Αντίγραφα διαφημίσεων του Facebook τα οποία δημιουργήθηκαν από ρωσική εταιρεία η οποία έχει δεσμούς με το Κρεμλίνο δημοσιοποίησαν οι Δημοκρατικοί στην Επιτροπή για τις Υπηρεσίες Πληροφοριών της Βουλής των Αντιπροσώπων σύμφωνα με το ABC News.
Οι διαφημίσεις δίνουν μία περιεκτική εικόνα για τις ημερομηνίες υλοποίησης της ρωσικής καμπάνιας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στόχους τους Αμερικανούς ψηφοφόρους στις προεδρικές εκλογές του 2016.
Τα μέλη της επιτροπής έδωσαν στην δημοσιότητα περισσότερες από 3.000 διαφημίσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram, σε μια προσπάθεια υλοποίησης της δέσμευσης που είχε δώσει η ηγεσία της επιτροπής το προηγούμενο φθινόπωρο κι ενώ διεξάγονταν ακροάσεις για την υπόθεση της άσκησης από την Ρωσία κοινωνικής και πολιτικής προεκλογικής επιρροής το 2016.
Την περίοδο εκείνη, η επιτροπή δημοσιοποίησε ένα μικρό δείγμα των διαφημίσεων που παρήγαγε η ρωσική εταιρία (Internet Research Agency) που κατηγορείται για την διάδοση ψευδών ειδήσεων μέσα στην διετία 2015-2017.
“Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Ρωσία επεδίωξε να ‘οπλοποιήσει’ τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να προκαλέσει διχόνοια μεταξύ των Αμερικανών, σε μια προσπάθεια να επηρεάσει τις εκλογές του 2016,” ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του ο Άνταμ Σιφ που είναι ηγετικό στέλεχος των Δημοκρατικών στην Επιτροπή για τις Υπηρεσίες Πληροφοριών της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Οι Δημοκρατικοί έχουν δημοσιοποιήσει 3.519 διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της επιτροπής, το διαφημιστικό περιεχόμενο από την παραπάνω ρωσική εταιρία, συμπεριλαμβανομένων και 80.000 τμημάτων περιεχομένου από τις 470 σελίδες στο Facebook, αλλά και διαφημίσεις, επισκέφτηκαν περισσότεροι από 126 εκατομμύρια Αμερικανοί. Οι διαφημίσεις αυτές απευθύνθηκαν σε περισσότερα από 11,4 εκατομμύρια Αμερικανών πολιτών που χρησιμοποιούσαν το Facebook και το Instagram, όπως υποστηρίζει η επιτροπή.
Στις διαφημίσεις περιλαμβάνονται μηνύματα περιεχομένου με στόχο τους Αφροαμερικανούς που σχετίζονται με την καμπάνια για την προστασία της ζωής των μαύρων πολιτών (Black Lives Matter), την άσκηση αστυνομικής βίας, αλλά και την περίοδο της σκλαβιάς των μαύρων. Οι διαφημίσεις στόχευαν χρήστες στις περιοχές της Βαλτιμόρης, του Κλίβελαντ και του Σεντ Λούις, ενώ απευθύνονταν σε κοινότητες που είχαν γνωρίσει σε μεγάλη κλίμακα την αστυνομική βία, αλλά και την αντιμετώπιση διαδηλώσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία στοχευμένης πληροφόρησης που δημοσιοποίησε η επιτροπή.
Ο Ρότζερ ΜακΝέιμι, από τους πρώτους επενδυτές του Facebook, είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο ABC News το 2017 ότι στόχος της ρωσικής εταιρίας ήταν να ενισχύσει τις ακραίες φωνές στις ΗΠΑ, ενώ οι προσεγγίσεις της έγιναν πιο ειδικές και στοχευμένες με το πέρασμα του χρόνου.