Επιχειρήσεις

«Ξαναζεσταίνεται» το deal εξαγοράς των σουπερμάρκετ «Κρητικός» από τον «Μασούτη»


 Επανέρχεται στο προσκήνιο το σενάριο εξαγοράς της αλυσίδας σουπερμάρκετ “Κρητικός” από τον όμιλο Μασούτη, που θα ανατρέψει τους υφιστάμενους συσχετισμούς δυνάμεων στον κλάδο και την κατανομή των μεριδίων αγοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές του κλάδου, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών – που είχαν παγώσει για ένα διάστημα – βρίσκονται στο τελικό στάδιο, ένα βήμα πριν από την επίτευξη τελικής συμφωνίας για όλα τα επιμέρους θέματα, συμπεριλαμβανομένου του τιμήματος.

Η πληροφορία για επικείμενο deal είχε κυκλοφορήσει πριν από τρεις μήνες και συζητήθηκε πολύ στην αγορά. Φάνηκε όμως ότι οι διαπραγματεύσεις “σκοντάφτουν” και ότι εμφανίστηκε έτερος υποψήφιος αγοραστής – ο όμιλος AVE του Ν. Θ. Βαρδινογιάννη, μέσω της εταιρείας “Retail & More που αναπτύσσει την αλυσίδα Carrefour.

Ευκαιρία μεγάλης επέκτασης

Τελικά η αποφασιστική κίνηση έγινε από την πλευρά του ομίλου Μασούτη,  που έσπευσε να”καπαρώσει” την εξαγορά, ώστε να μη χάσει μιά μοναδική ευκαιρία μεγάλης επέκτασης στην αγορά της Αττικής και στη νότια Ελλάδα.

Επισημαίνεται ότι η αλυσίδα “Μασούτης” έχει κυρίαρχη θέση στην αγορά της βόρειας Ελλάδας, αλλά στην Αττική – που αντιπροσωπεύει περίπου τον μισό τζίρο των σουπερμάρκετ – η παρουσία του είναι περιορισμένη.

Με ετήσιο τζίρο 1,1 δισ. ευρώ σε πανελλαδικό επίπεδο, ο “Μασούτης” καταλαμβάνει την πέμπτη θέση στον κλάδο, όπου κυριαρχεί ο “Σκλαβενίτης” με ετήσιο τζίρο 5,1 δισ. ευρώ. Επονται οι “ΑΒ Βασιλόπουλος” (2 δισ.), Lidl (1,8 δισ. ευρώ) και “My Market” (1,6 δισ.).
  Αν εξαγοράσει τελικά την αλυσίδα “Κρητικός”, ο Μασούτης θα βρεθεί στη δεύτερη θέση, “ισοφαρίζοντας” σε τζίρο τα Lidl.
.

Διαβαστε επισης