Τάχιστα, εντός δέκα ημερών θα αξιολογούνται και θα εξετάζονται οι καταγγελίες που υποβάλλονται στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, από τις 13 Σεπτεμβρίου και μετά.
Οι καταγγελίες είτε είναι επώνυμες είτε ανώνυμες αποτελούν σημαντική πηγή πληροφοριών για υποθέσεις φοροδιαφυγής και ξεπλύματος μαύρου χρήματος και στο πλαίσιο αυτό δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα από την ΑΑΔΕ.
Οι καταγγελίες που υποβάλλονται κάθε χρόνο είναι χιλιάδες, ενώ μόνο στο πρώην ΣΔΟΕ (το οποίο καταργήθηκε) υποβάλλονται περισσότερες από 8.500! Κύριες πηγές των καταγγελιών, οι οποίες μάλιστα αξιολογούνται ως ιδιαίτερα σοβαρές είναι εκείνες που προέρχονται από πρώην συζύγους, συντρόφους, υπαλλήλους που απολύθηκαν (ειδικά γραμματείς και λογιστές), πρώην συνέταιρους, αλλά και δυσαρεστημένους πελάτες επιχειρήσεων.
Προκειμένου να αξιοποιούνται κατάλληλα οι καταγγελίες που υποβάλλονται με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, προβλέπονται συγκεκριμένοι χρόνοι επεξεργασίας.
Πώς αξιολογούνται οι καταγγελίες
Οι καταγγελίες θα αξιολογούνται με κλίμακα βαθμολογίας από 0 έως και 3:
- Με μηδέν (0) αξιολογούνται οι άνευ ενδιαφέροντος,
- με 1 οι καταγγελίες με απλό ή μικρό ενδιαφέρον,
- με 2 οι υποθέσεις που χαρακτηρίζονται ενδιαφέρουσες και σημαντικές και
- με 3 οι υποθέσεις που απαιτούν «άμεση – ταχεία επέμβαση».
Μέσα από τη λίστα των καταγγελιών θα επιλέγονται με κριτήρια point system, οι υποθέσεις για τις οποίες θα δρομολογηθεί ο άμεσος έλεγχος.
Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2019, θα έχει ολοκληρωθεί η τροφοδοσία της εφαρμογής με τις καταγγελίες, που θα αποτελέσει τη βάση των έκτακτων φορολογικών ελέγχων.
Εάν σε πληροφοριακό δελτίο διαλαμβάνονται περισσότερα του ενός εμπλεκόμενα πρόσωπα αυτά αποτυπώνονται στο αρχείο καταγραφής σε ισάριθμες γραμμές των αντίστοιχων ταυτοποιημένων προσώπων. Για τεχνικούς λόγους, στην περίπτωση που σε ένα πληροφοριακό δελτίο υπάρχουν περισσότερα του ενός εμπλεκόμενα πρόσωπα θα πρέπει στο αρχείο καταγραφής να επαναλαμβάνονται οι πληροφορίες του Πληροφοριακού Δελτίου σε ισάριθμες γραμμές, μία για κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο.
Ως ταυτοποίηση για τις ανάγκες της παρούσας νοείται η ύπαρξη Α.Φ.Μ. Επίσης, στο αρχείο καταγραφής αποτυπώνονται σε διακεκριμένες ισάριθμες γραμμές, πρόσωπα με ικανά προσδιοριστικά στοιχεία για την εύρεση Α.Φ.Μ. (ονοματεπώνυμο, επωνυμία, πατρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, διεύθυνση, αριθ. ταυτότητας, κλπ.).
Ειδικότερα, στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) και σε κάθε Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), Α' Τάξεως, συγκροτήθηκαν από τον περασμένο Μάρτιο, τριμελείς επιτροπές για την αξιολόγηση και την καταγραφή των πληροφοριακών δελτίων, τόσο των υφιστάμενων, όσο και αυτών που εισάγονται, στις ανωτέρω Υπηρεσίες, με σκοπό την περαιτέρω ελεγκτική αξιοποίησή τους.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην απόφαση, το έργο κάθε Επιτροπής που αφορά στην αξιολόγηση και καταγραφή των υφιστάμενων εκκρεμών, κατά την 21η Μαρτίου 2019 στις Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., πληροφοριακών δελτίων, ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2019.
Επίσης προβλέπει, ότι η αξιολόγηση και καταγραφή των πληροφοριακών δελτίων που εισέρχονται στις Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., μετά την ημερομηνία υπογραφής της παρούσας και μέχρι την 13η Σεπτεμβρίου 2019, ολοκληρώνεται ομοίως το αργότερο μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2019.
Στο εξής, για τα πληροφοριακά δελτία που εισέρχονται στις Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. μετά την 13η Σεπτεμβρίου 2019, ο μέγιστος χρόνος αξιολόγησης και καταγραφής κάθε νέας καταγγελίας δεν θα υπερβαίνει τις δέκα (10) εργάσιμές ημέρες από την ημερομηνία εισαγωγής τους.
Επίσης φέτος, μέχρι το τέλος του 2019, προβλέπεται η αξιολόγηση τουλάχιστον 3.500 ληφθεισών πληροφοριών/καταγγελιών από την Διεύθυνση Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών.