H προ-τελευταία μέρα της φετινής ΔΕΘ επεφύλασσε μία έκπληξη για τους επισκέπτες και μία από τις πιο ανθρώπινες και συγκινητικές στιγμές της Έκθεσης.
Το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου όσοι βρέθηκαν στο χώρο του Pavilion εντός του Αμερικανικού Περιπτέρου παρακολούθησαν ένα ντοκιμαντέρ για την αξία του καθαρού νερού στη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων, για το πως ένα αγαθό που για πολλούς είναι αυτονόητο, για κάποιους άλλους σημαίνει τη σωτηρία της ίδιας τους της ζωής. Το ντοκιμαντέρ αφηγείται την ιστορία της έλλειψης καθαρού νερού μέσα από τα μάτια τριών αληθινών γυναικών - από την Ινδονησία την Κένυα και το Μεξικό – και δείχνει την καταλυτική επίδραση του νερού για την ανθρώπινη ζωή και εξέλιξη.
Οι αριθμοί φανερώνουν την αλήθεια γύρω από το θέμα: ένας στους δέκα ανθρώπους δεν έχει πρόσβαση σε καθαρό, πόσιμο νερό. Αποτέλεσμα: Σχεδόν 1.000 παιδιά χάνουν τη ζωή τους κάθε μέρα. Αυτοί οι αριθμοί ήταν και το κίνητρο για την P&G να προσπαθήσει να δώσει μία λύση στο πρόβλημα. Μία λύση που μπόρεσε να δημιουργήσει στα ίδια της τα εργαστήρια με ένα μοναδικό προϊόν το οποίο δεν πωλείται πουθενά και διατίθεται δωρεάν αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της μη πρόσβασης σε καθαρό νερό.
Πρόκειται για το P&G Purifier of Water ένα «μαγικό φακελάκι» το οποίο μετατρέπει το ακατάλληλο νερό σε πόσιμο εξασφαλίζοντας υγεία και μια καλύτερη ζωή για χιλιάδες παιδιά στον Τρίτο Κόσμο.
Με έναν κουβά, ένα κουτάλι, ένα ύφασμα και ένα φακελάκι P&G Purifier of Water, 10 λίτρα βρώμικου νερού γίνονται πόσιμα μέσα σε 30 λεπτά. Η ποσότητα αυτή αρκεί για τις ανάγκες μιας οικογένειας 5 ατόμων για μια ημέρα. Η τεχνολογία αυτή ανακαλύφθηκε από τους επιστήμονες της P&G χάρη στην πολυετή τους πείρα και έρευνα σε μονάδα καθαρισμού νερού των εργοστασίων της P&G. Το P&G Purifier of Water απομακρύνει περισσότερο από 99,9999% από τα κοινά βακτήρια και ιούς που μπορούν να μεταδοθούν από το νερό συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων προκαλούν χολέρα, ηπατίτιδα Α, κ.α. Από το 2004 και με τη βοήθεια ενός δικτύου 150 συνεργατών, η P&G έχει ήδη διοχετεύσει 13 δις λίτρα πόσιμου νερού σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη.
Οι ιστορίες των τριών αυτών γυναικών και των παιδιών τους που πρωταγωνιστούν στη συμπαραγωγή του National Geographic και της P&G, οι ζωές τους σε περιοχές με σημαντικές ελλείψεις άρδευσης και αποχέτευσης, μας θυμίζουν πως κάτι τόσο απλό είναι ταυτόχρονα και τόσο πολύτιμο. Mας θυμίζουν πως όταν μια μεγάλη εταιρεία θέσει ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές σε έναν πλανήτη βιώσιμο, μπορεί να παρασύρει ολόκληρη τη βιομηχανία προς μια θετική κατεύθυνση και έτσι να αλλάξει τον κόσμο.