Ελλάδα

Επιμελητήριο Χανίων: Παρέμβαση στη ΔΕΘ για το μεταφορικό ισοδύναμο


Για την ανάγκη αναβάθμισης του μέτρου του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» στην Κρήτη, πραγματοποίησε παρέμβαση ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, Αντώνης Ροκάκης, στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (Κ.Ε.Ε.Ε.), στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, παρουσία της ηγεσίας των πολιτικών και παραγωγικών φορέων της εθνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με τον κ. Ροκάκη, το μέτρο συνδέεται άμεσα με την ανταγωνιστικότητα και την επιβίωση των νησιωτικών επιχειρήσεων της Κρήτης, καθώς περιορίζει στην πράξη το «εκρηκτικό» μεταφορικό τους κόστος. «Η Κρήτη, όχι μόνο εντάχθηκε καθυστερημένα στο μέτρο, αλλά δυστυχώς και για περιορισμένο αριθμό επιχειρήσεων (7.248 ΚΑΔ επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για τα υπόλοιπα νησιά, ενώ για την Κρήτη η έναρξη επιλεξιμότητας αφορούσε 2.148 ΚΑΔ)». Όπως τόνισε υπήρξε πρόοδος επ΄αυτού σε στενή συνεργασία με την Ελληνική Πολιτεία, σχετικά με την αναβάθμιση και επέκτασή του μέτρου σε περισσότερους κλάδους της κρητικής επιχειρηματικότητας. «Είναι αλήθεια ότι πετύχαμε και στην Κρήτη σε μεγάλο βαθμό την εξίσωση του κόστους μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί με το κόστος που θα ίσχυε για την ίδια απόσταση στην ηπειρωτική Ελλάδα. Δυστυχώς όμως, τα τελευταία χρόνια εφαρμογής του μέτρου, διαπιστώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στους χρόνους και στην αποτελεσματική διαχείριση-αξιολόγηση και πληρωμή των επιχειρηματικών αιτημάτων, τα οποία είναι πλέον αυξημένα, κυρίως από τον αγροκτηνοτροφικό τομέα».

Κατά τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χανίων, τον περασμένο χειμώνα, τα Επιμελητήρια της Κρήτης «διαπιστώσαμε με παρέμβασή μας στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μείωση στους διαθέσιμους χρηματοδοτικούς πόρους του μέτρου για τη στήριξη των επιχειρήσεων της Κρήτης το 2023, εξαιτίας της θέσπισης -για πρώτη φορά - ανώτατου ορίου στο περιφερειακό επίπεδο του νησιού μας, το οποίο μετά από διάλογο από τα 8 εκατ. ευρώ ανέβηκε τελικά στα 10 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης για κάθε παραστατικό μεταφορικής δαπάνης, πλέον δεν μπορεί να υπερβαίνει το 40% της επιλέξιμης αξίας του (όταν στην προηγούμενη πρόσκληση για τις αντίστοιχες δαπάνες του 2022 προβλεπόταν έως 60%) - ενώ ταυτοχρόνως το αντίστοιχο ποσοστό για τις λοιπές νησιωτικές επιχειρήσεις της χώρας να κυμαίνεται πλέον, από 40% έως 70%».

Για το λόγο αυτό, στην παρέμβαση που έκανε ο κ. Ροκάκης, επανάφερε το ζήτημα της αναβάθμισης του μεταφορικού ισοδύναμου, σήμερα, όπως τόνισε που: «Σε μια πιεστική φάση για τα λειτουργικά κόστη και την επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων των Ελληνικών νησιών απαιτούνται άμεσες και ισχυρές αποφάσεις στήριξης της Πολιτείας στην αποδυναμωμένη ανταγωνιστικότητά μας. Στην επιχειρηματική κοινότητα των Χανίων πιστεύουμε ότι στρατηγικά το "Μεταφορικό Ισοδύναμο" αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, η οποία με επαρκή χρηματοδότηση και αναβαθμισμένο λειτουργικό μηχανισμό υποστήριξης, μπορεί να προσφέρει την αναγκαία αναπτυξιακή πνοή στη νησιωτική Επιχειρηματικότητα της πατρίδας μας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβαστε επισης