AUTOin

Ο «μίτος της Αριάδνης» στα χέρια της ασφαλιστικής αγοράς


Η οικονομική κρίση που οδήγησε σε βίαιες εξαγορές συμβολαίων. Η υπερφορολόγηση που κινείται αντίθετα με τους δείκτες της ανάπτυξης. Οι ντερνετικές πωλήσεις που συμπιέζουν τα έσοδα των ασφαλιστικών διαμεσολαβούντων, οι αθέμιτες τακτικές πωλήσεων των τραπεζικών υπαλλήλων και οι μαύροι κωδικοί είναι τα θέματα που θίγει σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr o Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΙΧΜΗ Δημήτριος Βουγιουκλίδης. Βλέπει μεταξύ των άλλων ευοίωνο το μέλλον των ασφαλίσεων υγείας και αστικής ευθύνης και υπερθεματίζει για τις ΕΠΥ διαβεβαιώνοντας ότι ζητούν συνεργασία και δίνουν και υψηλές προμήθειες.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

- Ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης κινείται πτωτικά τα τελευταία χρόνια εκτός από την υγεία. Ποιοι είναι οι λόγοι, μπορεί το κλίμα αυτό να αντιστραφεί και υπό ποιες προϋποθέσεις;

Η κρίση, που εδώ και χρόνια μαστίζει τη χώρα μας καθώς και η υπερφορολόγηση είναι, κατά τη γνώμη μου, οι αιτίες που ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης κινείται πτωτικά τα τελευταία χρόνια. Πολλά συμβόλαια ζωής και συνταξιοδοτικά/αποταμευτικά εξαγοράστηκαν προκειμένου να αποκτήσουν ρευστότητα οι κάτοχοί τους.

Αντιθέτως, λόγω ακριβώς των άσχημων συνθηκών που επικρατούν στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας, καθώς και η αδυναμία του μεγαλύτερου ποσοστού των ελεύθερων επαγγελματιών να πληρώσουν τις εισφορές τους στον Ο.Α.Ε.Ε. όπου μοιραία βρέθηκαν ανασφάλιστοι,  οδήγησε στην αύξηση παραγωγής των συμβολαίων νοσοκομειακής περίθαλψης. Με πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με τις εισφορές στον Ο.Α.Ε.Ε. τυγχάνουν αξιοπρεπούς νοσηλείας αν χρειαστεί. Το κλίμα θα αντιστραφεί μόνο όταν δρομολογηθεί η πολυπόθητη ανάπτυξη η οποία θα πρέπει να  συνοδεύεται, όπως ισχύει σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες, με φοροαπαλλαγή. Δε νοείται να μη φοροαπαλλάσονται τα ασφάλιστρα της περίθαλψης  και/ή της σύνταξης.

- Μπορεί η ασφαλιστική διαμεσολάβηση να ενισχύσει τις επιδόσεις του κλάδου ιδιωτικής ασφάλισης;

Μόνο η ασφαλιστική διαμεσολάβηση μπορεί να ενισχύσει τις επιδόσεις του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης, πλην ασφαλίσεων αυτοκινήτων. Το ''ασφαλιστικό προϊόν'' κάλυπτε, καλύπτει και θα καλύπτει ''ανθρώπινες ανάγκες''. Ανάγκες δηλαδή που προκύπτουν κατόπιν διεξοδικής συζήτησης μεταξύ ανθρώπων.

Πώς μπορεί κάποια εταιρεία να πιστεύει ότι θα αυξήσει της πωλήσεις της παρακάμπτοντας τον ανθρώπινο παράγοντα; Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι καταναλωτής θα αγοράσει ασφάλεια υγείας ή ασφάλεια θανάτου ή ασφάλεια περιουσίας/επιχείρησης χωρίς διεξοδική συζήτηση με ασφαλιστικό σύμβουλο.
Πραγματοποιούνται βέβαια τέτοιες πωλήσεις στις μέρες μας αλλά το ποσοστό τους επί της συνολικής παραγωγής, θεωρώ ότι είναι αμελητέο και μη ικανό να βασιστούν πάνω του οι πωλήσεις της εταιρείας.

Το θέμα για μένα δεν είναι αν κάποια στιγμή θα αγοράσει κάποιος ασφαλιστικό προϊόν μέσω ίντερνετ. Είναι αν θα διατηρήσει αυτή την αγορά για σειρά ετών.
Πολλοί στο παρελθόν αγόρασαν ιντερνετικά. Πόσοι διατηρούν την αγορά αυτή μέχρι σήμερα; Καμία πώληση χωρίς την παρουσία του διαμεσολαβούντα δε μπορεί να υποστηριχθεί και να διατηρηθεί σε βάθος χρόνου.

