Ασφαλιστική Αγορά

Ισ. Βήτου (Allianz): H Τεχνητή Νοημοσύνη διαμορφώνει το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου


H Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) διαμορφώνει το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη, όπως βελτιστοποιημένη ανάλυση κινδύνων, εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών, μείωση κόστους, ταχύτερη προσαρμογή προϊόντων στις ανάγκες των καταναλωτών, καθώς και αποτελεσματικότερη διαχείριση των απαιτήσεων, φέρνοντας επανάσταση στις λειτουργίες των ασφαλιστικών εταιριών και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και παραγωγικότητα, αλλά και την εμπειρία των πελατών.

Τα παραπάνω ανέφερε η Ισαβέλλα Βήτου, Chief Strategy & Integration Officer, Allianz Greece μιλώντας στο ΑΙ & Digital Transformation Conference της KPMG.

Η κ. Βήτου εστίασε συνολικά στις στρατηγικές και τις ευκαιρίες για την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον ασφαλιστικό τομέα, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει σε επίπεδο λειτουργιών, ανάλυσης δεδομένων και προώθησης καινοτομίας.

Στην εισαγωγή της η κ. Βήτου ανέφερε ότι η ΤΝ αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές επαναστάσεις και ήδη επηρεάζει την καθημερινότητά μας εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο.

Ο ασφαλιστικός κλάδος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές σε ΤΝ με τη μικρότερη όμως ακόμα υιοθέτηση. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα παγκόσμια στοιχεία για το 2022, οι ασφαλιστικές εταιρίες επένδυσαν περίπου το 2% των συνολικών IT δαπανών τους σε θέματα ΤΝ και σχετικών συστημάτων, τοποθετώντας τον κλάδο σε παρόμοιο επίπεδο με τους χρηματοπιστωτικούς και καταναλωτικούς τομείς.

Ωστόσο, παρά τις υψηλές επενδύσεις, η διείσδυση της ΤΝ στον ασφαλιστικό κλάδο είναι σημαντικά χαμηλότερη, κατατάσσοντάς τον κλάδο στην έβδομη θέση, σε σχέση με τον πιο ώριμο τομέα, την τεχνολογία.

Η Allianz, αναγνωρίζοντας τη σημασία της, έχει ξεκινήσει την ενσωμάτωση της ΤΝ σε διάφορες λειτουργίες, έχοντας θέσει ως σημαντική τη δημιουργία μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη κλιμακούμενων, αξιόπιστων λύσεων, που προσφέρουν προστιθέμενη αξία σε όλες τις επιχειρηματικές λειτουργίες. Οι λύσεις είναι βασισμένες σε κοινά δεδομένα που μοιράζεται με τους συνεργάτες της, ενώ γίνεται επιμελής έλεγχος για την σωστή διαχείριση και συμμόρφωση.

Οι λύσεις ΤΝ της Allianz καλύπτουν κεντρικούς τομείς όπως το marketing, οι πωλήσεις, οι λειτουργίες και η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και σε δεύτερο χρόνο την παραγωγικότητα, η αύξηση της οποίας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Η επιτυχία αυτής της στρατηγικής βασίζεται σε τρεις πυλώνες: τεχνολογία, δεδομένα και ανθρώπους, με δέσμευση πάντα στην υπεύθυνη χρήση.

Στην Ελλάδα ήδη έχουν ενσωματωθεί εφαρμογές ΤΝ σε τομείς όπως η ανάληψη κινδύνων, ο έλεγχος δεδομένων και η ανίχνευση απάτης:

Η Allianz Ελλάδος, αν και στα πρώτα βήματα, έχει ήδη υλοποιήσει εφαρμογές ΤΝ όπως: chatbots, εσωτερικό Allianz GPT, έλεγχο δεδομένων & επαλήθευσης (π.χ. αναγνώριση φωτογραφιών), ανάλυση συμβολαίων και διερεύνηση εφαρμογών στην ανίχνευση απάτης, είπε η κ. Βήτου.