Επιχειρήσεις

Jumbo: Με +40% "ετρεξαν" οι πωλήσεις το πρώτο δίμηνο


Με αύξηση τζίρου 14,1% έκλεισε το 2022 ο όμιλος λιανικών πωλήσεων Jumbo, πραγματοποιώντας ετήσιο κύκλο εργασιών 949 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακές επιδόσεις επέτυχε και στο πρώτο φετινό δίμηνο, κατά το οποίο οι πωλήσεις "έτρεξαν" με ρυθμό αύξησης 40%!

Η εταιρεία ανακοίνωσε σήμερα τα βασικά οικονομικά στοιχεία της τελευταίας χρήσης και παρουσίασε τις προοπτικές της για τη φετινή χρονιά, επ' ευκαιρία της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, που συγκλήθηκε για να εγκρίνει τη χορήγηση χρηματικής παροχής-μερίσματος 1,155 ευρώ ανά μετοχή.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, το πρώτο δίμηνο καταγράφεται αύξηση πωλήσεων 40% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ωστόσο η διοίκηση του ομίλου θεωρεί μη συνετό να εκληφθεί αυτή η εξαιρετική επίδοση ως βάση εκτιμήσεων για το σύνολο του έτους, καθώς συγκρίνεται με μία περίοδο του 2022 όπου οι περιορισμοί λόγω Covid-19 δεν είχαν αρθεί εντελώς.

Λαμβάνοντας, υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά, καθώς και ότι αυτή τη χρονική στιγμή η όποια πρόβλεψη για την συμπεριφορά του καταναλωτή κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι εξαιρετικά δύσκολη, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι κατά το 2023 οι πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση 15%.

 Εάν επιβεβαιωθεί η εκτιμώμενη πρόβλεψη των πωλήσεων, τα κέρδη του ομίλου εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 270 εκατ. ευρώ και 275 εκατ. ευρώ το 2023.

Το άνοιγμα ενός ακόμα υπερ-καταστήματος στη Ρουμανία και ενός  στην Κύπρο καθώς και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία αναμένεται να συμβάλλουν στην επίδοση αυτή. Παράλληλα, η μείωση των ναύλων βοηθά στην υπεράσπιση του μικτού περιθωρίου, σε ένα περιβάλλον που υπάρχουν αποπληθωριστικές τάσεις ενώ η ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ θα έχει αρνητική επίδραση στην προσπάθεια αυτή.

Όσον αφορά τα δεδομένα της φετινής χρονιάς, στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2023, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 36%. Συνολικά για το πρώτο δίμηνο του έτους οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 41% σε σχέση με το 2022.

Στην Κύπρο, οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά τον Φεβρουάριο του 2023 αυξήθηκαν κατά περίπου 40%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για τους πρώτους δύο μήνες του 2023 είναι αυξημένες κατά περίπου 36%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία, οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου 37% τον Φεβρουάριο του 2023, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για τους πρώτους δύο μήνες του 2023 είναι αυξημένες κατά περίπου 45% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Ρουμανία, οι πωλήσεις του δικτύου σημείωσαν αύξηση περίπου 32% τον Φεβρουάριο του 2023, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για τους πρώτους δύο μήνες του 2023 είναι αυξημένες κατά περίπου 36%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Διαβαστε επισης