Πολιτική

Η Ινδία εκτόπισε τις ΗΠΑ από τη δεύτερη θέση της αγοράς των smartphones


Τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphone, με βάση των αριθμό των χρηστών, κατέχει, πλέον, η Ινδία, η οποία κατάφερε, το 2015, να υπερκεράσει τις επιδόσεις των ΗΠΑ, αφήνοντας τις στην τρίτη θέση της διεθνούς κατάταξης. Η ινδική αγορά απέδειξε το 2015 ότι δεν θεωρείται άδικα το “next big thing” για τους κατασκευαστές των smartphones παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, σε ρόλο αντίστοιχο με αυτόν που είχε διαδραματίσει η Κίνα το 2011, όταν κατάφερε να ξεπεράσει τις επιδόσεις των ΗΠΑ, η Ινδία τραβά πάνω της το ενδιαφέρον των μεγάλων παικτών του κλάδου. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη παίζει και η επιβράδυνση της αγοράς των smartphones στην Κίνα, με τις επιδόσεις της Ινδίας να παραπέμπουν κάθε άλλο παρά σε μια κορεσμένη αγορά.

Ανάλυση της Counterpoint διαπιστώνει ότι οι πωλήσεις smartphones στην Ινδία ενισχύθηκαν κατά 23% το 2015, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, υπερβαίνοντας - σε επίπεδο έτους - τα 100 εκατ. τεμάχια. Συνολικά, η αγορά smartphones της Ινδίας αριθμούσε 220 εκατ. χρήστες στα τέλη του 2015.

Το ενδιαφέρον των κατασκευαστών, σε παγκόσμια βάση, προσελκύει το γεγονός ότι η διείσδυση των smartphones στο γενικό πληθυσμό της Ινδίας παραμένει πολύ χαμηλή, στα επίπεδα του 30%, ανοίγοντας πεδίο δόξης λαμπρό για τους παίκτες του κλάδου των “έξυπνων” κινητών. Δεν είναι τυχαίο ότι το 40% των κινητών τηλεφώνων, που διατέθηκαν στην ινδική αγορά, ανήκαν στην κατηγορία των smartphones.

Επιπλέον, περισσότερες από μία στις δύο συσκευές ήταν τεχνολογίας 4G LTE.

Επίσης, δεν είναι τυχαίο, σύμφωνα με την Counterpoint, ότι στην αγορά της Ινδίας προστίθενται κάθε τρίμηνο 150 brands smartphone. Ταυτόχρονα, η προστιθέμενη αξία της αλυσίδας του mobile στην Ινδία ενισχύεται και θα ενισχυθεί περαιτέρω από κυβερνητικές πρωτοβουλίες, όπως το “Digital India”, που στοχεύουν στην ψηφιοποίηση της εγχώριας οικονομίας. 

“Made in India”

Από πλευράς κατασκευαστών, την πρώτη θέση της αγοράς καταλαμβάνει η Samsung, η οποία, ωστόσο, δέχεται πολύ έντονα την πίεση, που της ασκεί η κατέχουσα τη δεύτερη θέση Micromax, με την τελευταία, μάλιστα, να ξεπερνά τις επιδόσεις της πρώτης, κάποιες περιόδους στη διάρκεια του έτους. Η αγορά της Ινδίας κυριαρχείται από εγχώρια brands, με πιο ισχυρά αυτό της Micromax, της Intex και της Lava. Σύμφωνα, μάλιστα, με την έρευνα της Counterpoint, σχεδόν ένα στα δύο κινητά τηλέφωνα, που διατέθηκαν στην ινδική αγορά κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015, ήταν “Made in India”, καθώς πλέον περισσότερες από 20 mobile brands κινητών τηλεφώνων συναρμολογούνται στην περιοχή.

Η κινητικότητα στην αγορά των smartphones στην Ινδία συνηγορεί υπέρ της άποψης ότι το “κύμα μετανάστευσης” κατασκευαστών από την Κίνα προς την ινδική αγορά θα λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις. Άλλωστε, στόχος των κατασκευαστών είναι να εξασφαλίσουν οικονομίες κλίμακας και συνέργειες από την εγγύτητα της παραγωγικής τους βάσης στις αγορές - στόχους.