Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές στατιστικές του 2017 για την οδική ασφάλεια που δημοσίευσε σήμερα η Επιτροπή, σημειώθηκε, για το δεύτερο κατά σειρά έτος, μείωση κατά περίπου 2% του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.
Στην Ελλάδα, το 2017 παρατηρείται μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 10% σε σχέση με το 2016, ποσοστό που μεταφράζεται σε μείωση κατά 41% σε σχέση με το 2010.
Το 2017 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25 300 άνθρωποι, ήτοι 300 λιγότεροι από ό,τι το 2016 (-2 %) και 6 200 λιγότεροι από ό,τι το 2010 (-20 %). Παρόλο που η τάση αυτή είναι ενθαρρυντική, η επίτευξη του στόχου της ΕΕ για τη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά το ήμισυ μεταξύ του 2010 και του 2020 θα αποτελέσει πλέον μεγάλη πρόκληση. Επιπλέον, εκτιμάται ότι άλλοι 135 000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά τον περασμένο χρόνο, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου ποσοστού ευάλωτων χρηστών: πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα πλήττουν όχι μόνο τα ίδια τα θύματα αλλά και την κοινωνία συνολικά, με εκτιμώμενο κοινωνικοοικονομικό κόστος που ανέρχεται σε 120 δισ. ευρώ ετησίως.
Απαιτούνται λοιπόν νέες προσπάθειες από όλους τους φορείς για να καταστεί ασφαλέστερο το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Ενώ οι εθνικές και οι τοπικές αρχές αναλαμβάνουν την πλειονότητα των καθημερινών δράσεων, όπως οι δράσεις επιβολής και ευαισθητοποίησης, η Επιτροπή επεξεργάζεται επί του παρόντος μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων για την προώθηση περαιτέρω ουσιαστικής προόδου. Τα μέτρα αυτά θα αποτελέσουν ένα ακόμα βήμα προς μια «Ευρώπη που προστατεύει» όπως την οραματίζεται ο Πρόεδρος κ. Γιούνκερ.
TECHin
Ο μαγνητικός Βόρειος Πόλος κινείται ταχύτερα από ποτέ! Πώς αυτό μπορεί να αλλάξει τον κόσμο μας
Ο μαγνητικός Βόρειος Πόλος, η αόρατη πυξίδα του πλανήτη μας, πάντα κινείται, αλλά πλέον έχει επιταχύνει με τρόπους που προκαλούν αναστάτωση στους επιστήμονες. Από αργός και σταθερό ...