Επιχειρήσεις

Μποϊκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων προωθεί -εμμέσως- ευρωπαϊκός όμιλος σούπερ μάρκετ


Με ένα νέο σύστημα σήμανσης στα ηλεκτρονικά καρτελάκια τιμών της, η Salling Group, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Δανίας με καταστήματα στη Δανία, τη Γερμανία και την Πολωνία βοηθά τους καταναλωτές να επιλέγουν ευρωπαϊκά προϊόντα και να αποφεύγουν εκείνα από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Από αυτόν τον μήνα, ένα μικρό μαύρο αστέρι θα εμφανίζεται στις τιμές των προϊόντων που προέρχονται από ευρωπαϊκές μάρκες στα περισσότερα από 1.700 καταστήματα της αλυσίδας στις τρεις προαναφερόμενες χώρες.

Ο CEO της Salling Group, Άντερς Χαγκ, δήλωσε μέσω LinkedIn ότι η πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίνεται σε αυξανόμενα σχετικά αιτήματα από καταναλωτές. «Κάνουμε πιο εύκολη την αγορά ευρωπαϊκών προϊόντων», ανέφερε, εξηγώντας ότι η σήμανση αυτή λειτουργεί ως επιπλέον υπηρεσία για τους καταναλωτές που προτιμούν ευρωπαϊκές μάρκες.

Η μεταβαλλόμενη στάση απέναντι στις ΗΠΑ

Η στάση των Δανών απέναντι στις ΗΠΑ έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά τις προτάσεις του Ντόναλντ Τραμπ να αναλάβει τον έλεγχο της Γροιλανδίας, αυτόνομης περιοχής υπό δανέζικη κυριαρχία, αλλά και λόγω της πολιτικής του σε θέματα δασμών στα ευρωπαϊκά προϊόντα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο, οι Δανοί θεωρούν τις ΗΠΑ μεγαλύτερη απειλή από τη Βόρεια Κορέα.

Η Salling Group δηλώνει ότι τα ράφια της θα συνεχίσουν να διαθέτουν προϊόντα από όλο τον κόσμο, αλλά το μαύρο αστέρι θα διευκολύνει τους καταναλωτές που επιθυμούν να επιλέξουν αποκλειστικά ευρωπαϊκά προϊόντα. Όπως σημειώνει ο Χαγκ, το σήμα θα αποδίδεται όταν ο τελικός κάτοχος του εμπορικού σήματος είναι ευρωπαϊκή εταιρεία.

Το «μέτωπο» των καταναλωτών στον εμπορικό πόλεμο

Η εμπορική πολιτική του Τραμπ έχει ενισχύσει την τάση των καταναλωτών να προτιμούν προϊόντα εγχώριας παραγωγής, καθιστώντας τα καταστήματα λιανικής βασικό πεδίο αντιπαράθεσης στον εμπορικό πόλεμο.

Η πρωτοβουλία της Salling Group θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις αμερικανικών εταιρειών στην Ευρώπη, ειδικά αν άλλες αλυσίδες ακολουθήσουν το ίδιο μοντέλο σήμανσης.

Παρόλο που το μαύρο αστέρι είναι ένα διακριτικό σύμβολο, η επίδρασή του μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη. Εάν η πρακτική αυτή επεκταθεί και υιοθετηθεί από περισσότερους Ευρωπαίους καταναλωτές, οι αμερικανικές μάρκες ενδέχεται να υποστούν σημαντικές απώλειες στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.

Διαβαστε επισης