Στην αναδιοργάνωση των αστικών εμπορευματικών μεταφορών προς μία νέα, βιώσιμη και αειφόρα ανάπτυξη, προχωρά άμεσα η Περιφέρεια Αττικής, προς όφελος των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων. Με σεβασμό στον πολίτη και το περιβάλλον, με εξοικονόμηση πόρων και έμφαση στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό συνεδρίασε τη Δευτέρα Σεπτεμβρίου η επιτροπή συντονισμού του νέου επιχειρησιακού προγράμματος Log-Attica προκειμένου να οριστικοποιήσει τον οδικό χάρτη για την εκτέλεσή του.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μακράς πνοής και πολλαπλών αναδιαρθρώσεων, απόλυτα σύμφωνο με τις δεσμεύσεις της χώρας στις Ευρωπαικές συμβάσεις για το περιβάλλον και την ενέργεια (μείωση ρύπων και διεύρυνση της χρήσης ΑΠΕ) που θα την προετοιμάσει και για τη συμμετοχή της στο νέο ΕΣΠΑ. Με δεδομένο ότι η αστική διανομή εμπορευμάτων αποτελεί τον «πνεύμονα» της εμπορικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης των πόλεων και αστικών κέντρων είναι πλέον πασιφανές ότι το υφιστάμενο μοντέλο στην Αττική είναι μη βιώσιμο και απέχει πολύ από το επιθυμητό και ρεαλιστικό επίπεδο.
«Απαιτείται», τονίζεται σε ανακοίνωση της Περιφέρειας, «ένα νέο μοντέλο φιλικό προς το περιβάλλον, τους πολίτες, τις επιχειρήσεις το οποίο να μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του δημοσίου συμφέροντος στο πλαίσιο του νέου αναπτυξιακού προτύπου. Για τον λόγο αυτό η Περιφέρεια Αττικής αναλαμβάνει άμεσα πρωτοβουλία, προωθώντας ένα νέο, συνεκτικό σχέδιο βιώσιμων αστικών εμπορευματικών μεταφορών που επιτρέπει την αναστροφή της υφιστάμενης κατάστασης προς μία νέα, αειφόρα κατεύθυνση. Ένα σχέδιο που ορίζει ξεκάθαρους κανόνες και μέτρα τα οποία θα εφαρμόζονται από όλους και συνεχώς, που θα παρέχει κίνητρα για την προώθηση νέων περιβαλλοντικά-φιλικών και καινοτόμων λύσεων και θα προδιαγράφει ένα αξιόπιστο πλάνο και ένα συνολικό όραμα για το μέλλον των αστικών μεταφορών της Αττικής».
Επίσης, αναφέρει ότι «Το υφιστάμενο μοντέλο είναι αναποτελεσματικό, έντονα ενεργοβόρο και με σημαντικές αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής των κατοίκων, την κινητικότητα των πολιτών και την ανταγωνιστικότητα των Δήμων της Αττικής. 'Απο την σχετική έρευνα που προηγήθηκε διαπιστώθηκε ότι: Τα φορτηγά κινούνται άδεια στο 60% των ημερήσιων διαδρομών τους. Οι υποδομές του οδικού δικτύου είναι περιορισμένες και οι χώροι φορτοεκφόρτωσης ελάχιστοι. Αποτέλεσμα είναι η αστική μεταφορά εμπορευμάτων να αποτελεί το 15% της κίνησης στο αστικό δίκτυο της Περιφέρειας, να ευθύνεται για το 30%-50% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και για το 25% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».