Οικονομία

Lockdown: Στο e-shopping καταφεύγουν οι καταναλωτές- Τι να προσέχετε


Το διάστημα του lockdown, το εμπόριο θα περιοριστεί στο μοντέλο του Μαρτίου με τα φυσικά καταστήματα κλειστά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα να λειτουργούν κανονικά.

Οι μεγάλες αλυσίδες ήδη προετοιμάζονται για τον μεγάλο φόρτο παραγγελιών αλλά και την περίφημη Black Friday

Η μοναδική διέξοδος είναι οι online αγορές για όσα καταστήματα διαθέτουν e-shop.

Σε σύγκριση άλλωστε με το προηγούμενο lockdown οι καταναλωτές είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές, αρκετοί μάλιστα διατήρησαν τη συνήθεια να ψωνίζουν online ακόμη και με ανοιχτά τα καταστήματα.

Από την πλευρά τους και οι επιχειρήσεις σε σημαντικό βαθμό προχώρησαν σε επενδύσεις στα e-shop τους.

Lockdown και Black Friday

Το φετινό Black Friday είναι στις 27 Νοεμβρίου ενώ λόγω καραντίνας θα είναι σίγουρα μια ειδική κατάσταση. Η αποκλειστική χρήση των e-shops είναι δεδομένη και προμηθευτές και Logistics προετοιμάζονται πυρετωδώς.

Οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις έχουν εφοδιαστεί με μεγάλα αποθέματα ώστε να μπορέσουν να δώσουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις.

Τι να προσέχετε

Η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί όταν παραγγέλνουν ένα προϊόν και ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο που βιώνουμε.

Ειδικότερα:

Τι πρέπει να γνωρίζετε για να αποφύγετε τις παγίδες της αγοράς;

  • Να επιλέγετε να κάνετε τις αγορές σας από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα, και να προσέχετε (επωνυμία, έδρα, αριθμός εμπορικού μητρώου, ψηφιακό πιστοποιητικό, επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκει η επιχείρηση πώλησης και άλλα στοιχεία επικοινωνίας όπως αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση, κτλ.).Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί, και μάλιστα αποτελεί ένδειξη απάτης.
  • Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, τιμή, νόμισμα, τρόπος πληρωμής, επιπλέον προβλεπόμενα έξοδα, πιθανοί φόροι και δασμοί.
  • Τον τρόπο και χρόνο παράδοσης του προϊόντος.
  • Τις περιπτώσεις γεωγραφικού αποκλεισμού (περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες) και προσεκτικός έλεγχος της πολιτικής επιστροφών.
  • Τις προσφερόμενες υπηρεσίες μετά την πώληση και το μηχανισμό επίλυσης διαφορών.
  • Τους όρους ασφάλειας, απορρήτου και προστασίας προσωπικών δεδομένων.
  • Να είστε ιδιαίτερα υποψιασμένοι όταν βλέπετε χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Προσοχή! Να προτιμάτε να πληρώνετε με αντικαταβολή και όχι να προκαταβάλετε το ποσό.
  • Διαβάστε τους όρους της σύμβασης, θα πρέπει να είναι γραμμένοι σε απλή και κατανοητή γλώσσα και να είναι προσβάσιμοι.
  • Επιλέξτε με προσοχή τα προϊόντα που θέλετε να αγοράσετε. Πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα να μπορείτε να τα δείτε.
  • Να δίνετε μόνο τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά σας στοιχεία για τη συναλλαγή.
  • Να περιμένετε να ολοκληρωθούν όλα τα βήματα της παραγγελίας. Δεν δίνετε νέα εντολή πιστεύοντας ότι θα επιταχυνθεί η διαδικασία, διότι μπορεί να κάνετε διπλή παραγγελία.
  • Ελέγξτε ότι λάβατε επιβεβαίωση της συναλλαγής, μέσω e-mail.
  • Αποθηκεύστε ή εκτυπώστε την επιβεβαίωση της συναλλαγή και τους όρους επιστροφών.
  • Εάν προβλέπεται επιπλέον χρέωση για την επιλογή συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, η χρέωση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το πραγματικό κόστος.
  • Προεπιλεγμένες κρυφές χρεώσεις είναι παράνομες.
  • Προτιμήστε προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
  • Για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες δικτυακές υπηρεσίες, καθώς παρέχονται από εταιρείες φερέγγυες και σοβαρές που προσφέρουν αποζημίωση σε περίπτωση εξαπάτησης.
  • Να ζητάτε πάντα εγγύηση για το προϊόν που παραγγείλατε.
  • Να μην ξεχνάτε ότι έχετε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δηλαδή να επιστρέψετε το προϊόν που αγοράσατε και να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας.