Τράπεζες

Eurobank: Στο Νταβός το «Ψηφιακό Εργοστάσιο» - Η ιστορία επιτυχίας της Accenture


Στο ετήσιο φόρουμ του Νταβός «ταξίδεψε» το Ψηφιακό Εργοστάσιο της Eurobank, ως το πρώτο ελληνικό «success story» που έχει ξεχωρίσει μέχρι σήμερα ο διεθνής όμιλος Accenture, ο οποίος και επέλεξε να το παρουσιάσει ως τη μοναδική περίπτωση από την Ελλάδα στη γκάμα επιτυχημένων πρακτικών από όλο τον κόσμο. που ανέδειξε στο διεθνές κοινό του Νταβός.

Η Eurobank, που συμπλήρωσε φέτος 23 χρόνια παρουσίας στην ψηφιακή τραπεζική, στοχεύει, όπως έχει ανακοινώσει, να αποτελεί την καλύτερα τεχνολογικά εξοπλισμένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη.

H ψηφιακή αναβάθμιση είναι κεντρικός πυλώνας στο συνολικό μετασχηματισμό που υλοποιεί ο Όμιλος προς την Eurobank 2030, πρωτοπορώντας με το Phygital μοντέλο τραπεζικής εξυπηρέτησης, το οποίο συνδυάζει άριστα την τεχνολογία με την ανθρώπινη εμπειρία και επαφή.

Κομβικός ο ρόλος του Digital Factory στη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού

Στις εγκαταστάσεις του Digital Factory, στο Eurobank Hub, τον τεχνολογικό κόμβο και κέντρο ψηφιακής καινοτομίας του Ομίλου στη Νέα Ιωνία, σύμφωνα με την Τράπεζα, επανασχεδιάζεται η αρχιτεκτονική της Eurobank επιδιώκοντας την ανάπτυξη μιας ανταγωνιστικής πολυκαναλικής εμπειρίας για τον πελάτη.

Αυτό, άλλωστε, είναι και το «κλειδί» για την επίτευξη βασικών επιχειρησιακών στόχων όπως η αύξηση μεριδίων στην αγορά. Εταίρος στην πορεία αυτή, είναι ο διεθνής Όμιλος Accenture, ο οποίος ηγείται στην παροχή υπηρεσιών προς επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, διακρίνεται για τις κορυφαίες δυνατότητες στις ψηφιακές τεχνολογίες, το cloud και την ασφάλεια, και συνεργάζεται στενά με την Τράπεζα για τη στρατηγική και λειτουργία στο Ψηφιακό Εργοστάσιο.

Μέσω του Digital Factory, το οποίο αξιοποιεί ευέλικτες μεθοδολογίες σε, μικρές διαλειτουργικές ομάδες που αποτελούνται από στελέχη της Eurobank και της Accenture, η Eurobank επιτυγχάνει σημαντικά αποτελέσματα, βελτιώνοντας αισθητά την παράδοση προϊόντων και υπηρεσιών.

Είναι ενδεικτικό πως μέσω του Digital Factory, οι απαιτούμενοι χρόνοι υλοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών περιορίστηκαν σε οκτώ (8) εβδομάδες από 30 , που απαιτούσε ο προηγούμενος μέσος χρόνος υλοποίησης.

Στόχος από την αρχή λειτουργίας του Digital Factory, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη της Τράπεζας, ήταν να έχει τη νοοτροπία μιας start up, δηλαδή να είναι ανοιχτό στον πειραματισμό με νέες ιδέες και τεχνολογίες και διαρκή επιδίωξη να παράγει γρήγορα έξυπνες ψηφιακές λύσεις.

Η ανάδειξη του Digital Factory ως το μοναδικό ελληνικό success story της Accenture, αποτελεί μια σημαντική αναγνώριση της δουλειάς που γίνεται εδώ και χρόνια στο Eurobank Hub.

