Να αναστείλει την παγκόσμια καμπάνια για την προώθηση του IQOS στα social media και να διατάξει έρευνα για παραβίαση του εσωτερικού κανονισμού της υποχρεώθηκε η Philip Morris, μετά την αποκάλυψη από το Reuters ότι στην καμπάνια συμμετείχε μοντέλο από την Ρωσία, ηλικίας 21 ετών.
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του διεθνούς πρακτορείου ειδήσεων, στην καμπάνια για το IQOS συμμετείχαν influencers (άτομα που ασκούν επιρροή στα social media) ηλικίας κάτω των 25, όπως η 21χρονη Αλίνα Ταπιλίνα, από την Ρωσία.
Η Philip Morris έχει καθιερώσει αυστηρούς κανόνες για την προώθηση των προϊόντων της, που προβλέπουν, μεταξύ άλλων, ότι δεν θα συμμετέχουν σε καμπάνιες μοντέλα που είναι ή φαίνεται ότι είναι ηλικίας μικρότερης των 25 ετών.
Όπως δήλωσε η εταιρεία στο Reuters, αποφάσισε να προχωρήσει σε εσωτερική έρευνα σε αναρτήσεις κειμένων και φωτογραφιών που έχουν γίνει στα social media, ώστε να διαπιστώσει σε ποιες περιπτώσεις παραβιάστηκαν οι εσωτερικοί της κανόνες.
Ειδικά για την περίπτωση της νεαρής Ρωσίδας, η εταιρεία ανέφερε ότι βρίσκεται σε ηλικία για να καπνίζει νόμιμα, αλλά παραδέχτηκε ότι η ηλικία της είναι κάτω των 25 και αυτό αποτελεί σαφή παραβίαση των κανόνων που έχει θέσει ο όμιλος. «Νόμοι δεν παραβιάσθηκαν, αλλά έχουμε θέσει υψηλά πρότυπα και δεν δικαιολογούμε την αποτυχία στην τήρηση των κανόνων», τόνισε εκπρόσωπος της PMI.
Η PMI πήρε στα τέλη Απριλίου άδεια από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ για τη διάθεση του IQOS στην αμερικανική αγορά των ΗΠΑ, υπό την προϋπόθεση ότι θα προειδοποιεί τους νέους να μην κάνουν χρήση του προϊόντος. Η FDA έχει ανακοινώσει ότι θα παρακολουθεί στενά πώς προωθείται το IQOS από την PMI.
Το Reuters αναφέρει ότι για τα περισσότερα μοντέλα που συμμετείχαν στην καμπάνια, στην Ιταλία, την Ελβετία, την Ρωσία και την Ρουμανία δεν έχουν γίνει γνωστές οι ηλικίες τους, ώστε να διαπιστωθεί αν πρόκειται για άτομα ηλικίας κάτω των 25 ετών.
Γενικά, όμως, φαίνεται ότι influencers που συμμετέχουν στην καμπάνια έχουν κοινά χαρακτηριστικά με το ηλικίας 21 ετών μοντέλο από την Ρωσία, δηλαδή πρόκειται για νέες και καλλίγραμμες γυναίκες, που από τις αναρτήσεις τους στα κοινωνικά δίκτυα φαίνεται ότι απολαμβάνουν την καλή ζωή.