Η Εφορία παρακολουθεί τα πάντα στο ίντερνετ για να ανακαλύψει φοροδιαφυγή, καθώς έχει ήδη συστήσει ειδική υπηρεσία η οποία ελέγχει όλες τις ύποπτες δραστηριότητες, με τη συνδρομή και των myDATA.
«Παρακολουθούμε τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», δήλωσε πρόσφατα ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, αναφερόμενος στα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητα για τον γάμο celebrities, όπου εντοπίστηκαν πολλαπλές περιπτώσεις φοροδιαφυγής από σχεδόν όλους τους εμπλεκόμενους.
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2024 προβλέπει χιλιάδες φορολογικούς ελέγχους και διασταυρώσεις σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και στην αξιοποίηση όλων των ειδικών ψηφιακών εργαλείων που έχει αποκτήσει πλέον η ΑΑΔΕ, καθώς και εκείνων που έχουν δρομολογηθεί και θα αναπτυχθούν στους επόμενους μήνες.
Σε ότι αφορά στις διασταυρώσεις που διενεργούνται μέσω του διαδικτύου η ΑΑΔΕ έχει συγκροτήσει ειδική υπηρεσία, η οποία ασχολείται αποκλειστικά με τη διαδικτυακή φοροδιαφυγή.
«Μάτι στα social media»
Είναι το «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών» που λειτουργεί από τις 6 Φεβρουαρίου 2023 και μέχρι τώρα έχει επιδείξει έντονη δραστηριότητα.
Το νέο τμήμα της εφορίας πραγματοποιεί έρευνες σε google, Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανιχνεύοντας μεγάλη έκτασης φοροδιαφυγή και παράνομο πλουτισμό.
Σε ότι αφορά στη διοργάνωση κοινωνικών εκδηλώσεων και στην προκειμένη περίπτωση στον «γάμο της φοροδιαφυγής», η ειδική υπηρεσία βλέπει όχι μόνο τις αναρτήσεις στα social media, αλλά και τις δημοσιεύσεις εφημερίδων και sites σχετικά με τους γάμους και γενικά ακριβές κοινωνικές εκδηλώσεις.
Κατόπιν, κάνει το απλό,. Τσεκάρει μέσω των myDATA, αν και πόσα έσοδα δήλωσαν οι εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες στη συγκεκριμένη κοινωνική εκδήλωση.
Εφόσον διαπιστωθεί ότι οι εισπράξεις είναι μηδενικές ή ελάχιστες ακολουθεί άμεσα έλεγχος και συνήθως βγάζει «λαβράκια» όπως αποδείχτηκε ότι μόνος τη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά και σε άλλες στο πρόσφατο παρελθόν.
Στόχος και οι διαδικτυακές πωλήσεις
Το νέο τμήμα της εφορίας πραγματοποιεί έρευνες στην google, Facebook στο Twitter, στο Tik Tok και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανιχνεύοντας μεγάλη έκτασης φοροδιαφυγή και παράνομο πλουτισμό.
Στόχος είναι και ο εντοπισμός επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά για την πώληση ή οι αποδείξεις που εκδίδουν δεν είναι νόμιμες.
Σε πολλές, δε, περιπτώσεις δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην Εφορία, αλλά εμφανίζονται να λειτουργούν ως κανονική επιχείρηση.
Συνήθως δεν δηλώνουν φυσική διεύθυνση στο site που έχουν, παρά μόνο ένα τηλέφωνο, ενώ παραγγελίες δέχονται μόνο ηλεκτρονικές.
Οι τιμές που πωλούν τα προϊόντα τους είναι χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό και έτσι εξασφαλίζουν αυξημένους τζίρους, τους οποίους φυσικά δεν δηλώνουν ποτέ.
Το κόλπο της επανεξαγωγής
Τα προϊόντα προέρχονται από παράνομες εισαγωγές από τρίτες χώρες, υποτίθεται ότι προορίζονται για επανεξαγωγή σε άλλη χώρα της ΕΕ και συνεπώς δεν έχουν χρεωθεί με ΦΠΑ. Μένουν όμως (παράνομα) στην Ελλάδα και διοχετεύονται στο παραεμπόριο.
Το γεγονός ότι δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές με κάρτες δεν είναι σημάδι νομιμότητας, καθώς οι συγκεκριμένοι τραπεζικοί λογαριασμοί που καταλήγουν τα χρήματα είναι άσχετοι ή βρίσκονται σε τράπεζες του εξωτερικού.
Οι αποδείξεις που παραδίδουν στον πελάτη είναι πλαστές και έχουν εκδοθεί από κομπιούτερ αδήλωτο στην Εφορία ή έχουν εκδοθεί από ταμειακή μηχανή και σβήστηκαν κατόπιν από τη μνήμη της με το ειδικό λογισμικό που κυκλοφορεί στην αγορά τα τελευταία χρόνια.