- Λέγεται ότι αντιμετωπίζετε αθέμιτο ανταγωνισμό από τράπεζες, ιντερνετικές πωλήσεις και τις ΕΠΥ. Μύθος ή αλήθεια;

Δε θεωρώ ότι είναι για τους διαμεσολαβούντες αθέμιτος ανταγωνισμός η παρουσία στην ελληνική ασφαλιστική αγορά των Ε.Π.Υ. Αντιθέτως μάλιστα, ζητούν τη συνεργασία τους και δίδουν ικανοποιητικές προμήθειες. Αθέμιτος ανταγωνισμός είναι οι τράπεζες  που παίρνουν τους καλούς μας πελάτες ακόμη και εκβιάζοντάς τους ότι αν δε μεταφέρουν τις ασφάλειές τους δεν πρόκειται να λάβουν καρνέ επιταγών και βέβαια οι ιντερνετικές πλατφόρμες που δουλεύουν με μηδαμινή προμήθεια συνεργάτη, θεωρώντας κάποιες αυτές ότι οι Ε.Π.Υ. είναι . αθέμιτος ανταγωνισμός

- Ο κλάδος αυτοκινήτου έχει περιθώρια ανάπτυξης ή μένει να γίνονται μεταφορές χαρτοφυλακίων από την μία εταιρεία στην άλλη με κίνητρο τις υψηλές προμήθειες;

 Όσον αφορά στο ερώτημα αν ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτων έχει προοπτική ανάπτυξης στην Ελλάδα, πιστεύω πως, όχι. Στο γραφείο μας (ΑΙΧΜΗ Ο.Ε.) , μόνο το 10% του χαρτοφυλακίου μας είναι πελάτες μόνο αυτοκινήτου. Δεν το έχουμε δουλέψει διότι ποτέ δε μας ενδιέφερε.

Δε θεωρώ ''πώληση'' την ασφάλιση αυτοκινήτου. Πιστεύω επίσης ότι η διατήρηση και εξυπηρέτηση ενός χαρτοφυλακίου αυτοκινήτων, έχει τεράστιο κόστος σε σχέση με αντίστοιχο χαρτοφυλάκιο πυρός, ζωής, υγείας κ.τ.λ. Τέλος, παρατηρώντας την αγορά, διαπιστώνω μετακινήσεις από τη μία εταιρεία στην άλλη είτε λόγω κόστους (ο πελάτης) ή λόγω προμήθειας (ο διαμεσολαβών).

- Ποια συμβόλαια βλέπετε να έχουν ζήτηση εκτός αυτά του αυτοκινήτου; Πιστεύετε ότι θα συνεχίσει η ανοδική τάση των συμβολαίων υγείας;

Αναμφισβήτητα πρώτα σε ζήτηση είναι τα συμβόλαια υγείας. Έπονται τα συνταξιοδοτικά ( οι καταναλωτές ψάχνονται για  «πρόσθετη» (;) σύνταξη λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Οι ομαδικές ασφαλίσεις έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.

Πιστεύω ότι στο μέλλον θα υπάρξει ζήτηση για κάλυψη αστικής ευθύνης.
 Εμείς ως ΑΙΧΜΗέχουμε συνάψει συμβάσεις συνεργασίας με μεγάλους μεσίτες ασφαλειών του εξωτερικού και πουλάμε τέτοια εξειδικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα, έχοντας στοχοποιήσει συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους.

- Τελευταία γίνεται αρκετός λόγος για τους μαύρους κωδικούς. Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να εντοπιστούν;

Η ύπαρξη ''μαύρων κωδικών'' είναι, όσο κι αν κάποιοι συνάδελφοι δεν το καταλαβαίνουν  τεράστιο πρόβλημα και θίγει σε μεγάλο βαθμό την επαγγελματική μας υπόσταση και αξιοπιστία. Οι ιθύνοντες του χώρου μας πρέπει να βρουν τρόπους να σταματήσει αυτή η κατάσταση.

΄Ενας απλός τρόπος είναι όλες οι συναλλαγές να γίνονται με κάρτα, να περνούν δηλαδή μέσα από το τραπεζικό σύστημα ώστε να μη μπορεί κανείς να δώσει σε κανένα μετρητά στο χέρι. Αυτό ισχύει σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού. Κάρτα ακόμη και στο περίπτερο. Και στο γιατρό και παντού. Πουθενά μετρητά. Αυτό θα λύσει το πρόβλημα της φοροδιαφυγής και θα μηδενίσει τις αδιαφανείς συναλλαγές.