Πολιτική

Οι συνοριακοί έλεγχοι στην ΕΕ ανησυχούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες


Το σύστημα παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ευάλωτο στην όποια αυστηροποίηση των συνοριακών ελέγχων της Ευρώπης λόγω της προσφυγικής κρίσης, δήλωσαν σήμερα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Opel, της Ford Europe και της Daimler.

Η προοπτική να καταρρεύσει η συνθήκη ελεύθερης μετακίνησης στη ζώνη Σένγκεν δημιουργεί ανησυχίες στα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς οι αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι θα παρεμποδίσουν και τη διακίνηση προϊόντων.

«Μια κατάρρευση της Σένγκεν θα ήταν τρομερή για εμάς», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Opel Καρλ-Τόμας Νόιμαν.

Η Opel εξαρτάται από την απρόσκοπτη μεταφορά προϊόντων και εξαρτημάτων από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, την Ισπανία, την Πολωνία, τη Βρετανία και την Ιταλία, ανέφερε ο Νόιμαν.

«Έχουμε τεράστιες δραστηριότητες μεταφορών και επιμελητείας στη νότια Ευρώπη, η όποια αναταραχή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα στα καθαρά μας κέρδη», δήλωσε ο Νόιμαν.

Η Σένγκεν θεσπίστηκε πριν από τουλάχιστον 30 χρόνια και τώρα έχει 26 μέλη, 22 από τα οποία είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προκειμένου να ανακοπεί η εισροή των μεταναστών, κάποιες χώρες της Σένγκεν έχουν επανεισαγάγει συνοριακούς ελέγχους τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας φόβους ότι θα μπορούσε να καταρρεύσει ολόκληρο το σύστημα.

Η Opel, η ευρωπαϊκή μονάδα της General Motors (GM), έχει δεσμευθεί να επιστρέψει σε κερδοφορία το 2016, ένας στόχος που επανέλαβε η εταιρία στην έκθεση της Γενεύης. Στην Ευρώπη, η GM ανακοίνωσε προσαρμοσμένες ζημίες προ τόκων και φόρων ύψους 800 εκατ. δολαρίων πέρυσι, ύστερα από ζημίες 1,4 δισεκ. δολαρίων το 2014.

Ο Μπέρνχαρντ Μάτες, ο επικεφαλής της Ford για τη Γερμανία, είπε ότι οι όποιοι περιορισμοί στη διασυνοριακή διακίνηση προϊόντων θα μπορούσε να πλήξει σοβαρά την παραγωγή.

«Έχουμε μονάδες στη Γερμανία, τη Ρουμανία, την Ισπανία και την Αγγλία. Η εφοδιαστική μας αλυσίδα είναι προσανατολισμένη στην έγκαιρη τροφοδότηση των εργοστασίων μας. Αυτή είναι η βάση για την αποτελεσματικότητα της παραγωγής στην Ευρώπη – φυσικά και θέλουμε να το διατηρήσουμε αυτό», δήλωσε ο Μάτες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Ζέτσε δήλωσε ότι η εταιρία βρίσκεται ήδη στα όρια της παραγωγικής ικανότητας χάρη στη ζήτηση για πολυτελή οχήματα.

Τα διάφορα εξαρτήματα χρειάζεται να φθάνουν στο εργοστάσιο για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος παραγωγής της εταιρίας.

«Τα εργοστάσιά μας λειτουργούν με ένα περιθώριο μιας ή δύο ωρών», δήλωσε ο Ζέτσε, προσθέτοντας ότι το κλείσιμο των συνόρων θα δημιουργήσει προβλήματα στο σύστημα παραγωγής της εταιρίας.