Παρά τις πολλές διαφορές τους Άνγκελα Μέρκελ και Βλαντιμίρ Πούτιν συνεχίζουν να παρέχουν "ψήφο εμπιστοσύνης" στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2, ένα ενεργειακό project στο οποίο η Ουάσινγκτον έχει εκφράσει την αντίθεση της.Σήμερα άλλωστε η εφημερίδα Wall Street Journal σε άρθρο της με τίτλο «Trump Presses Germany to Drop Russian Pipeline for Trade Deal» έγραφε ότι ο Ντόναλντ Τραμπ ζήτησε από την Άγκελα Μέρκελ, να μην υποστηρίξει την κατασκευή του αγωγού Nord-Stream-2, προσφέροντας ως αντάλλαγμα συνομιλίες για την σύναψη μια νέας εμπορικής συμφωνίας σε σχέση με τους αμερικανικούς δασμούς στις εισαγωγές μετάλλων και τις εξαγωγές αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η Ρωσία θα επιμείνει στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2, παρά τις προσπάθειες του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να την μπλοκάρει. Αυτή την δήλωση έκανε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κατά την διάρκεια της συνάντησης του με την Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ στο Σότσι, με την οποία συζήτησαν μεταξύ άλλων την κατάσταση στην Συρία, το Ιράν και την Ουκρανία.
Συγκεκριμένα, η Γερμανίδα καγκελάριος, παρά τις διαφορές της με τη Μόσχα που εντάθηκαν μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από την Ρωσία το 2014, δεν έκρυψε το ενδιαφέρον της για την κατασκευή του αγωγού Nord-Stream-2, ο οποίος θα προμηθεύει με περισσότερο φυσικό αέριο την Βόρεια Ευρώπη και την Γερμανία.
Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το ενδεχόμενο να σταματήσει η διέλευση του ρωσικού φυσικού αερίου από την Ουκρανία με την κατασκευή του αγωγού Nord-Stream-2 ο οποίος την παρακάμπτει, η Γερμανίδα Καγκελάριος, τόνισε ότι ο ρόλος της Ουκρανίας ως χώρας διέλευσης πρέπει να διατηρηθεί μετά την κατασκευή του Nord-Stream-2. Προσέθεσε μάλιστα ότι η Γερμανία παρότι βλέπει το έργο της κατασκευής του αγωγού Nord-Stream-2 ως οικονομικής και εμπορικής σημασίας έργο, είπε ότι πρέπει να υπάρξουν και εγγυήσεις για την Ουκρανία.
Στην ουσία η Γερμανίδα καγκελάριος έδειξε να διαφοροποιείται από την θέση της Ουάσιγκτον στο ζήτημα της κατασκευής του αγωγού Nord-Stream-2, η οποία ανησυχώντας για την κατασκευή του είχε δηλώσει ότι σε εταιρείες που θα συμμετάσχουν στην κατασκευή του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου, ενδέχεται να επιβληθούν κυρώσεις, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, δείχνοντας ότι συμμερίζεται τις απόψεις της Γερμανίδας καγκελάριου για την Ουκρανία, είπε ότι «είμαστε πρόθυμοι να διατηρήσουμε αυτή την διέλευση (μέσω Ουκρανίας) εφόσον υπάρχει οικονομική σκοπιμότητα. Και μπορεί αυτό να επιτευχθεί μέσω συνομιλιών, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τέτοιες συνομιλίες με την ουκρανική πλευρά».
Ωστόσο ο Ρώσος πρόεδρος, αναφερόμενος στις αυξανόμενες ανάγκες σε φυσικό αέριο της Ευρώπης και την πρόθεση της Ουάσιγκτον να προωθήσει τα δικά της ενεργειακά συμφέροντα στην Ευρώπη με το να μπλοκάρει τον αγωγό Nord-Stream-2, είπε χαρακτηριστικά:
«Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι σήμερα απλώς πρόεδρος των ΗΠΑ, είναι επίσης κι ένας δυνατός καλός επιχειρηματίας. Γι αυτό τον λόγο πιστεύω ότι ο ίδιος προωθεί και τα δικά του επιχειρηματικά συμφέροντα, με σκοπό να πουλήσει το αμερικανικό υγροποιημένο αέριο στην ευρωπαϊκή αγορά. Είναι κάτι τέτοιο εφικτό; Είναι εφικτό. Αλλά αυτό στοιχίζει ακριβά, είναι κατά 25%-30% ακριβότερο από το ρωσικό φυσικό αέριο που διοχετεύεται μέσω των αγωγών στην Ευρώπη. Κατανοώ τον πρόεδρο των ΗΠΑ. Υπερασπίζεται τα δικά του επιχειρηματικά συμφέροντα, θέλει να προωθήσει το προϊόν του στην ευρωπαϊκή αγορά, όμως αυτό εξαρτάται από εμάς, από τους εταίρους μας στην Ευρώπη. Το έργο είναι ανοιχτό, ανοιχτό για να συμμετάσχουν σ' αυτό και άλλες χώρες».
Τι θα εξυπηρετεί ο Nord-Stream-2
Ο αγωγός φυσικού Nord-Stream-2 είναι ένα έργο που συνιστά επέκταση του ήδη υπάρχοντος αγωγού Nord-Stream που συνδέει την Ρωσία με την Γερμανία υποθαλάσσια μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής ο οποίος παρακάμπτει χώρες διέλευσης όπως είναι η Ουκρανία, Λευκορωσία, Πολωνία, οι χώρες τη Βαλτικής και άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Στην ουσία ο αγωγός Nord-Stream-2 επαναλαμβάνει την όδευση του Nord-Stream και θα περνάει μέσα από τις αποκλειστικά οικονομικές ζώνες και θαλάσσια ύδατα της Ρωσίας, Φινλανδίας, Σουηδίας, Δανίας και Γερμανίας. Το μήκος του θα υπερβεί τα 1200 χιλιόμετρα και θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 55 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.