλυψη αναγκών των ελληνικών επιχειρήσεων που προσπαθούν να αναπτυχθούν μέσω εξαγωγών και που αντιμετωπίζουν δεκάδες προκλήσεις και εμπόδια.
Αναβάθμιση του ασφαλιστικού προϊόντος με ανταποδοτικό όφελος των ασφαλιστικών συμβάσεων, πέραν του ασφαλίσματος, μέσω της χρήσης του στην χρηματοδότηση επιχειρήσεων από τα πιστωτικά ιδρύματα ή και της ποιοτικής διαφοροποίησης των ασφαλισμένων επιχειρήσεων.
Νομιμότητα – Διαφάνεια – Ηθος, σεβασμός στους κώδικες δεοντολογίας σε όλη την ασφαλιστική δραστηριότητα από την διαμεσολάβηση ως την ανάληψη κινδύνου και την διαχείριση της ζημιάς
Άλλες στοχευμένες ενέργειες είναι: η εξειδίκευση, η χρήση των social media, η ανάπτυξη ισχυρών αλλά ουσιαστικών δεσμών με τους πελάτες».
Όλα τα παραπάνω τονίζεται δεν αποτελούν εγγύηση επιτυχίας, δημιουργούν όμως το περιβάλλον που οι πελάτες χρειάζονται.
Επιμέλεια: Ελενα Ερμείδου