Λιγότερα θα είναι πλέον τα εξεταζόμενα μαθήματα του Επαγγελματικού Λυκείου από το τρέχον σχολικό έτος.
Εγκύκλιο απέστειλε το υπουργείο Παιδείας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, η οποία περιλαμβάνει και αναλυτικούς πίνακες με τα χαρακτηριζόμενα ως «γραπτώς εξεταζόμενα» και «μη εξεταζόμενα» μαθήματα κατά τις τελικές γραπτές προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις για το έτος 2018 – 2019. Οι τροποποιήσεις στην αξιολόγηση των μαθητών θα περιλαμβάνονται στο νέο Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί.
Συγκεκριμένα, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα κατά τις προαγωγικές – απολυτήριες – πτυχιακές εξετάσεις είναι:
Ημερήσια και τριετή Εσπερινά ΕΠΑΛ (από το σχολικό έτος 2018 – 20019)
Κατά τις Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις, οι μαθητές/-τριες και των τριών τάξεων των ΕΠΑ.Λ., εξετάζονται σε έξι μαθήματα, θεωρητικά ή σχεδιαστικά ως εξής:
Α΄ ΤΑΞΗ:
«Μαθήματα Γενικής Παιδείας»:
- Νέα Ελληνικά
- Άλγεβρα
- Γεωμετρία
- Φυσική
- Χημεία
- Ιστορία
Tα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώνονται σε 6 (από 14 που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Β΄ ΤΑΞΗ:
«Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλους τους τομείς:
- Νέα Ελληνικά
- Άλγεβρα
- Φυσική και
- «Μαθήματα Τομέα» για κάθε έναν από τους 9 τομείς των Επαγγελματικών Λυκείων.
Τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώνονται σε 6 (από 14 έως 22 μαθήματα, ανάλογα με τον τομέα, που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Γ΄ ΤΑΞΗ :
2 «Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλες τις ειδικότητες:
- Νέα Ελληνικά
- Άλγεβρα
- 4 «Μαθήματα Ειδικότητας» (εκ των οποίων τα δύο είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα) για κάθε μία από τις 35 ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων (7 από τις 35 ειδικότητες εξετάζονται σε 5 μαθήματα, 2 «Γενικής Παιδείας» και 3 «Μαθήματα Ειδικότητας»).
Τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώνονται σε 6 (από 13 έως 18 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητα, όπου εξετάζονταν πριν τις αλλαγές οι οποίες ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Γ΄ ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΗ ΤΕΤΡΑΕΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ σχολικού έτους 2018 – 2019) ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΗ ΤΕΤΡΑΕΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (σχολικού έτους 2019 – 2020)
Κατά τις Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις, οι μαθητές/-τριες των Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., εξετάζονται σε έξι μαθήματα, θεωρητικά ή σχεδιαστικά ή εργαστηριακά ως εξής:
Γ΄ ΤΑΞΗ:
2 «Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλες τις ειδικότητες:
- Νέα Ελληνικά
- Άλγεβρα
- Και 4 «Μαθήματα Ειδικότητας» για κάθε μία από τις 35 ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων (3 από τις 35 ειδικότητες εξετάζονται σε 5 μαθήματα, 2 «Γενικής Παιδείας» και 3 «Μαθήματα Ειδικότητας»).
Τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώνονται σε 6 (από 10 έως 15 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητα, που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Δ΄ ΤΑΞΗ:
2 «Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλες τις ειδικότητες,
- Νέα Ελληνικά
- Άλγεβρα και
- 4 «Μαθήματα Ειδικότητας» (εκ των οποίων τα δύο είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα) για κάθε μία από τις 35 ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων.
Τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώνονται σε έξι (από 10 έως 13 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητα, που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές οι οποίες ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Γραπτές δοκιμασίες τετράμηνων
Σε όλες τις τάξεις του Ημερησίου και του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου, για τα «μη εξεταζόμενα μαθήματα» (κατά τις τελικές γραπτές Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις), διενεργούνται δύο υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετράμηνου, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή» καθώς και τα Μαθήματα Προσανατολισμού και το μάθημα Επιλογής «Αγωγή Υγείας» της Α΄ τάξης.
Για τα μαθήματα αυτά οι μαθητές/-τριες αξιολογούνται με βάση τις εργασίες που καταθέτουν στον εκπαιδευτικό του μαθήματος. Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα» (κατά τις τελικές γραπτές Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις), διενεργείται μία υποχρεωτική ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου ή κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετράμηνου, σε περίπτωση που αυτή δεν πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο λόγω αντικειμενικού προβλήματος.