TECHin

Έρευνα: Μήπως αποκαλύπτετε πάρα πολλές πληροφορίες στα social media;


 Η κοινή χρήση πληροφοριών ή φωτογραφιών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, έχει γίνει δεύτερη φύση για πολλούς. Ωστόσο, έρευνα της Kaspersky Lab δείχνει πόσα προσωπικά δεδομένα μοιράζονται οι άνθρωποι δημόσια. Η έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι (93%) μοιράζονται τις πληροφορίες τους ψηφιακά, με το 70% αυτών να μοιράζεται φωτογραφίες και βίντεο των παιδιών τους και το 45% να μοιράζεται ιδιωτικά και ευαίσθητα βίντεο και φωτογραφίες άλλων. Αυτές οι συνήθειες είναι χειρότερες μεταξύ των νεότερων ηλικιακά χρηστών, οι οποίοι καθιστούν προσβάσιμα σε ξένους έναν μεγάλο αριθμό προσωπικών τους πληροφοριών.

Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία, καθώς σχεδόν οι μισοί (44%) χρήστες του Διαδικτύου δημοσιοποιούν τις πληροφορίες τους, αλλά άπαξ και τα δεδομένα έχουν γίνει δημόσια, μπορούν να ταξιδέψουν πολύ πέρα από τον έλεγχο των ιδιοκτητών τους. Ένας στους πέντε παραδέχεται ότι μοιράζεται ευαίσθητα δεδομένα με άτομα που δεν γνωρίζει καλά και με ξένους, περιορίζοντας την ικανότητά του να ελέγχει τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι ευαίσθητες πληροφορίες του. Έτσι, οι άνθρωποι εκτίθενται στον κίνδυνο πιθανής κλοπής ταυτότητας ή οικονομικών επιθέσεων, κοινοποιώντας οικονομικά στοιχεία και λεπτομέρειες πληρωμής (37%), σαρώσεις των διαβατηρίων τους, άδειες οδήγησης και άλλα προσωπικά έγγραφα (41%) ή κωδικούς πρόσβασης (30%).

Τα ευρήματα αποτελούν μέρος της έκθεσης «My Precious Data: Stranger Danger» της Kaspersky Lab αναφορικά με τις συνήθειες ανταλλαγής δεδομένων των ανθρώπων. Η έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι δεν μοιράζονται μόνο δεδομένα, αλλά μοιράζονται επίσης και τις συσκευές που αποθηκεύουν τα πολύτιμα δεδομένα τους. Στην πραγματικότητα, ένας στους δέκα (10%) έχει μοιραστεί το PIN για πρόσβαση στη συσκευή του με έναν ξένο και ένας στα πέντε (22%) έχει αφήσει τις συσκευές του ξεκλείδωτες και χωρίς επιτήρηση μπροστά σε αγνώστους. Επιπλέον, σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) έδωσε τη συσκευή του σε άλλο άτομο για να τη χρησιμοποιήσει για κάποιο χρονικό διάστημα.



 «Η υπερβολική κοινή χρήση προσωπικών δεδομένων με ανθρώπους και επιχειρήσεις είναι μια πραγματικά επικίνδυνη συνήθεια», σχολίασε ο Andrei Mochola, Head of Consumer Business της Kaspersky Lab. «Στον σημερινό online κόσμο, η ανταλλαγή πληροφοριών με άλλους δεν ήταν ποτέ ευκολότερη και, από πολλές απόψεις, για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε το Διαδίκτυο. Αλλά με την αποκάλυψη σημαντικών και ευαίσθητων πληροφοριών σε άλλους με το πάτημα απλώς ενός κουμπιού, χάνετε τον έλεγχο καθώς δεν μπορείτε να είστε σίγουροι πού πηγαίνουν αυτά τα δεδομένα και πώς θα χρησιμοποιηθούν. Οι χρήστες παραδίδουν κυριολεκτικά τα πολύτιμα δεδομένα τους, ακόμα και τις συσκευές που τα αποθηκεύουν, στα χέρια τρίτων».

Η έρευνα δείχνει επιπλέον ότι οι νέοι άνθρωποι είναι πιθανότερο να μοιράζονται τις προσωπικές και ευαίσθητες φωτογραφίες τους με άλλους. Συγκεκριμένα, το 61% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών παραδέχεται ότι το έχει κάνει, σε σύγκριση με το μόλις 38% αυτών άνω των 55 ετών. Αυτό το μοτίβο επεκτείνεται και στις οικονομικές πληροφορίες, ενώ τα δύο πέμπτα των νέων μοιράζονται οικονομικά στοιχεία και λεπτομέρειες πληρωμής (το 42% των ατόμων μεταξύ 16-24 ετών) με άλλους, σε σύγκριση με μόλις το 27% των ατόμων άνω των 55 ετών.

 «Ενώ δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό να περιμένουμε από τους χρήστες του Διαδικτύου να σταματήσουν να μοιράζονται φωτογραφίες, προσωπικά στοιχεία και άλλες πληροφορίες μεταξύ τους, καλούμε τους ανθρώπους να σκεφτούν δύο φορές πριν μοιραστούν σημαντικές πληροφορίες τους, δημοσίως στο Διαδίκτυο. Ενθαρρύνουμε επίσης όλους τους χρήστες του Διαδικτύου να θέσουν σε εφαρμογή μέτρα ασφαλείας για την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής τους ζωής, σε περίπτωση που οι συσκευές ή τα δεδομένα τους πέσουν σε λάθος χέρια», συνεχίζει ο Andrei Mochola.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα, μπορείτε να δείτε εδώ την αναλυτική έκθεση.