Καθώς τα εστιατόρια ανοίγουν, έπειτα από το lockdown για τον νέο κορονοϊό, που κατάφερε πλήγμα στις επιχειρήσεις, οι ιδιοκτήτες τους στρέφονται σε ασφαλείς πρακτικές προκειμένου να προσελκύσουν τους πελάτες πίσω.
«Επιτέλους, έπειτα από δυόμιση μήνες εγκλεισμού, κατάφερα να βγω έξω, όχι μόνο για να πάω στο σούπερ μάρκετ αλλά και στο εστιατόριο. Είναι μεγάλη η ικανοποίηση που νιώθω και εάν τρως και καλά, είναι ακόμα πιο καλό», λέει ο Στέφανο Πράτι.
Ο 53χρονος Ιταλός μόλις τελείωσε την καρμπονάρα του στο Da Enzo, ένα εστιατόριο στη συνοικία Τραστεβέρε, στη Ρώμη.
Τα εστιατόρια, που άνοιξαν ξανά χθες, προσπαθούν να προσφέρουν στους πελάτες τους μια πάνω απ’ όλα ασφαλή εμπειρία για να απολαύσουν το γεύμα τους.
Στο Da Enzo, αυτό σημαίνει τέλος στους χάρτινους καταλόγους. Αντ’ αυτού, ο σερβιτόρος κρατάει έναν κώδικα QR. Οι πελάτες στρέφουν τα έξυπνα κινητά τους προς τα εκεί, σκανάρουν και κατόπιν το μενού εμφανίζεται στην οθόνη τους. Ακόμα και οι πιο ηλικιωμένοι πελάτες προσαρμόζονται στη νέα διαδικασία.
«Στην αρχή εκπλήσσονται, ορισμένοι φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να το χρησιμοποιήσουν, όμως κατόπιν συνειδητοποιούν ότι είναι πολύ εύκολο και χαίρονται», λέει η 37χρονη ιδιοκτήρια, Μαριά Τσιάραρ ντι Φελίτσε.
Οι σεφ φοράνε μάσκες, γάντια και προστατευτικά γυαλιά, καθώς μαγειρεύουν "carciofi alla Romana" (αγγινάρες με τοπική συνταγή).
Τα τραπέζια έχουν μειωθεί σχεδόν στα μισά και έχουν τοποθετηθεί έτσι ώστε να βρίσκονται το ένα από το άλλο σε απόσταση 1 μέτρου.
Αφού οι πελάτες αποχωρήσουν, το προσωπικό απολυμαίνει τα τραπέζια και τις καρέκλες.
Η συνοικία δεν έχει γεμίσει από τουρίστες όπως πριν από την πανδημία, η 37χρονη, ωστόσο, εστιάτορας δεν χάνει την αισιοδοξία της.
«Ελπίζω να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στις κανονικές ζωές μας, όσο τουλάχιστον γίνεται, στις ζωές που ζούσαμε πριν. Τίποτα περισσότερο», λέει.