Όπως έχει επισημαίνει ο Γενικός Διευθυντής της Eurobank & Group Chief Information Officer, κ. Ανέστης Πετρίδης, κατά την παρουσίαση του Eurobank Hub στη Νέα Ιωνία -το Hub στο οποίο στεγάζεται και το Ψηφιακό Εργοστάσιο-, η Eurobank διαθέτει σήμερα το ισχυρότερο agile αποτύπωμα στην Ελλάδα, αποτέλεσμα της διαχρονικής σταθερής επένδυσης στην καινοτομία, και με διαρκή στόχο, ο πελάτης να έχει, από κάθε κανάλι ό,τι πιο σύγχρονο και λειτουργικό. Κάτι που υπηρετεί τη φιλοσοφία που κυριαρχεί στο Eurobank Hub, εκεί που το νέο πρέπει να αποτελεί τον κανόνα και μέσω μιας γόνιμης σύνθεσης καινοτομίας, ιδεών και τεχνολογικής ανάπτυξης, να διαμορφώνονται οι βέλτιστες λύσεις για τον πελάτη.

Σύμφωνα με τον Group CIO, η πρόκληση αυτή είναι ιδιαίτερα κρίσιμη σήμερα, καθώς η χώρα εξελίσσεται σε κόμβο τεχνολογίας και καινοτομίας, με επενδύσεις ισχυρών παγκόσμιων ομίλων, αξιοποιώντας το άλμα ψηφιακής ωρίμανσης σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και το υψηλής κατάρτισης ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει.

Ο Λάμπρος Τσόλκας, Αντιπρόεδρος της Accenture στην Ελλάδα και επικεφαλής στον τομέα Χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, σε δηλώσεις του επισημαίνει:

«Η συνεργασία μας με την Eurobank οικοδομήθηκε σταδιακά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, βασιζόμενη σε κοινές αρχές, στόχους και αξίες. Στο διάστημα αυτό, μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες που αναπτύξαμε από κοινού είναι αναμφισβήτητα το digital factory.

Ωστόσο, η μεγάλη παρακαταθήκη του δεν έγκειται απλά και μόνο στην τεχνολογική εξέλιξη της Τράπεζας -όπως θα ανέμενε κανείς- αλλά πρωτίστως στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας που βασίζεται στην ομαδική συνεργασία, τη διαρκή μέτρηση και βελτίωση, στη συνεχή ανάπτυξη γνώσης και εμπειρίας μέσα από εκπαίδευση και πειραματισμό, το agile, τη διαφάνεια και την καινοτομία. Μια αλλαγή, η οποία μπορεί να φαίνεται εύκολη στο σχεδιασμό της αλλά απαιτεί ισχυρή προσπάθεια, επιμονή και χρόνο προκειμένου να υλοποιηθεί και να αποδώσει καρπούς. Εκ μέρους της Accenture, θα ήθελα να ευχαριστήσω την διοίκηση της Eurobank, η οποία ακόμα και στις δύσκολες στιγμές αυτού του ταξιδιού παρείχε απόλυτη στήριξη μέχρι την επίτευξη του στόχου».

Πώς λειτουργεί το Ψηφιακό Εργοστάσιο

«Κλειδί» για την επιτυχία του Digital Factory είναι πως αποτελείται από στελέχη διαφορετικών δεξιοτήτων προκειμένου να μπορεί να υποστηρίξει, σφαιρικά, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού.

Οι διατμηματικές ομάδες εργασίας που δημιουργούνται με συμμετοχή των Product Management, Digital, User Experience και φυσικά της Πληροφορικής, παράγουν πρωτοποριακά αποτελέσματα. Ενδεικτικό της δυναμικής, όπως επισημαίνει η Eurobank, είναι το ότι από μόλις μια ομάδα που ξεκίνησε το 2016, σήμερα λειτουργούν ήδη 13 ομάδες agile με 150 εξειδικευμένα στελέχη.

Στις ομάδες αυτές εντάσσονται και συνεργάζονται κάθε φορά ανάλογα με το επιχειρηματικό στόχο, και διαφορετικά στελέχη από τον Όμιλο, σε μια ανοικτή διαδικασία που έχει στόχο να προάγει τη συνεργασία και την ομαδικότητα για την ανάπτυξη συνεργειών και βέλτιστων πρακτικών.

Γενικότερα, μέσω των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας εκτελούνται περισσότερες από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα.

Συνολικά, σε επίπεδο έτους καταγράφονται περίπου 304 εκατομμύρια login σε e-Banking και m - Banking με την συντριπτική πλειοψηφία των πληρωμών και μεταφορών (94%) να εκτελούνται πια μέσω των ψηφιακών καναλιών.

Πηγή: ΑΠΕ