Πολιτική

Καταγγελία Αναγνωστοπούλου: Το 30% των μελών ΔΕΠ, βάζει «στην τσέπη» μέρος των διδάκτρων


Δεύτερη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, σήμερα στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. Τόσο οι εκπρόσωποι φορέων της τριτοβάθμιας, όσο και η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, συμφώνησαν ότι η υποχρηματοδότηση και η υποστελέχωση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας είναι τα πιο βασικά ζητήματα που χρήζουν αντιμετώπισης. Σαν αποτέλεσμα των προβλημάτων αυτών, οι εκπρόσωποι πρυτάνεων, προέδρων, ερευνητικών κέντρων, ερευνητών και καθηγητών επισήμαναν τη γενικότερη υποβάθμιση στην οποία οδηγούνται οι σπουδές στην Ελλάδα.

Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας κατήγγειλε ότι ένα ποσοστό των μελών ΔΕΠ, της τάξεως του 30%, βάζει «στην τσέπη του» μέρος των διδάκτρων των μεταπτυχιακών. «Το 30% των μελών ΔΕΠ βάζουν λεφτά στην τσέπη τους και δεν το ξέρω κουτσομπολίστικα, αλλά από έρευνα», είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «10.000 ευρώ ανά κεφαλή είναι επιχείρηση και όχι μεταπτυχιακό». Επίσης, έκανε λόγο για «βιομηχανία μεταπτυχιακών» και «αμφιβόλου ποιότητας τίτλους». «Δεν θα συναινέσουμε σε μια βιομηχανία μεταπτυχιακών με αμφιβόλου ποιότητας τίτλων», επισήμανε.

Αναλυτικότερα, η κ. Αναγνωστοπούλου, σημαίνοντας την έναρξη της σημερινής συζήτησης, ανέφερε ότι είναι κοινός τόπος ότι η Παιδεία σήμερα έχει προβλήματα, αλλά έχει επιβιώσει χάρη στο εκπαιδευτικό προσωπικό και υπεραμύνθηκε του εθνικού διαλόγου, τονίζοντας ότι δεν είναι προσχηματικός και ότι δεν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις. Επίσης, υπογράμμισε ότι βασικό στοιχείο του διαλόγου θα αποτελέσει ο εντοπισμός συγκεκριμένων προβλημάτων. «Ως υπουργείο έχουμε εντοπίσει κάποια προβλήματα μεν, αλλά με τη συζήτηση πρέπει να καθορίσουμε ποια είναι τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε», ανέφερε η υπουργός και προσέθεσε: «Αυτή είναι και η αρχή της επίλυσής τους». Επιγραμματικά, η αναπληρώτρια υπουργός ανέφερε ως «μεγάλα προβλήματα της τριτοβάθμιας» τον χάρτη των μεταπτυχιακών σπουδών, τον χάρτη των ΑΕΙ και τον ενιαίο χώρο Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης, καθώς από αυτά προκύπτουν πολλά άλλα προβλήματα, όπως για παράδειγμα η διοίκηση των ιδρυμάτων. Επίσης, επισήμανε ότι είναι σε ανοικτή επικοινωνία με όλους τους φορείς και υπεραμύνθηκε των νομοθετικών πρωτοβουλιών του υπουργείου: «Είμαστε υποχρεωμένοι να νομοθετούμε όπου εμφανίζονται εμπλοκές», είπε.

Εξάλλου, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής τόνισε ότι η εικόνα της τριτοβάθμιας δείχνει ένα σύστημα υπό κατάρρευση. «Ο διάλογος που γίνεται είναι διάλογος για προσπάθεια επανεκκίνησης του εκπαιδευτικού συστήματος, γιατί έχει ουσιαστικά καταρρεύσει», είπε χαρακτηριστικά.