TECHin

Ποιο είναι το πρόβλημα της ΕΕ με την Google


H Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποιεί ορισμένες ενέργειες που φανερώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές ετοιμάζονται να αποστείλουν ακόμη μία αντιμονοπωλιακή καταγγελία στην Google. Τα λεγόμενα "αιτήματα για πρόσβαση σε αρχεία" είναι η τελευταία από μία σειρά κινήσεων στην αντιπαράθεση της ΕΕ με τη Google που κρατάει περισσότερα από πέντε χρόνια.

Τι ακριβώς ψάχνει η ΕΕ στη Google;

Πριν από περισσότερα από πέντε χρόνια πριν, η ΕΕ άρχισε να διερευνά κατά πόσον η Google προωθεί αθέμιτα τις δικές της υπηρεσίες στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πέρυσι, και έπειτα από τις αποτυχημένες προσπάθειες για τη διευθέτηση της υπόθεσης, η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για το λειτουργικό σύστημα Android που τροφοδοτεί τα περισσότερα smartphones. Εξετάζει τις προσφορές προϊόντων της Google με προ-εγκατεστημένες εφαρμογές της Google.

Ποιες είναι οι πρόσφατες κινήσεις της ΕΕ;

Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησαν από εταιρίες που προέβαλαν στοιχεία για την έρευνα στην Android να αποκαλύψουν ευαίσθητα επιχειρηματικά απόρρητα στοιχεία. Αυτό είναι ένα βήμα, στο οποίο η ΕΕ προχωρά συχνά πριν προχωρήσει σε καταγγελίες με "έκθεση ενστάσεων". 

Τι είναι η έκθεση ενστάσεων;

Η έκθεση ενστάσεων επιτρέπει στην ΕΕ να εκφράσει το γεγονός ότι υποπτεύεται πως μία εταιρεία έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού. Έτσι ξεκινά μια νέα διαδικασία στην εκάστοτε υπόθεση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε διοικητικές ακροάσεις, δικαστήρια ή απλώς κάποια διευθέτηση.

Προτίθεται η ΕΕ να στείλει ακόμη μία αντιμονοπωλιακή καταγγελία στην Google;

Μπορεί. Πριν από ένα χρόνο, η ΕΕ ζήτησε από τις εταιρείες να επεξεργαστούν στοιχεία, εβδομάδες πριν ανακοινωθεί η καταγγελία στη Google.

Τι μπορεί να κάνει η ΕΕ στη Google;

Η ρυθμιστική αρχή μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα ύψους μέχρι και 10% των ετήσιων εσόδων της εταιρίας.

Στην Intel επιβλήθηκε ποινή 1,06 δισ. ευρώ το 2009 επειδή προέτρεπε τους πελάτες της να αγοράζουν από αντίπαλες εταιρίες. 

Στη Microsoft επιβλήθηκε πρόστιμο 2,24 δισ. ευρώ επειδή επί σειρά ετών έδινε την εντολή να μοιράζονται τα προσωπικά της δεδομένα προκειμένου να βοηθήσει τους ανταγωνιστές της να δημιουργήσουν πιο συμβατά προϊόντα. 

Οι ρυθμιστικές αρχές ερευνούν επίσης και την διαφημιστική δραστηριότητα της Google, συμπεριλαμβανομένης και της συμφωνίας 1 δισ. δολαρίων με την Apple, μέσω της οποίας η δεύτερη συμφώνησε να κρατήσει στο iPhone της μπάρα αναζήτησης της Google.